edezwaan wrote:Iemand toevallig de ATC communicatie tijdens de approach opgenomen?
Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Forum rules
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Maar over dat kerosinetekort: op ATCBox stond dat er iets van 11 ton was getankt, en maar 8,2 ton nodig was. Of is dat ook onzin??
(Excuses als ik bovenstaande info hiervandaan had, maar heb net alles 'bijgelezen'.)
(Excuses als ik bovenstaande info hiervandaan had, maar heb net alles 'bijgelezen'.)
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
mikek1357 wrote:Als het vermogen zo snel weg valt, of als zelfs de motoren compleet uitvallen, heb je dan nog tijd om dit op die hoogte nog goed te krijgen? En hoe zit het met de hydrauliek, is het niet zo dat als de motoren uitvallen ook de spanning voor de hydraulische pompen wegvalt?ErikFB wrote:Normaal klopt het beschreven beeld, alleen kan / kon ik dat niet rijmen met het eventueel verlies van vermogen icm het draagvermogen van de vleugels in geval van de crash van vanmorgen.
Op elke motor zitten meestal 2 hydraulische pompen. Als de motoren dus uitvallen vallen deze 4 ook uit, je hebt dan nog altijd je ADG/RAT maar ik kan moeilijk beoordelen of er uberhaupt tijd voor was om die te activeren.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Ik geloof dat er nu een heleboel verschillende vliegtuig types door elkaar gehaald worden.
Streep
Streep
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Inderdaad.Ik geloof dat er nu een heleboel verschillende vliegtuig types door elkaar gehaald worden.
Deze persoon is dus duidelijk geen 737 specialist.Op elke motor zitten meestal 2 hydraulische pompen. Als de motoren dus uitvallen vallen deze 4 ook uit, je hebt dan nog altijd je ADG/RAT maar ik kan moeilijk beoordelen of er uberhaupt tijd voor was om die te activeren.
Meld alleen dingen als je iets zeker weet !!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Dit standpunt kan vanuit drie hoeken worden bekeken.Securityguy wrote:Dat het vliegtuig geen brandstof meer zou hebben wordt steeds vaker tegen gesproken.
2 a 3 ton zou er zeker nog aan boord moeten zijn, volgens onofficiele bronnen.
Een wonder dus dat de kist niet in de brand was gevlogen.
1.
De kerosine dampen zijn brandbaarder dan de keronsine zelf dus de kans dat er kerosine aan boord is is daarmee aannemelijk (alhoewel er in de tanks natuurlijk ook veel damp hangt die de rest kerosine gemakkelijk kan doen ontsteken).
2.
Als er geen kerosine in zat en ook geen haast geen damp meer (pressure relief valve is de tank) dan kan dit ook een reden zijn geweest.
3.
De kant die nog niet echt belicht is, is dat de piloot al minuten voor de landing in de gaten had dat hij het niet ging halen en de kerosine heeft gedump, echter dit is niet erg aannamelijk.
Het is dus gewoon flinke tijd wachten geblazen tot het officiele onderzoek is afgerond.
groeten Maarten
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Pin me niet vast op de details maar als die 8,2 ton zonder reserve is, zou 11 ton geen raar getal zijn. Er wordt altijd meer getankt dan strikt nodig voor de geplande route voor het geval er uitgeweken moet worden en zelfs daarbovenop komt nog een marge (i.v.m. evt. onverwachte tegenwind op de route e.d.)bramos wrote:Maar over dat kerosinetekort: op ATCBox stond dat er iets van 11 ton was getankt, en maar 8,2 ton nodig was. Of is dat ook onzin??
(Excuses als ik bovenstaande info hiervandaan had, maar heb net alles 'bijgelezen'.)
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Een B737 heeft geen Jettison systeem en kan dus nooit zijn brandstof dumpen...deze optie kan je dus uitsluiten ...en mochten er problemen zijn geweest dan had hij de bemanning en passagiers wel eens mogen inlichten hoe het ervoor staat.mwpeters wrote: 3.
De kant die nog niet echt belicht is, is dat de piloot al minuten voor de landing in de gaten had dat hij het niet ging halen en de kerosine heeft gedump, echter dit is niet erg aannamelijk.
groeten Maarten
Last edited by gatso76 on 25 Feb 2009, 19:27, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Het is op een B738 onmogelijk fuel te dumpen
EDIT: Marco was me voor
EDIT: Marco was me voor
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Ja, leek me ook wel 'n geloofwaardig verhaal, maar waarom heeft iedereen het dan over een brandstoftekort??
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Omdat er geen brand is uitgebroken.
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Omdat er geen brand uitbrak
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Okay, maar dat strookt toch niet met elkaar?? Wat moeten we nou geloven?
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Even een vraagje. De piloten zijn omgekomen. Echter als ik de beelden zie van de cockpit, dan ziet hij er niet echt gehavend uit. De piloten hebben toch ook gordels om, of vergis ik me.
Blijft in ieder geval triest voor de slachtoffers en nabestaanden.
Mick
Blijft in ieder geval triest voor de slachtoffers en nabestaanden.
Mick
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
De voorkant niet nee, maar de onderkant hebben we geen beeld van....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.