Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Forum rules
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Overigens is er ook ergens een geluidsfragment van de KL561 (AMS-EBB) die een 'PAN PAN PAN' signaal afgeeft.
Iemand?
Iemand?
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Seek and you will find..
in other topic
in other topic
-
- Posts: 2
- Joined: 25 Feb 2009, 21:01
- Type of spotter: F5
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Als het toestel meer horizontale snelheid zou hebben gehad dan zou het neuswiel misschien naar achter zijn geklapt. Door de "verticale" val is er wel minder frictie met de ondergrond wat de kans op brand kleiner maakt? Het ongeluk lijkt veel op een undershoot van een 777 van BA op LHR. Daar kregen de motoren net voor de landing geen brandstof meer. Volgens mij wordt dit nog uitgezocht?Nozem wrote:Aviopic wrote:Er zit zelfs een gat in het dak waar de randjes van naar buiten wijzen.ErikFB wrote:Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
Dit kan mijn inziens niets anders betekenen dan dat de vloer(+epc) omhoog gedrukt is.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Domme vragen bestaan niet, dus even een rare vraag.
Er is geen communicatie vanaf het moment dat de vlucht overgaat van approach naar toren ?
(on file bedoel ik dus)
Waar ik eigenlijk heen wil heeft de crew tijd gehad voor een mayday call ?
Er is geen communicatie vanaf het moment dat de vlucht overgaat van approach naar toren ?
(on file bedoel ik dus)
Waar ik eigenlijk heen wil heeft de crew tijd gehad voor een mayday call ?
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Kwam ergens anders tegen dat die tijd er niet is geweest... ik heb ook niets op de opnamen gehoord.
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
- jeroenvn
- Scramble Die-Hard
- Posts: 774
- Joined: 20 Feb 2007, 22:32
- Type of spotter: Civil spotter
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
ik begreep dat er langs de A9 een hek word geplaats maar langs de Schipholweg en de Eiweg dan? daar licht hij.
ik ga morgen even kijken.
ik ga morgen even kijken.
other photos:
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
- McLanahan
- Scramble Junior
- Posts: 204
- Joined: 18 Aug 2006, 22:38
- Subscriber Scramble: McLanahan
- Location: Princeton-Plainsboro Teaching Hospital
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Disregard
Last edited by McLanahan on 25 Feb 2009, 22:21, edited 1 time in total.
Everybody lies
-
- Scramble Senior
- Posts: 261
- Joined: 17 Nov 2005, 12:37
- Location: Zoetermeer
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
aviodromefriend wrote:Hij zou nu waarschijnlijk alleen maar in de weg lopen (en hem kennende ook met verve).ErikFB wrote:Onze " Harry Potter" (Balkenende) vindt het pas nodig om vanavond eens richting SPL te gaan................ Lijkt G. Bush wel na 9/11
Hij had m.i. er al lang moeten zijn !!!!!!! Geeft aan welke prioriteiten hij stelt en vooral welke niet.
JP ter plekke....maakt de ramp alleen nog maar erger
-
- Scramble Senior
- Posts: 261
- Joined: 17 Nov 2005, 12:37
- Location: Zoetermeer
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Key wrote:Als ik de beelden zie van de cockpit denk ik 'Gatverdamme, wat heeft die een enorme smak gemaakt'... De romp is nog eens extra geknakt achter de cockpit, de onderkant is helemaal vervormd en er steekt zelfs een verticaal stuk metaal door het dak heen. Het beeld past bij een vliegtuig dat met de staart het eerst de grond raakt, in een steile neerwaartse beweging, en dan keihard op de grond klapt vind ik.mick wrote:Echter als ik de beelden zie van de cockpit, dan ziet hij er niet echt gehavend uit.
Erik
Niet alleen neuswiel door de vloer gedrukt. Als je de griezelig duidelijke foto's op Geenstijl.nl bekijkt is het hele binnenwerk van het rompgedeelte voor de breuk (de binnenbekleding, overheads etc ) losgeraakt, en zal daar de meeste slachtoffers hebben veroorzaakt. Ook is op diverse foto's te zien dat aan de linkerzijde van de breuk een aantal rugleuningen van stoelen naar buiten steken (de uitklaptafeltjes zijn duidelijk herkenbaar). Ik wil niet weten wat de mensen op die stoelen hebben moeten doormaken...
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Zag net op NOVA een hovenier die het ongeluk 'zag gebeuren'.gatso76 wrote: Kon je de motoren nog horen draaien?
Tijdens zijn werkzaamheden zag en hoorde hij het toestel.
Voordat het toestel neerstortte verdween het uit zijn zicht, maar dit was maar een paar seconden eerder.
Hij kreeg het toestel in de gaten vanwege het geluid...zoals hij zelf zei 'was er geen geluid geweest dan had ik het toestel niet eens in de gaten gehad'.
Het lijkt er dus op dat voor het toestel neerstortte op zijn minst 1 of beide motoren het nog deden want anders was er geen geluid...
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
De reden dat ze de bemanning er zo laat uit haalden was dat de raad P. eerst uitgebreid wilde vastleggen hoe de cockpit er uitzag na de crash (en dan vooral alle instrumenten, waar ze lagen, en wat ze aanwezen). Pas daarna mocht de bemanning worden geborgen. De levens waren al verloren gegaan, en berging zou de toestand van de instrumenten kunnen beïnvloeden. Bron: Prof. van Vollenhoven op RTV-NHNozem wrote: dat ze ze er dan ook pas rond 1830 uithebben.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Nou ja, er is wel geluid, van de lucht langs de structuur. Dat is meer dan vaak gedacht wordt, zeker bij een kist met flaps en gear down. Maar motorgeluid is natuurlijk wel het opvallendste meestal.gatso76 wrote:Het lijkt er dus op dat voor het toestel neerstortte op zijn minst 1 of beide motoren het nog deden want anders was er geen geluid...
Erik
What four words, Jimmy!?!
- Andras
- Scramble Addict
- Posts: 1108
- Joined: 20 Jul 2008, 11:18
- Type of spotter: Photo only
- Location: Bearing 210 from EHLW 70 NM
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Mensen horen van alles, en onderzoek zal moeten uitwijzen waar het geluid van afkomstig was. Thrustreversing maakt ook herrie, mensen aan boord "hoorden" geluid, en maakten daaruit op " dat het vliegeuig weer wilde starten (opstijgen). Motoren die gas geven maken geluid, maar het mechanisme om af te remmen ook. Ook motoren die gas minderen maken geluid. Het moet allemaal onderzocht worden. Vandaar dat ze de cockpit willen bevriezen, om zoveel mogelijk juiste informatie te verzamelen.
Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Vanmorgen op de radio 7:45 hoorde ik twee "spotters" (Met naam en al genoemd) met de verslaggever van radio 1 praten over de ramp. Ik heb me hier persoonlijk mateloos aangestoord en ik denk dat het goed is dat mensen even nadenken wat ze zeggen.
Ik weet niet wat ze allemaal gezegd hebben maar in ieder geval werd het stukje uitgelicht wat de impact had kunnen zijn als het toestel op Zwanenburg en Amsterdam had kunnen neerstorten en hier ging men lekker met de verslaggever mee. Ook stoorde ik me aan de mogelijke redenen die men aangaf voor de crash.
Ik weet niet wat ze allemaal gezegd hebben maar in ieder geval werd het stukje uitgelicht wat de impact had kunnen zijn als het toestel op Zwanenburg en Amsterdam had kunnen neerstorten en hier ging men lekker met de verslaggever mee. Ook stoorde ik me aan de mogelijke redenen die men aangaf voor de crash.