Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
poldertoren wrote:Wat ik ook even kwijt wil is dat mensen op dit forum goed moeten nadenken wat ze willen gaan posten voordat ze het erop zetten! Dit forum wordt niet alleen door spotters gelezen maar ook door de media enz enz.
Helemaal gelijk Joost, ben zelf benaderd (noem geen namen) door de media en ben hier uiteraard niet op ingegaan...
Wordt tijd dat er minder geroddeld wordt en er gewoon feiten worden genoemd...
Mrtnw wrote:Je zult er maar ACHTER gezeten hebben...
wie zou dat geweest zijn?
Was dat niet BA Cityflyer 78A?
Zal eerdaags wel even bij die desbetreffende captain die je op de tape hoort vragen of hij er gelijk achter zat. Volgens mij niet en zat hij op een closing heading. Je hoort namelijk maar een deel van de tape denk ik. Mijn schatting, wel dichtbij maar niet erachter.
De NW stond net op de kruising voor Y/W5/Z stil. De LH op RB. B terhoogte van A26 verder zat er niks tussen.
We hebben toen vanaf hek 90 (UGS A) hulp diensten naar hek 106 gereden: RB-Q / RB-A / center baan kruisen bij W5 / RB V / 36L afrijden tot hek 106... en vervolgens weer terug.. volgende ploeg halen. Wel heel apart als je opeens van de toren overal over heen mag en het grond verkeer bevroren is.... 2 brandweer wagens en 3 ambu's achter mij aan met sirenes dat vergeet je nooit meer... Die LH en NW kisten waren echt gek om zo stil te zien staan..
De Go around was niet voor de Turskish.. Laatste woorden van de turkish zijn volgens mij dat de toren zegt:
THY 1951 Contact tower on 118.270.. Dan een soort van copy die niet te verstaan is verder hoor ik op geen enkele recording meer van de 1951.
Tjonge wat een reacties op myn vraag of er een emergency was. Laatste wat ik wil is een roddel, was alleen interesse!!! Duidelijk dat er een cleared to land was! Dank u.
JS50557 wrote:Noodverordening rond brokstukken rampjet
SCHIPHOL - Rond de plaats waar woensdag het vliegtuig van Turkish Airlines neerstortte is per direct een noodverordening van kracht. Hiermee wordt het voor iedereen, met uitzondering van de bewoners in het gebied, verboden zich rond de rampplek op te houden.
Dat maakte burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer donderdag bekend tijdens een persconferentie. Met de noodverordening wil de burgemeester voorkomen dat grote aantallen mensen bij de brokstukken van vliegtuig en de werkzaamheden aldaar komen kijken.
Mrtnw wrote:Je zult er maar ACHTER gezeten hebben...
wie zou dat geweest zijn?
Was dat niet BA Cityflyer 78A?
Zal eerdaags wel even bij die desbetreffende captain die je op de tape hoort vragen of hij er gelijk achter zat. Volgens mij niet en zat hij op een closing heading. Je hoort namelijk maar een deel van de tape denk ik. Mijn schatting, wel dichtbij maar niet erachter.
Ok, dit is het verhaal. Achter de onfortuinlijke TK 737 zat een HV 737 en daarachter wij. (Flyer 78A) De gaten tussen de kisten waren klein volgens onze crew (omdat de TK zo langzaam ging?) en even later werd de HV doorgestuurd zonder verdere uitleg. Daarna hetzelfde voor onze kist zonder uitleg en vandaar dat er even gevraagd werd wat de situatie was. We zijn toen uitgeweken naar RTM.
Een geïnteresseerde niet-spotter stelde deze vragen over de zwarte dozen:
Welke gegevens staan er nou op de vluchtgegevens op de zwarte doos? (ze bedoelde niet de CVR)
en (in afdeling doordenkvragen)
En
Gaat er bij iedere vlucht nieuwe zwarte dozen in?
of worden ze steeds gewist na iedere vlucht?
en
zo nee, hoelang worden de vluchtgegevens daarop bewaard?
wie het echt weet mag het zeggen
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair