Net als bij de TFA, wordt op BRU bij de TFB de schuifbak eruit gehaald.B767-300ER wrote:Aflevering van ArkeFly's nieuwe 73H PH-TFB
En vertrekt dezelfde dag direct door naar Brussel:
STD 12.50 OR0067 BRU BRU 73H PH-TFB
Terug op 6 maart
off topic EHAM 04-03-2009
Forum rules
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
off topic EHAM 04-03-2009
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Qatari 6056
- Scramble Rookie
- Posts: 70
- Joined: 07 Aug 2007, 08:29
Re: EHAM 04-03-2009
Schuifbak ??? Is dat een soort van sjoelbak om de saaie langere vluchten wat gezelliger te maken?Net als bij de TFA, wordt op BRU bij de TFB de schuifbak eruit gehaald.
Re: EHAM 04-03-2009
Snap ik niet goed...als je dat ding niet wil hebben laat je hem toch niet inbouwen door Boeing!!!!!cHabu wrote:Net als bij de TFA, wordt op BRU bij de TFB de schuifbak eruit gehaald.B767-300ER wrote:Aflevering van ArkeFly's nieuwe 73H PH-TFB
En vertrekt dezelfde dag direct door naar Brussel:
STD 12.50 OR0067 BRU BRU 73H PH-TFB
Terug op 6 maart
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Re: EHAM 04-03-2009
Kan iemand uitleggen wat een schuifbak is?
Om containers te laden, wat dus uiteindelijk handmatig gaat gebeuren?
Groeten Martijn
Om containers te laden, wat dus uiteindelijk handmatig gaat gebeuren?
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: EHAM 04-03-2009
Ten eerste gaan er op de 73H geen contrainers. Maar ik denk dat met een "schuifbak" het bin system wordt bedoeld.
Re: off topic EHAM 04-03-2009
De 'schuifbak' wordt ook wel sliding carpet genoemd.
Dit zit dus in het ruim waar de koffers worden geladen.
Is een soort band met een schot erop die je tijdens het laden en lossen kan bewegen.
Tijdens het laden maak je hem langer en tijdens het lossen korter.
Ipv dat er met de koffers wordt gesmeten in het ruim stapel je ze op op de sliding carpet en als er een aantal koffers op liggen activeer je het systeem en schuiven de koffers door het ruim in enz enz tot het ruim vol zit...lossen gaat omgekeerd .
Waarom deze er op Brussel wordt uitgehaald en niet door Boeing zelf is mij ook een raadsel...misschien komt het omdat de kist via een leasemaatschappij wordt gehuurd en geen eigendom is van ArkeFly
Dit zit dus in het ruim waar de koffers worden geladen.
Is een soort band met een schot erop die je tijdens het laden en lossen kan bewegen.
Tijdens het laden maak je hem langer en tijdens het lossen korter.
Ipv dat er met de koffers wordt gesmeten in het ruim stapel je ze op op de sliding carpet en als er een aantal koffers op liggen activeer je het systeem en schuiven de koffers door het ruim in enz enz tot het ruim vol zit...lossen gaat omgekeerd .
Waarom deze er op Brussel wordt uitgehaald en niet door Boeing zelf is mij ook een raadsel...misschien komt het omdat de kist via een leasemaatschappij wordt gehuurd en geen eigendom is van ArkeFly
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: off topic EHAM 04-03-2009
Daar hebben ze toch de Ramp Snake voor die knakkers bij KLM ?
-
- Scramble Senior
- Posts: 261
- Joined: 17 Nov 2005, 12:37
- Location: Zoetermeer
Re: off topic EHAM 04-03-2009
En die hebben nogal eens kuren (die rampsnakes bedoel ik ... )
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: off topic EHAM 04-03-2009
Wellicht omdat het een TUI type (8K5) is. Dit type wordt door TUI altijd besteld (1 order) voor de verschillende dochters. Echter gebruiken andere dochters deze schuifbak wellicht wel.
Was het ook niet in Brussel waar de stoelconfiguratie wordt aangepast (inbouwen comfortclasse) daar niet alle TUI dochters dit hebben?
Of vergis ik me nu?
Was het ook niet in Brussel waar de stoelconfiguratie wordt aangepast (inbouwen comfortclasse) daar niet alle TUI dochters dit hebben?
Of vergis ik me nu?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: off topic EHAM 04-03-2009
Ok duidelijke uitleg van mensen die er verstand van hebben.
Dan nog blijft de vragen hangen, waarom laten ze dat ding er niet in zitten en gebruiken hem niet?
Is daar dan weer een certificaat of vergunning nodig?
Het lijkt me voor het grondpersoneel veel makkelijker, sneller en lichter werken.
Groeten Martijn
Dan nog blijft de vragen hangen, waarom laten ze dat ding er niet in zitten en gebruiken hem niet?
Is daar dan weer een certificaat of vergunning nodig?
Het lijkt me voor het grondpersoneel veel makkelijker, sneller en lichter werken.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: off topic EHAM 04-03-2009
Voor personeel wel gemakkelijke maar weegt wel weer wat.....eruit scheelt een hoop kilo's..scheelt weer peut etc etcSPL wrote:Ok duidelijke uitleg van mensen die er verstand van hebben.
Dan nog blijft de vragen hangen, waarom laten ze dat ding er niet in zitten en gebruiken hem niet?
Is daar dan weer een certificaat of vergunning nodig?
Het lijkt me voor het grondpersoneel veel makkelijker, sneller en lichter werken.
Groeten Martijn
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: off topic EHAM 04-03-2009
Zoals James al heeft uitgelegd, scheelt het gewicht. Verwijderen heeft niets met certificeren te maken.SPL wrote:Dan nog blijft de vragen hangen, waarom laten ze dat ding er niet in zitten en gebruiken hem niet?
Schuifbak zit er standaard in omdat het een TUI specificatie is.
Als ooit de kist retour gaat naar de leasemaatschappij (in dit geval TUI) dan wordt de bak er weer in gezet.
Over stoelen weet ik niets....
Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: off topic EHAM 04-03-2009
KLM heeft ook al die bins er uit laten halen.
Naast dat het gewicht scheelt, scheelt het ook een hoop ergenis (als ze het eens weer niet deden).
Naast dat het gewicht scheelt, scheelt het ook een hoop ergenis (als ze het eens weer niet deden).
Re: off topic EHAM 04-03-2009
Eeeh heeft dat misschien met luiigheid van de KLM´ers te maken als ze echt moeten werken??? hehe sorry kon het niet latenSecurityguy wrote:KLM heeft ook al die bins er uit laten halen.
Naast dat het gewicht scheelt, scheelt het ook een hoop ergenis (als ze het eens weer niet deden).
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: off topic EHAM 04-03-2009
Iemand die meer informatie heeft over de stoelen?
Volgens mij is de standaard 8K5 TUI uitvoering uitgevoerd met 189 stoelen, terwijl Arke er maar 180 in wil hebben.
Worden de kisten van Arke met 180 geleverd of gewoon 189 en worden ze er elders nog uitgehaald?
Volgens mij is de standaard 8K5 TUI uitvoering uitgevoerd met 189 stoelen, terwijl Arke er maar 180 in wil hebben.
Worden de kisten van Arke met 180 geleverd of gewoon 189 en worden ze er elders nog uitgehaald?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.