Valkenburg, de toekomst

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
planespotters.nl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1048
Joined: 22 Jan 2007, 19:30
Type of spotter: Military and F5+
Location: Near EHVB
Contact:

Valkenburg, de toekomst

Post by planespotters.nl »

Beste Heren/Damens,
Was op Valkenburg vandaag.
Tot mijn verbazing zag ik dat er niks was gesloopt terwijl het al weer een tijdje geleden was dat ik hier was.
Sterker nog er zijn alleen maar dingen bijgebouwd.
Er zijn nieuwe camera's geplaats,nieuwe beveiliginsapparatuur alle strepen op de wegen zijn vernieuwd en er zijn nieuwe borden geplaatst ook zijn er strepen van taxiways en runways weer opnieuw zichtbaar gemaakt.
De woningbouw is opeens ook niet meer zeker.
Weet iemand wat van de toekomst van dit veld ?

Alvast bedankt.

Groeten Sander ;)
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II

Image
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Valkenburg (EHVB/LID) - 2009

Post by aviodromefriend »

planespotters.nl wrote:Weet iemand wat van de toekomst van dit veld ?
Heb ongeveer een maand geleden ergens gepost wat ik op de Kooy hoorde: Het wordt voor een gedeelte weer een actief veld, vooral voor het Koninklijk Huis (was ergens tijdens het afdwalen naar misschien wel offtopic, dus ik kan me voorstellen dat je het niet hebt meegekregen).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5083
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by Thijs »

Voorbarige conclusies met betrekking tot de nieuwe belijning en dergelijke maar frapant is het inderdaad zeker. De stand van zaken zoals ik die gelezen heb in de lokale media is dat de hangaar ruimte is verhuurd (tot 2010?) aan een evenementenbedrijf die er een x aantal evenementen mag organiseren.

Wat betreft woningbouw / ruimtelijke richting, de grond is van de Gemeente Katwijk (Gemeente Valkenburg valt daar nu ook onder) en de Gemeente Wassenaar. Beide partijen zijn het nog niet eens over een gezamelijk plan. Katwijk zet in vergelijking met Wassenaar vooral in op woningbouw terwijl Wassenaar het graag groen wil houden. Lokale belangenverenigingen laten zich in deze discussie ook niet ongemoeid en zijn onder andere voor meer groen, behoud (vergroting) kassengebied.

De derde partij die ook nog wat te zeggen heeft over het gebied is provinciale staten. Deze wil het gebied gebruiken voor een verleging van de A44 onder andere en heeft daarmee ook zo zijn eigen plan getrokken voor het gebied.

Mocht het weer een operationeel veld worden dan zal de regering (als uitvoerende van het koninklijk huis?) een vierde partij zijn met een visie op het terrein.

Kortom vele neuzen, die voorlopig nog niet dezelfde kant op staan. Over een toekomst valt alleen maar te gissen aangezien er vele scenario's rond circuleren bij de verschillende overheidsinstanties.
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
kiwi
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1473
Joined: 20 Mar 2007, 22:24
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by kiwi »

Lijkt een beetje op onderhoud met in het achterhoofd: Voor het geval dat..
am
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 25
Joined: 05 Feb 2006, 18:26
Location: katwijk

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by am »

Take a look at this site http://www.vliegveldhuren.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
am
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 25
Joined: 05 Feb 2006, 18:26
Location: katwijk

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by am »

O and this site as well http://www.dewitevenementen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; :!:
User avatar
Bassie76
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 377
Joined: 25 Sep 2003, 21:04
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Bassie76
Location: Oldenzaal
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by Bassie76 »

Misschien willen ze Valkenburg wel gebruiken om Eindhoven te ontlasten als daar die 70.000 vluchten van Schiphol naar toe gaan?
Daar moet binnenkort ook een besluit over worden genomen.
User avatar
kiwi
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1473
Joined: 20 Mar 2007, 22:24
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by kiwi »

Bassie76 wrote:Misschien willen ze Valkenburg wel gebruiken om Eindhoven te ontlasten als daar die 70.000 vluchten van Schiphol naar toe gaan?
Daar moet binnenkort ook een besluit over worden genomen.
Misschien misschien misschien. En misschien kunnen koeien vliegen over een miljoen jaar, we zullen het niet weten. Afwachten is hier de sleutel, speculeren niet
User avatar
nilsko
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1403
Joined: 06 Sep 2002, 14:53
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: No
Location: Doorn

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by nilsko »

Nix mis met speculatie in het Praethuys ;-) Maar zolang er zoveel partijen zijn die iets willen met het veld, zal de kans klein zijn dat er een vliegende bestemming komt.
User avatar
planespotters.nl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1048
Joined: 22 Jan 2007, 19:30
Type of spotter: Military and F5+
Location: Near EHVB
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by planespotters.nl »

Wassenaar is nu tegen de bouw op het veld.
Niemand wil meer huizen als ik kijk wat er leeg staat op het moment waarom zou je dan huizen bouwen ?
Alleen Leiden wil nog huizen en is Katwijk aan het pushen omdat Leiden eigenlijk geen inzeg heeft in het hele plan.
Wat ik ook heb gelezen is dat ze een groot zweefvliegcentrum willen maken van Valkenburg.
Uitzondering
Voor zweefvliegers is de provincie bereid een uitzondering maken. Het plan is om in ieder geval één groot Zuid-Hollands zweefvliegcentrum te behouden. Vanwege oprukkende woningbouw en industrie zijn er al diverse zweefvlieglocaties van de kaart geveegd. Ook voor het laatste zweefvliegcentrum, het voormalig Marine Vliegkamp Valkenburg bij Wassenaar, dreigt de slopershamer. De provincie heeft echter aangekondigd om te bekijken of het centrum op Valkenburg kan blijven zitten. Gisteren kondigde Van Heijningen aan eventueel nog twee ander locaties op het oog te hebben. Welke dat zijn, wordt begin volgende maand bekend gemaakt. Door een wijziging van de luchtvaartwet krijgt de provincie steeds meer te zeggen over vliegverkeer in Zuid-Holland. Beslissingen over kleine vliegvelden en helikopterplatforms komen vanaf volgend jaar compleet voor rekening van de provinciebestuurders. Luchthavens met een nationaal belang, waaronder Rotterdam Airport, vallen nog steeds onder verantwoordelijkheid van het ministerie van VWS, maar de provincie heeft hierbij wel een sterke adviserende rol.

http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Sander
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II

Image
User avatar
planespotters.nl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1048
Joined: 22 Jan 2007, 19:30
Type of spotter: Military and F5+
Location: Near EHVB
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by planespotters.nl »

Ik heb vandaag weer gevlogen het viel me op dat er een nieuwe helipath is gebouwd naast de grote blauwe hangaars!
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II

Image
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by aviodromefriend »

planespotters.nl wrote:Ik heb vandaag weer gevlogen het viel me op dat er een nieuwe helipath is gebouwd naast de grote blauwe hangaars!
Misschien voor IVIC/IVVP volgende maand?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
planespotters.nl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1048
Joined: 22 Jan 2007, 19:30
Type of spotter: Military and F5+
Location: Near EHVB
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by planespotters.nl »

Zou kunnen maar ik zie nog geen heli's op de deelnemerslijst van IVIC/IVVP.
Ik zal volgende keer een fotootje maken van de helipad ;)
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II

Image
Flying Flea Builder
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 261
Joined: 17 Nov 2005, 12:37
Location: Zoetermeer

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by Flying Flea Builder »

planespotters.nl wrote:Wassenaar is nu tegen de bouw op het veld.
Niemand wil meer huizen als ik kijk wat er leeg staat op het moment waarom zou je dan huizen bouwen ?
Alleen Leiden wil nog huizen en is Katwijk aan het pushen omdat Leiden eigenlijk geen inzeg heeft in het hele plan.
Wat ik ook heb gelezen is dat ze een groot zweefvliegcentrum willen maken van Valkenburg.
Uitzondering
Voor zweefvliegers is de provincie bereid een uitzondering maken. Het plan is om in ieder geval één groot Zuid-Hollands zweefvliegcentrum te behouden. Vanwege oprukkende woningbouw en industrie zijn er al diverse zweefvlieglocaties van de kaart geveegd. Ook voor het laatste zweefvliegcentrum, het voormalig Marine Vliegkamp Valkenburg bij Wassenaar, dreigt de slopershamer. De provincie heeft echter aangekondigd om te bekijken of het centrum op Valkenburg kan blijven zitten. Gisteren kondigde Van Heijningen aan eventueel nog twee ander locaties op het oog te hebben. Welke dat zijn, wordt begin volgende maand bekend gemaakt. Door een wijziging van de luchtvaartwet krijgt de provincie steeds meer te zeggen over vliegverkeer in Zuid-Holland. Beslissingen over kleine vliegvelden en helikopterplatforms komen vanaf volgend jaar compleet voor rekening van de provinciebestuurders. Luchthavens met een nationaal belang, waaronder Rotterdam Airport, vallen nog steeds onder verantwoordelijkheid van het ministerie van VWS, maar de provincie heeft hierbij wel een sterke adviserende rol.

http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Sander

Zou een goed initiatief zijn. Toen Ypenburg sloot stonden er al drie clubs op straat, en Langeveld heeft ook zijn langste tijd gehad. Nog een ideetje: maak het ook geschikt voor ultralights, want sinds de sluiting van de Maasvlakte kunnen die in Zuid Holland ook nergens meer terecht. Een en ander heeft aan een grasbaan van een paar honderd meter genoeg, een beetje hangartjes, clubhuis/resteurant en klaar is Kees. Blijft er op Valkenburg nog een zee van ruimte over om andere dingen mee te doen.
User avatar
planespotters.nl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1048
Joined: 22 Jan 2007, 19:30
Type of spotter: Military and F5+
Location: Near EHVB
Contact:

Re: Valkenburg, de toekomst

Post by planespotters.nl »

Voor de mensen die willen weten waar de helipath is gebouwd.
De helipath bevind zich op spot 22 tegenover de blauwe hangaars.
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II

Image
Post Reply

Return to “'t Praethuys”