It's a quick release plate, to attach the camera/lens to the tripod head.Gus wrote: I often see this kind of picture where the tripod mount on the lens is turned upside down. Also something is attached on the tripod mount (something black on this picture). Can somebody tell me why and what this is
FUN: This is how we work......
Forum rules
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
Re: FUN: This is how we work......
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
- Gus
- Scramble Junior
- Type of spotter: F5-allround
Ah offcourse now I seeDJdeRidder wrote:It's a quick release plate, to attach the camera/lens to the tripod head.Gus wrote: I often see this kind of picture where the tripod mount on the lens is turned upside down. Also something is attached on the tripod mount (something black on this picture). Can somebody tell me why and what this is
But why has he turned it upside down? So it isn't in his way?
http://www.Gustlock.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - Aviation Photography
- BaasG
- Scramble Senior
- Type of spotter: mil F5
- Subscriber Scramble: BaasG
Correct. You answered your own questionGus wrote:Ah offcourse now I see
But why has he turned it upside down? So it isn't in his way?
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Why don't "we" tend to turn that bloody thing upside down always?
Ronald
Ronald
"Nix bliev wie it es"
A little crowded at the Dusseldorf A/P trainstation today as TZ-TAC was taxiing in to it's stand
check http://www.planepix.nl or aviationpix.nl for great images!
- warthog64
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Nope
- Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
spot yourself
today at FF/09 lwd.
today at FF/09 lwd.
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
___│ØoØ│___
Some things up!
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Hi Jimmy,
Waar kijk ik nou naar ?? Volgens mij een stelletje bejaarden die vliegtuigjes kijken en een motorrijder met pech..... Maar geen fotografen die op een bijzondere manier hun hobby beoefenen. Of mis ik iets ?
Groetjes,
Iwan
PS: Een foto van fotografen die vanaf het heuveltje bij de Slopes de choppers fotograferen, of een gefotografeerde fotograaf die wordt "geschoren" door een Apache op de Langenbergseweg................maar ja, die zien we hier niet.
Waar kijk ik nou naar ?? Volgens mij een stelletje bejaarden die vliegtuigjes kijken en een motorrijder met pech..... Maar geen fotografen die op een bijzondere manier hun hobby beoefenen. Of mis ik iets ?
Groetjes,
Iwan
PS: Een foto van fotografen die vanaf het heuveltje bij de Slopes de choppers fotograferen, of een gefotografeerde fotograaf die wordt "geschoren" door een Apache op de Langenbergseweg................maar ja, die zien we hier niet.
- jimmy van drunen
- Scramble Master
Daar gaan we weer... , als je het topic doorbladert staan er fotos bij waarvan ik denk dan is deze foto nog spotter gericht! , maar ja daar denken sommige mensen anders overIwan Bogels wrote:Hi Jimmy,
Groetjes,
Iwan
Zoals in de titel staat: FUN:
Volgens mij hebben diegene op de foto niet echt veel FUN. Beetje dood.
Volgens mij hebben diegene op de foto niet echt veel FUN. Beetje dood.
Gefco truck nr:
- jimmy van drunen
- Scramble Master
JaJa, kijk het topic is door: slapende mensen etc., waar gaat dat over dan...
Last edited by jimmy van drunen on 16 Apr 2009, 10:20, edited 1 time in total.
- Lex
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: Lex
Heb wel slapende mensen gezien maar geen slappende mensen!jimmy van drunen wrote:JaJa, kijk het topic is door: slappende mensen etc., waar gaat dat over dan...
Dat slapen is after work!
Wat ik vooral zie de laatste pagina's zijn mensen die langs Gilze Rijen vooral andere spotters fotograferen vanuit alle hoeken en die erbij zetten.
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Hi Jimmy,jimmy van drunen wrote:Daar gaan we weer... , als je het topic doorbladert staan er fotos bij waarvan ik denk dan is deze foto nog spotter gericht! , maar ja daar denken sommige mensen anders over
Ik heb al vaker op het punt gestaan om iets over de inbreng in dit topic te zeggen, maar deze foto sloeg echt alles. Blader eens even terug naar pagina 1, het allereerste bericht (inderdaad, van mij!). Daarin staat een link naar een website met foto's die de inspiratie voor dit topic zouden moeten zijn. Leg jouw foto ernaast en stel jezelf de volgende vraag: "Welke foto hoort niet in dit rijtje thuis?".
Kom op jongens, we klimmen hoog in bomen en op Bismarckturms om een nummertje te lezen, liggen plat op de grond om onder een kiertje van de hangaardeur heen te kunnen fotograferen, worden tijdens de start weggeblazen door B-1's en An-124's, regenen compleet weg tijdens het fotograferen van een saaie F-16 of staan met 5000 man op 20 vierkante meter waardoor je alleen nog maar telelenzen uit de mensenmassa ziet steken. Is het dan zó moeilijk om een beetje een uitdagende foto voor dit topic te uploaden ?
Jij vergelijkt je eigen recente inbreng nu met de slechtste foto's, terwijl je juist moet streven naar iets goeds. Ik krijg nu een beetje het idee dat het topic een soort "grafitty-muur" wordt, waar iedereen zijn "tag" op wil zetten, ongeacht of het iets moois is. Een soort van "I was here"....... Sorry Jimmy, maar dit moest even gezegd worden. Ga nu eens op zoek naar een foto die voor iedereen amusant is, of trek er opuit om er zoeen te maken.
Groetjes,
Iwan
< Staat dus al op pagina 1. Dan is het misschien een herinnering hoe het ook al weer moest >
Dan doen we nog een poging. Weet niet of deze er al op heeft gestaan, maar het was op Yeovilton.
Vechten om een plekje....
Laterrrrrs,
SKUNK
Dan doen we nog een poging. Weet niet of deze er al op heeft gestaan, maar het was op Yeovilton.
Vechten om een plekje....
Laterrrrrs,
SKUNK
Gefco truck nr:
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Dat idee krijg ik bij heeeeeeeeel veel foto-topics. En dat werkt averechts op mijn belangstelling, zelfs als de foto's op zich goed zijn.Iwan Bogels wrote:Ik krijg nu een beetje het idee dat het topic een soort "grafitty-muur" wordt, waar iedereen zijn "tag" op wil zetten
Variatie hierop, ook continu aan de orde: iemand neemt een thema, en vervolgens parkeren mensen alle foto's die ze kunnen vinden en onder dat thema vallen, in het topic. Het wordt mij dan gewoon teveel. Het in een hokje plaatsbaar zijn is op zich niet wat mij boeit aan foto's.
Erik
What four words, Jimmy!?!