Wel- of niet overstap naar Canon..

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
User avatar
evhest
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1656
Joined: 04 Jul 2004, 16:37

Re: Wel- of niet overstap naar Canon..

Post by evhest »

brno wrote:de 70-200 IS USM L ? Weet dat de 70-300 niet de bouw/beeld kwaliteit heeft van
een ``L`` objectief, maar deze is toch zo`n 600 eurie goedkoper, heb ik nog even de tijd om te sparen voor een ``L``..

Grtz en alvast bedankt..

De 70-200 is een haarscherpe lens. Ervaring met de 70-300 heb ik niet, maar wel een andere, bruikbare ervaring; koopt wat je wilt hebben, niet wat je kan betalen. Je kunt er voor kiezen om een goedkopere groothoek te kopen ipv de 17-85 en het extra geld te besteden aan de 70-200, mogelijk later aangevuld met een 1,4 extender.

Groet!
Elmer
Answers will be questioned.....
User avatar
brno
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Type of spotter: Shipspotter & Aircraft
Subscriber Scramble: brno
Location: 50% aan boord, 50% thuis
Contact:

Re: Wel- of niet overstap naar Canon..

Post by brno »

Kogel is nu door de kerk; Canon 50D i.c.m. 70-200 f4 IS en de budget 18-55 IS,
geld moet toch ergens vandaan komen 8) ..
Ben van plan de combo aan te schaffen bij Konijnenberg, en ze via internet te bestellen.
Nu las ik ergens op een- of ander forum over het calibreren van lenzen, dus het afstemmen
van lens op body, of andersom. Alsmede een front en backfocus probleem wat kan optreden.
Hebben jullie ervaring met calibreren, front- backfocusprobleem en is calibreren nodig?
Ga er van uit dat dit voor zo`n L lens met goede body niet nodig is? Calibreren van m`n
Pentax is zelfs nog nooit bij me opgekomen...

Alvast thanks...
Gerbrand
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 96
Joined: 13 Jun 2005, 08:55
Type of spotter: military
Subscriber Scramble: yes
Location: Harskamp
Contact:

Re: Wel- of niet overstap naar Canon..

Post by Gerbrand »

Als ik al pentax-k objectieven had, dan had ik de nieuwe K7D afgewacht, die 21 mei word gepresenteerd. Hier wordt heel veel van verwacht, ook wat betreft verbetering van de AF.

En die 60-250 wordt nu al aangeboden voor €1.058. Daar gaat de komende maanden nog flink wat vanaf, als hij maar volop beschikbaar komt.
Sigma maakt steeds meer objectieven geschikt voor SDM/HSM van Pentax.
Samen met het feit, dat je alle oude lenzen nog prima kunt gebruiken, voor mij de reden om bij Pentax te blijven.
User avatar
brno
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Type of spotter: Shipspotter & Aircraft
Subscriber Scramble: brno
Location: 50% aan boord, 50% thuis
Contact:

Re: Wel- of niet overstap naar Canon..

Post by brno »

Overstap is een feit :D , 50D+grip en 17-85 zijn binnen! 70-200 f4 is in bestelling,
eerste indrukken; zeeeer snelle AF, incl. burst, tot iso 1600 (naar mijn beleving) ruis goed
onder controle en robuust. IS van de 17-85 is nog even wennen t.o.v. de stabilisatie in de body die ik voorheen gewend was. Combi is ingewijd op de spottershill op EHSB, zoals het hoort 8) .. Iedereen hartelijk bedankt voor alle info, tips en suggesties!
User avatar
kiwi
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1473
Joined: 20 Mar 2007, 22:24
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Wel- of niet overstap naar Canon..

Post by kiwi »

Waarop heb je ze getest dan? Zwevers? Want veel meer vliegt er helaas niet meer :P
User avatar
brno
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Type of spotter: Shipspotter & Aircraft
Subscriber Scramble: brno
Location: 50% aan boord, 50% thuis
Contact:

Re: Wel- of niet overstap naar Canon..

Post by brno »

Ha, ha, was niet zozeer sprake van testen op EHSB; meer een kwestie van inwijden...
Volgende week gaat `t hele zaakje mee naar de fly-by op EHSB en de open dagen
op Volkel. Ben `m momenteel aan het gebruiken voor het schip-spotten, bevalt
hiervoor heel goed... Heb wel nieuwe tas aan geschaft, i.p.v. de Slingshot 100 :wink:

Grtz.
Post Reply

Return to “Photography”