TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Boudewijn van Oirschot »

B767-300ER wrote:ArkeFly krijgt GEEN winglets op hun 767's. Zoals hierboven gesteld, de frames zelf zijn de limiterende factor. Daar helpen een paar winglets niet bij.
TUI en First Choice (tegenwoordig ook TUI) hebben samen een hoop 787's besteld.
ArkeFly krijgt er 2, de eerste is de PH-TUI en zal rond 2013 hier zijn. (onder voorbehoud van leveringen vanuit Boeing)
Vooralsnog komet er GEEN tussenoplossing.

Greetz
Bedankt voor je info :)

Een tussenoplossing is er eigenlijk ook niet, ook al zou die nodig zijn. Want zie ergens maar een vrij jonge en efficiënte A330 vandaan te halen :lol:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Boudewijn van Oirschot wrote:
B767-300ER wrote:ArkeFly krijgt GEEN winglets op hun 767's. Zoals hierboven gesteld, de frames zelf zijn de limiterende factor. Daar helpen een paar winglets niet bij.
TUI en First Choice (tegenwoordig ook TUI) hebben samen een hoop 787's besteld.
ArkeFly krijgt er 2, de eerste is de PH-TUI en zal rond 2013 hier zijn. (onder voorbehoud van leveringen vanuit Boeing)
Vooralsnog komet er GEEN tussenoplossing.

Greetz
Bedankt voor je info :)

Een tussenoplossing is er eigenlijk ook niet, ook al zou die nodig zijn. Want zie ergens maar een vrij jonge en efficiënte A330 vandaan te halen :lol:
Tussenoplossingen zijn er wel. Nieuwere 767's aanschaffen of a330's. Staan er ergens nog wel een paar in de woestijn. Alleen de leaseprijs van een A330 ligt ruim 3x zo hoog als van een B767 van 19 jaar oud :wink:
ArkeFly heeft 3 "goedkope" leasecontracten. Er wordt nog steeds genoeg geld verdiend met de B767's
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Boudewijn van Oirschot »

B767-300ER wrote:
Boudewijn van Oirschot wrote:
B767-300ER wrote:ArkeFly krijgt GEEN winglets op hun 767's. Zoals hierboven gesteld, de frames zelf zijn de limiterende factor. Daar helpen een paar winglets niet bij.
TUI en First Choice (tegenwoordig ook TUI) hebben samen een hoop 787's besteld.
ArkeFly krijgt er 2, de eerste is de PH-TUI en zal rond 2013 hier zijn. (onder voorbehoud van leveringen vanuit Boeing)
Vooralsnog komet er GEEN tussenoplossing.

Greetz
Bedankt voor je info :)

Een tussenoplossing is er eigenlijk ook niet, ook al zou die nodig zijn. Want zie ergens maar een vrij jonge en efficiënte A330 vandaan te halen :lol:
Tussenoplossingen zijn er wel. Nieuwere 767's aanschaffen of a330's. Staan er ergens nog wel een paar in de woestijn. Alleen de leaseprijs van een A330 ligt ruim 3x zo hoog als van een B767 van 19 jaar oud :wink:
ArkeFly heeft 3 "goedkope" leasecontracten. Er wordt nog steeds genoeg geld verdiend met de B767's
Tuurlijk. Dacht geloof ik wel.

Overigens, helemaal off topic:
Vliegt ArkeFly momenteel met hun kisten naar Cancun? Zo nee, staan ze tijdens die vluchten stil of worden ze gechartered door een andere maatschappij ?
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Bank_angle »

Arkefly vliegt gewoon nog hun normale schema naar cancun... ook de PH-AHY die vanaf EBBR vliegt voor jetairfly vliegt ook nog gewoon naar cancun ik denk dat dit ook gewoon door blijft gaan. Over de 787... volgens mij lopen wel de lease contracten af van de huidige 767's van arkefly.. dus mijn verwachting is dat ze kisten van thomson krijgen in 2011.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by cHabu »

Bank_angle wrote:Over de 787... volgens mij lopen wel de lease contracten af van de huidige 767's van arkefly.. dus mijn verwachting is dat ze kisten van thomson krijgen in 2011.
Dat was ook de 'tussenoplossing' voor zover ik weet.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:
Boudewijn van Oirschot wrote:
B767-300ER wrote:ArkeFly krijgt GEEN winglets op hun 767's. Zoals hierboven gesteld, de frames zelf zijn de limiterende factor. Daar helpen een paar winglets niet bij.
TUI en First Choice (tegenwoordig ook TUI) hebben samen een hoop 787's besteld.
ArkeFly krijgt er 2, de eerste is de PH-TUI en zal rond 2013 hier zijn. (onder voorbehoud van leveringen vanuit Boeing)
Vooralsnog komet er GEEN tussenoplossing.

Greetz
Bedankt voor je info :)

Een tussenoplossing is er eigenlijk ook niet, ook al zou die nodig zijn. Want zie ergens maar een vrij jonge en efficiënte A330 vandaan te halen :lol:
Tussenoplossingen zijn er wel. Nieuwere 767's aanschaffen of a330's. Staan er ergens nog wel een paar in de woestijn. Alleen de leaseprijs van een A330 ligt ruim 3x zo hoog als van een B767 van 19 jaar oud :wink:
ArkeFly heeft 3 "goedkope" leasecontracten. Er wordt nog steeds genoeg geld verdiend met de B767's
Je hebt gelijk voor de 767 verdiensten en aanschaf nieuwere 767 maar de A330 is geen optie (prijs is 1 en beschikbaarheid is 2; even off-topic, daar loopt MP ook tegenaan)

Greetingz,

Hurricane.
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Ach, MP zal eerdaags wel wat doorgeschoven krijgen van de KLM, de MCG en de MCH gaan er in ieder geval al rond juli 2009 uit.
Iemand enig idee tot welke datum de leasecontracten van de AHQ, AHY en AHX lopen?
Volgens mij is er ook een mogelijkheid dat deze leasecontracten (voor een korte termijn) worden verlengd. Ik had begrepen dat het de intensie was van TFL om door te vliegen met deze totdat de 787 er is.
Thomson heeft inderdaad last van overcapaciteit, en er zijn ook enkele 767's van hen in de woestijn geparkeerd. Geen idee of daar ook nog 767 van het type -300 bijzitten. Klinkt wel logisch, eerst schuiven binnen de TUI groep voordat je nieuwere kisten aanschaft. Wel apart dat JetAirFly wel een nieuwere 767 krijgt (die niet vanuit de TUI groep komt)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by flying_kiwi »

B767-300ER wrote:ArkeFly krijgt GEEN winglets op hun 767's.
Begrijpelijk.
Als ze nog maar 5 jaar in dienst zijn, en winglets leveren een besparing van ongeveer US$1 mil per jaar, dan verdien je de kosten van de winglets en installatie niet terug voor dat ze door de B787 worden vervangen.
B767-300ER wrote:Iemand enig idee tot welke datum de leasecontracten van de AHQ, AHY en AHX lopen?
Ze zijn in 03 geleased (toen ik bij Air Holland stage liep), dus met een lease van 7,5 jaar (schatting), zullen ze rond maart 2011 terug moeten.

Gr.
Yorden
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by mipo72 »

B767-300ER wrote:Ach, MP zal eerdaags wel wat doorgeschoven krijgen van de KLM
Sterker nog KLM heeft wat doorgeschoven gekregen van Martinair.
Wij ( KLM Catering Services ) gaan vanaf 1 Juni 2009 de catering verzorgen van Martinair zowel de pax als de cargo vluchten.
op dit moment zijn wij al druk bezig met de voorbereidingen zoals wagenpark,personeel enz enz.

Lijkt mij wel dat MP een kist eerder gaat huren bij de KLM dan bij de buitenlandse toko's.
Nou ik ga weer teveel off-topic.

Grt,
Michel
Last edited by mipo72 on 06 May 2009, 12:36, edited 1 time in total.
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

flying_kiwi wrote:Ze zijn in 03 geleased (toen ik bij Air Holland stage liep), dus met een lease van 7,5 jaar (schatting), zullen ze rond maart 2011 terug moeten.

Gr.
Yorden
Waar is deze schatting (7,5 jaar) op gebaseerd?
De AHQ is 20-02-2004 toegetreden. Met 7,5 jaar zal dat dan voor deze kist medio augustus 2011 zijn
De AHX is 30-10-2003 toegetreden, de AHY 17/10/2003. Dat zou dan medio april 2011 moeten zijn volgens jouw theorie?
mipo72 wrote:Sterker nog KLM heeft wat doorgeschoven gekregen van Martinair.
Wij ( KLM Catering Services ) gaan vanaf 1 Juli 2009 de catering verzorgen van Martinair zowel de pax als de cargo vluchten.
op dit moment zijn wij al druk bezig met de voorbereidingen zoals wagenpark,personeel enz enz.
Dit is niet wat ik bedoelde met doorschuiven. Ik bedoelde het doorschuiven van kisten. Overigens geheel off topic Gaat KLM ook de afhandeling van MP doen?
mipo72 wrote:Lijkt mij wel dat MP een kist eerder gaat huren bij de KLM dan bij de buitenlandse toko's.
Dat is precies wat ik bedoelde.Wellicht een idee voor de KLM om zo hun overcapaciteit op de long haul weg te zetten.
Voor totale KLM groep, waar MP nu ook tot behoort, levert dit een aanzienlijke kostenbesparing op.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by flying_kiwi »

B767-300ER wrote:
flying_kiwi wrote:Ze zijn in 03 geleased (toen ik bij Air Holland stage liep), dus met een lease van 7,5 jaar (schatting), zullen ze rond maart 2011 terug moeten.

Gr.
Yorden
Waar is deze schatting (7,5 jaar) op gebaseerd?
De AHQ is 20-02-2004 toegetreden. Met 7,5 jaar zal dat dan voor deze kist medio augustus 2011 zijn
De AHX is 30-10-2003 toegetreden, de AHY 17/10/2003. Dat zou dan medio april 2011 moeten zijn volgens jouw theorie
Meeste leases in mijn ervaring zijn 5 jaar, 7,5 jaar, 10 jaar, of 15 jaar. Kan zijn dat voor deze lease iets anders is afgesproken.

Gr.
Yorden
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by cHabu »

mipo72 wrote:Lijkt mij wel dat MP een kist eerder gaat huren bij de KLM dan bij de buitenlandse toko's.
Nou ik ga weer teveel off-topic.
Meer off-topic, dat moet zijn KLM/Air France group.

Vervanging van de Arke 767's is iets wat tzt zal worden opgelost afhankelijk van de situatie op dat moment.
Kan mij voorstellen dat ook de luchtvaart last heeft van deze crisis, dus wellicht dat prijzen dalen.
Dat zou misschien bepaalde types goedkoper maken als tijdelijke oplossing.

Maar nogmaals, dat is nu geheel speculatie... ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:Vervanging van de Arke 767's is iets wat tzt zal worden opgelost afhankelijk van de situatie op dat moment.
Kan mij voorstellen dat ook de luchtvaart last heeft van deze crisis, dus wellicht dat prijzen dalen.
Dat zou misschien bepaalde types goedkoper maken als tijdelijke oplossing.

Maar nogmaals, dat is nu geheel speculatie... ;)
Chris,

Het lijkt erop dat je over nog meer informatie beschikt (als bijvoorbeeld ik heb) :wink: (dichter op het vuur)
Het lijkt mij niet dat je zoiets pas op het laatste moment kan beslissen, ik neem aan dat je leases toch wel een geruime tijd van te voren moet bespreken? Of ben ik geheel afwezig/fout daarin?. Je hebt inderdaad een punt dat het wel van belang is hoe de markt zich ontwikkeld, maar als je van type wilt veranderen binnen je organistaie gaat daar een hele hoop papier en trainigswerk aan vooraf, en dan is 2011 mijns inziens erg dichtbij?
flying_kiwi wrote:Meeste leases in mijn ervaring zijn 5 jaar, 7,5 jaar, 10 jaar, of 15 jaar. Kan zijn dat voor deze lease iets anders is afgesproken.

Gr.
Yorden
Oke, ik begrijp daaruit dat dat puur een gok is van je? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by flying_kiwi »

B767-300ER wrote:Oke, ik begrijp daaruit dat dat puur een gok is van je? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
Nee, dat heb je goed hoor!! :lol:

Yorden
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:Het lijkt mij niet dat je zoiets pas op het laatste moment kan beslissen, ik neem aan dat je leases toch wel een geruime tijd van te voren moet bespreken? Of ben ik geheel afwezig/fout daarin?
Niet geheel...

Ook de kosten van het leasen van vliegtuigen is onderhavig aan marktwerking.

Veel vraag = hoge kosten, weinig vraag = lage kosten.

Kan mij voorstellen dat dit voor Arke een rede zal zijn om de 'tussenoplossing' op een zo gunsig mogelijk moment gestalte te laten krijgen. Papierwerk kan je trouwens voor een groot deel voorbereiden, maar daar ben ik niet erg in thuis.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Post Reply

Return to “'t Praethuys”