EHAM 25-06-2009 MIL
Moderator: gatso76
Forum rules
- maurits
- Scramble Addict
- Posts: 1679
- Joined: 27 Apr 2004, 23:36
- Type of spotter: full military
- Subscriber Scramble: maurits
- Location: IJsselstein
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Hallo,
Is de Arabier A320 A6-DLM al binnen??
Groet,
Maurits
Is de Arabier A320 A6-DLM al binnen??
Groet,
Maurits
kind regards,
Maurits
Maurits
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3947
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
It is all part of the training manual regarding operations at high density airport.
Now they finally can tick off -waiting for marshaller- and become an aircraft commander
Now they finally can tick off -waiting for marshaller- and become an aircraft commander
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16007
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
For the mil-spotters, A6-DLM 1615lt expected..
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16540
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Nou ja, K35.... Het is een rondje K71-K72 geworden....Polleke_NL wrote:De kist van vandaag bijvoorbeeld heeft ook geen peut getankt, hij heeft zelfs de motoren niet uitgehad. Is naar K35 getaxied, heeft gewacht op een marshaller die hem heeft begeleid bij het rijden van een rondje, en toen is hij er direct weer uit gegaan.....
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16540
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Story of your life ???Piet Luijken wrote:It is all part of the training manual regarding operations at high density airport.
Now they finally can tick off -waiting for marshaller- and become an aircraft commander
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Polleke_NL
- Scramble Addict
- Posts: 1896
- Joined: 06 Apr 2004, 10:35
- Type of spotter: photography (military only)
- Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
- Location: EHAM
- Contact:
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Is de definitieve parking spot voor deze al bekend?T7 wrote:For the mil-spotters, A6-DLM 1615lt expected..
Ruud
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
De belangrijkste reden dat hij zo lang bij holdingpoint GL gestaan heeft is het feit dat de vlieger hem turn-around wilde parkeren op K35; Maar sinds de invoering van de selfdocking op het GA apron zijn de regels daartoe aangescherpt en wordt dat minimaal toegestaan. De reden van het lange wachten kwam dus omdat het redelijk wat heen en weer getelefonneer nodig was tussen diverse partijen, waaronder havendienst, Apron control en General aviation.Polleke_NL wrote: De kist van vandaag heeft bij elkaar net 20 minuten op de grond gestaan...., en de belangrijkste reden leek te zijn het ontbreken van een marshaller die hem kon begeleiden met het keren.....
De bemanning heeft dus besloten daar terplekke, met draaiende motoren, te wisselen van crew, en dus weer weg te gaan.
De marshalSTER heeft hem even geholpen met het maken van een 180 aldaar.
- Polleke_NL
- Scramble Addict
- Posts: 1896
- Joined: 06 Apr 2004, 10:35
- Type of spotter: photography (military only)
- Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
- Location: EHAM
- Contact:
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Ah, okay......, ik gaf verder ook niemand de schuld maar dat was hetgeen wat opviel vanaf het hek....... (heb overigens niet waar kunnen nemen dat de marshaller m/v een v-tje was, moet ik volgende keer toch beter opletten )Daaf wrote:De belangrijkste reden dat hij zo lang bij holdingpoint GL gestaan heeft is het feit dat de vlieger hem turn-around wilde parkeren op K35; Maar sinds de invoering van de selfdocking op het GA apron zijn de regels daartoe aangescherpt en wordt dat minimaal toegestaan.
Ruud
- Polleke_NL
- Scramble Addict
- Posts: 1896
- Joined: 06 Apr 2004, 10:35
- Type of spotter: photography (military only)
- Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
- Location: EHAM
- Contact:
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Zie ik net op de Aalsmeerbaan binnen fladderen...... Iemand voor de definitieve parkeerplaats?maurits wrote:Is de Arabier A320 A6-DLM al binnen??
Ruud
- Borobudur
- Scramble Master
- Posts: 2760
- Joined: 25 Dec 2007, 15:57
- Subscriber Scramble: Borobudur
- Location: EHLE
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
In ieder geval zoals eerder vermeld wel langs de A4, exacte plaats weet ik niet.Polleke_NL wrote:Iemand voor de definitieve parkeerplaats?
Borobudur
- Polleke_NL
- Scramble Addict
- Posts: 1896
- Joined: 06 Apr 2004, 10:35
- Type of spotter: photography (military only)
- Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
- Location: EHAM
- Contact:
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Duidelijk een miscommunicaie denk ik want de marshallers zijn niet meer acief op oost..valt allemaal onder de verantwoordingPolleke_NL wrote:De kist van vandaag heeft bij elkaar net 20 minuten op de grond gestaan...., en de belangrijkste reden leek te zijn het ontbreken van een marshaller die hem kon begeleiden met het keren.....Bennie wrote:Dat is mij ook wel eens ter ore gekomen, maar om dan bijna een half uur met 4 draaiende motoren te blijven staan?!Wijgert IJlst wrote:Heb wel eens gehoord dat RAF Herc'en verschillende luchthavens in Europa aandoen om Airport Procedures te oefenen, Schiphol is een van de gelukkigen wat dat betreft...
van KLM jetcenter
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- Borobudur
- Scramble Master
- Posts: 2760
- Joined: 25 Dec 2007, 15:57
- Subscriber Scramble: Borobudur
- Location: EHLE
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Uit het andere topic gevist: 20.00Polleke_NL wrote:Is de ETD van de A6-DLM kist al bekend ?
Borobudur
Re: EHAM 25-06-2009 MIL
Marshallers zijn minder actief op Schiphol-oost. Er zullen altijd proefdraaiers, (sleep)begeleidingen, etc blijven.James wrote: Duidelijk een miscommunicaie denk ik want de marshallers zijn niet meer acief op oost..valt allemaal onder de verantwoording
van KLM jetcenter
Ze zijn nog wel degelijk aanwezig, maar dus minder als voorheen.