Staat al een tijdje gepland. is voor 11 juliBank_angle wrote:is voor een last minute acmi dan ! !
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
11 juli terug vanauit DXB.76-er wrote:Er was plek.
Lekker collegiaal..
Moesten een toestel ophalen van een vlucht voor de Britse Defensie. Of zoiets.
KLM zeker, diecolegialiteit
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Volgens mij zijn het dan concurrenten, geen collega's . Maar volgens mij hoeft de purser ze ook helemaal niet te upgraden en is het een voorrecht, geen recht, als ze geupgrade zouden worden.....B767-300ER wrote:11 juli terug vanauit DXB.76-er wrote:Er was plek.
Lekker collegiaal..
Moesten een toestel ophalen van een vlucht voor de Britse Defensie. Of zoiets.
KLM zeker, diecolegialiteit
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Onderling zijn we allemaal collega's, blauw groen rood oranje, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Uiteraard is een upgrade geen voorrecht zoals sommige (voornamelijk blauwe) IPB'rs menen te denken, maar deze gasten waren gewoon voor hun werk op pad. Natuurlijk stond de purser volledig in haar recht, maar ben benieuwd wat ze er van had gevonden wanneer haar hetzelfde was overkomen.
Maar goed, hier ligt weer een mooie taak voor de VNV.
Uiteraard is een upgrade geen voorrecht zoals sommige (voornamelijk blauwe) IPB'rs menen te denken, maar deze gasten waren gewoon voor hun werk op pad. Natuurlijk stond de purser volledig in haar recht, maar ben benieuwd wat ze er van had gevonden wanneer haar hetzelfde was overkomen.
Maar goed, hier ligt weer een mooie taak voor de VNV.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Met alle respect, maar als je de purser een bitch noemt (ja ik zeg inderdaad waar het op staat) omdat ze conculega's niet upgrade begint het er al behoorlijk op te lijken dat het als een recht wordt gezien. Tuurlijk, de upgrade naar Business is erg fijn, maar deze niet krijgen als er geen recht op is en dan de purser een bitch noemen gaat behoorlijk ver, en dan de blauwe collega's een veeg uit de pan geven is in mijn ogen echt beneden alle peil.76-er wrote:Onderling zijn we allemaal collega's, blauw groen rood oranje, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Uiteraard is een upgrade geen voorrecht zoals sommige (voornamelijk blauwe) IPB'rs menen te denken, maar deze gasten waren gewoon voor hun werk op pad. Natuurlijk stond de purser volledig in haar recht, maar ben benieuwd wat ze er van had gevonden wanneer haar hetzelfde was overkomen.
Maar goed, hier ligt weer een mooie taak voor de VNV.
Overigens, het lijkt me dat de VNC hier meer mee te maken heeft dan de VNV?
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Met de VNV bedoel ik dat die gewoon moeten regelen dat je als opstuurcrew in principe C-class tickets mee moet krijgen van je baas. Je bent tenslotte aan het werk, je gaat niet op een lekker vakantietripje.
Deze purser was een bitch, ja. En dit was niet het enige 'incident' op deze vlucht. Een stewardess die door een passagier werd bedreigd heeft ze als een baksteen laten vallen door het juist op de nemen voor de agressor (level 2) in plaats van de "Final Notification From the Commander" voor z'n neus te houden.
Van je collega's moet je het maar hebben.
[ahum, beetje weinig TFL in deze reply]
Deze purser was een bitch, ja. En dit was niet het enige 'incident' op deze vlucht. Een stewardess die door een passagier werd bedreigd heeft ze als een baksteen laten vallen door het juist op de nemen voor de agressor (level 2) in plaats van de "Final Notification From the Commander" voor z'n neus te houden.
Van je collega's moet je het maar hebben.
[ahum, beetje weinig TFL in deze reply]
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Weet iemand wat er bij arkefly is zie weer veel vertraging een md 83 als toestel en een vlucht uit parijs.
Morgen vliegt een kenis van me met hun dus het zal ws vertragin worden ben benieuwd.
Morgen vliegt een kenis van me met hun dus het zal ws vertragin worden ben benieuwd.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Problemen met de miami air machine .jet380 wrote:Weet iemand wat er bij arkefly is zie weer veel vertraging een md 83 als toestel en een vlucht uit parijs.
Morgen vliegt een kenis van me met hun dus het zal ws vertragin worden ben benieuwd.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Wat is dat toch voor gezeik. "Ik zie WEER veel vertraging"jet380 wrote:Weet iemand wat er bij arkefly is zie weer veel vertraging een md 83 als toestel en een vlucht uit parijs.
Morgen vliegt een kenis van me met hun dus het zal ws vertragin worden ben benieuwd.
Dagen (weken) achter elkaar bijna geen enkele vertraging gezien bij ArkeFLy, maanden achter elkaar een paar kleine vertragingen.
nu welgeteld 3 vluchten vertraagd, waarvan 1 flink.... door een kapotte machine
Vanochtend alles gewoon op tijd vertrokken.
We leven ondertussen in 2009,niet meer in 2007 en begin 2008, waarin ArkeFly werd achtervolgd door grote vertragingen. Deze zijn dit jaar op 1 hand te telllen.
Kijk eens naar HV, net zo erg.... gisteren ook vertragingen oplopend tot 5 uur.
Ook in de dagen en weken ervoor flinke vertragingen...
In het zomerseizoen vliegen de kisten van HV en OR gewoon kop-staart, gaat er een machine stuk, dan heb je een probleem en moet je inhuren. Voor HV is dat makklijker, kijk gewoon even mama KLM lief aan, voor OR ligt dat wat lastiger, zeker als hun 3 767's ook daadwerkelijk alle 3 vliegen. Maar ook HV huurt regelmatig extern in, afgelopen week bijvoorbeeld nog kisten van Titan en ArkeFLy....
En om antwoord te geven, de M83 kwam uit Parijs om voor OR een rondje te doen
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Ik vind weer vertraging bij Arke een ruim begrip.
Kom je toevallig vaak op Manchester, Dusseldorf, Frankfurt, Brussel en Stockholm?
Dan zie je dat andere kisten uit de TUIgroep problemen met toestellen hebben of krijgen op de een of andere manier wel vertraging...
Er is nog geen 1 procent van de vakantiecharters wereldwijd dat op tijd vertrekt of aankomt.
Kom je toevallig vaak op Manchester, Dusseldorf, Frankfurt, Brussel en Stockholm?
Dan zie je dat andere kisten uit de TUIgroep problemen met toestellen hebben of krijgen op de een of andere manier wel vertraging...
Er is nog geen 1 procent van de vakantiecharters wereldwijd dat op tijd vertrekt of aankomt.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Bullsh!t.Boudewijn van Oirschot wrote: Er is nog geen 1 procent van de vakantiecharters wereldwijd dat op tijd vertrekt of aankomt.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Wat een gezeik inderdaad. Maargoed, de normale Nederlandse vakantieganger zal toch altijd blijven zweren bij Transavia. Want die zijn goed, en betrouwbaar.
ArkeFly kent men niet zo goed, en is ook nog negatief in het nieuws geweest de laatste jaren. Dus, ArkeFly, dat is niks.
En als men nu weer een vertraging tegenkomt van een paar uur, tja, dan zijn ze nog net zo slecht als vroeger.
De reiziger, over het algemeen, heet de ballen verstand van wat er speelt. En, ik vind nog steeds, dat dit topic in een openbaar forum veelste veel informatie verschaft.
Eerlijkshalve vind ik dat er dan ook een topic over HV én MP moet worden geopend. Beide maatschappijen hebben met grote regelmaat gigantische vertragingen die soms nog erger zijn dan die bij ArkeFly voorkomen.
Mijn ouders onlangs 5 uur vertraging richting HER op HV. Geen enkel excuus, ook niet aan boord. Geen mealvoucher o.i.d. En aan boord ook geen gratis kopje koffie o.i.d. Ik kan er nog steeds niet bij hoe laag het niveau bij HV soms is.
Vrienden van mij, enkele weken terug, ruim 5 uur vertraging op HV, vanuit BCN. Ook geen excuus, uitleg en of compensatie ontvangen.
En weer andere vrienden, vorig jaar o.a. 22 uur delay vanuit PMI, omdat de PH-HZB het begaf. Geen personeel op de grond aanwezig, uiteindelijk was het de piloot en purser die uitleg mochten geven aan 186 vakantiegangers die de volgende dag weer aan het werk moesten, of moeders die zonder babyvoeding in een lege terminal stonden. Transavia regelde niks voor deze mensen. Uiteindelijk hebben ze 2 uur in een hotel gezeten, daarna moesten ze weer naar het vliegveld want de vervangende machine was aangekomen.
Ik blijf erbij, voor mij is Arkefly mijn 'preferred' airline richting de zon. Ik boek speciaal bij TUI. En met comfort class voor die paar euro's extra. Prijzen van de onboard catering liggen net iets onder het niveau van Transavia. Ik hoop dat het publiek dat uiteindelijk ook gaat inzien, en ArkeFly verder kan groeien.
Gr.
Eric
ArkeFly kent men niet zo goed, en is ook nog negatief in het nieuws geweest de laatste jaren. Dus, ArkeFly, dat is niks.
En als men nu weer een vertraging tegenkomt van een paar uur, tja, dan zijn ze nog net zo slecht als vroeger.
De reiziger, over het algemeen, heet de ballen verstand van wat er speelt. En, ik vind nog steeds, dat dit topic in een openbaar forum veelste veel informatie verschaft.
Eerlijkshalve vind ik dat er dan ook een topic over HV én MP moet worden geopend. Beide maatschappijen hebben met grote regelmaat gigantische vertragingen die soms nog erger zijn dan die bij ArkeFly voorkomen.
Mijn ouders onlangs 5 uur vertraging richting HER op HV. Geen enkel excuus, ook niet aan boord. Geen mealvoucher o.i.d. En aan boord ook geen gratis kopje koffie o.i.d. Ik kan er nog steeds niet bij hoe laag het niveau bij HV soms is.
Vrienden van mij, enkele weken terug, ruim 5 uur vertraging op HV, vanuit BCN. Ook geen excuus, uitleg en of compensatie ontvangen.
En weer andere vrienden, vorig jaar o.a. 22 uur delay vanuit PMI, omdat de PH-HZB het begaf. Geen personeel op de grond aanwezig, uiteindelijk was het de piloot en purser die uitleg mochten geven aan 186 vakantiegangers die de volgende dag weer aan het werk moesten, of moeders die zonder babyvoeding in een lege terminal stonden. Transavia regelde niks voor deze mensen. Uiteindelijk hebben ze 2 uur in een hotel gezeten, daarna moesten ze weer naar het vliegveld want de vervangende machine was aangekomen.
Ik blijf erbij, voor mij is Arkefly mijn 'preferred' airline richting de zon. Ik boek speciaal bij TUI. En met comfort class voor die paar euro's extra. Prijzen van de onboard catering liggen net iets onder het niveau van Transavia. Ik hoop dat het publiek dat uiteindelijk ook gaat inzien, en ArkeFly verder kan groeien.
En, hoeveel vertragin hadden je kenissen (vertraging, en kennissen natuurlijk)... sorry voor de typo.jet380 wrote:Morgen vliegt een kenis van me met hun dus het zal ws vertragin worden ben benieuwd.
Dergelijke uitspraken slaan kant noch wal Boudewijn. Tenzij je het kan weerleggen. Ik ben benieuwd.Boudewijn van Oirschot wrote:Er is nog geen 1 procent van de vakantiecharters wereldwijd dat op tijd vertrekt of aankomt.
Gr.
Eric
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Zo wat een gezeik. had me idd wat anders moeten uitdrukken wat betrefd weer vertraging sorry hier voor als ik iemand tegen het zere been heb getrapt.
Wilde alleen weten hoe en wat,omdat een KENNIS (ken alleen hem is eencollega de rest die mee is ken ik niet) vandaag met hun vloog slechts 4 min vertraging.
Heb zelf nooit problemen gehad met arkefly 6 keer gevlogen nooit te laat meestal te vroeg.
En over mijn spel fouten zijn we hier op een forum met mensen die dezelfde passie /hobby hebben of ziten we in de klas voor een so nederlands??
Ben het er wel mee eens dat er ook een topic over hv mp en kl mag komen.
Ik hoop dat de lucht nu geklaard is en we het weer gewoon over de dingen kunnen hebben waar dit forum voor is.
Wilde alleen weten hoe en wat,omdat een KENNIS (ken alleen hem is eencollega de rest die mee is ken ik niet) vandaag met hun vloog slechts 4 min vertraging.
Heb zelf nooit problemen gehad met arkefly 6 keer gevlogen nooit te laat meestal te vroeg.
En over mijn spel fouten zijn we hier op een forum met mensen die dezelfde passie /hobby hebben of ziten we in de klas voor een so nederlands??
Ben het er wel mee eens dat er ook een topic over hv mp en kl mag komen.
Ik hoop dat de lucht nu geklaard is en we het weer gewoon over de dingen kunnen hebben waar dit forum voor is.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Voor de duidelijkheid, je trapt mij niet tegen het zere been.jet380 wrote:Zo wat een gezeik. had me idd wat anders moeten uitdrukken wat betrefd weer vertraging sorry hier voor als ik iemand tegen het zere been heb getrapt.
Wilde alleen weten hoe en wat,omdat een KENNIS (ken alleen hem is eencollega de rest die mee is ken ik niet).
Heb zelf nooit problemen gehad met arkefly 6 keer gevlogen nooit te laat meestal te vroeg.
En over mijn spel fouten zijn we hier op een forum met mensen die dezelfde passie /hobby hebben of ziten we in de klas voor een so nederlands??
Ben het er wel mee eens dat er ook een topic over hv mp en kl mag komen.
Ik hoop dat de lucht nu geklaard is en we het weer gewoon over de dingen kunnen hebben waar dit forum voor is.
Echter moeten uitspraken als "weer veel vertraging" wel gestaafd worden met feiten.
Even de geschiedenis van ArkeFly op een rij:
Toen ArkeFly in 2005 begon nam het alle zooi van HollandExel over.
4 “oude” B767 toestellen met een gebrekkige onderhoudshistorie gedurende de laatste paar jaar van Holland Exel en daarvoor Air Holland, met dank aan Erik de Vlieger. Ook al het personeel werd overgenomen. Voor het personeel veranderde er in korte tijd zeer veel, soms ook tegen het zere been van het personeel. Het heeft even geduurd voordat de lucht tussen ArkeFly directie en personeel geklaard was. Dit alles was vaak terug te merken in de klantvriendelijkheid die soms ontbrak. Verder moest er in 2005 ad-hoc overal op gereageerd worden. Door de slechte voorbereiding en gebrek aan ervaring van een en ander ging er een hoop mis in 2005.
De vloot bestond in 2005 uit 4 B767’s. Deze werden met name in de zomermaanden kop-staart ingezet zonder “lucht” in de dienstregeling. Door het gebrekkige onderhoud in het verleden kwamen er veel technische problemen voor, en door de volle dienstregeling resulteerde dit vaak in lange vertragingen die nog dagen doorwerkten. In 2005, 2006 en 2007 heeft dit ArkeFly vaak negatief achtervolgd. Veel, zeer veel, en vooral ook lange vertragingen haalden regelmatig het nieuws, met name veroorzaakt door het gebrekkige onderhoud van vorige eigenaren.
Besloten werd om voor de Europa vluchten een ander type toestel te gaan gebruiken en aan te schaffen, nieuwe boeing 737-800’s. Medio november 2007 kwam de eerste aan, er werd toen al een tijd met een geleasde 737 gevlogen van Futura. Door deze plannen werd in ieder geval meteen 1 B767 overbodig, en deze verliet op 1 november de vloot van ArkeFly. Vanaf dat moment kwam er meer rust in de B767 dienstregeling en werden deze niet meer kop-staart ingezet.
Echter daarmee waren de problemen nog niet over. 1 B767 heeft in december dagen stuk gestaan op de Dominicaanse Republiek doordat er een bagagekar tegen de vleugel aan was gereden. Dit toestel was koud gerepareerd of het volgende probleem deed zich voor, een verkeerd kijkende marshaller op de luchthaven van Chania zorgde ervoor dat 1 B767 een stuk van zijn vleugel moest missen (taxiede tegen een lichtmast) en 3maanden niet heeft gevlogen, met als gevolg, de dienstregeling helemaal op zijn gat en weer veel en lange vertragingen.
Pas in Maart 2008 kwam er rust. 3 B767’s waren toen operationeel voor de lange afstand. Deze dienstregeling zit zo in elkaar dat men het met 2 B767’s afkan, en de 3e er operationeel standby naast kan staan in geval van problemen, of voor ad-hoc leases. Lucht voor de B767’s dus, wat ook rust in de dientregling gaf. Voor de korte afstand werd en voor de zomerperiode mei tot en met oktober 2 fonkelnieuwe 737-900’s geleased van Futura, tezamen met de eigen B737-800. ArkeFly heeft een goede zomer gehad in 2008, weinig vertragingen en problemen, en in geval van problemen kon er zo een andere B767 doorgeschoven worden omdat deze niet meer noodzakelijk kop-staart moesten vliegen.
In september 2008 een nieuwe kink in de kabel, Futura’s AOC werd ingetrokken en ArkeFly was in 1 klap 2 toestellen kwijt. Gedurende een week heeft de hele ArkeFly dienstregeling wederom op zijn gat gelegen, weer enorme vertragingen,maar de situatie was snel onder controle.
Sindsdien gaat het met vertragingen stukken beter met ArkeFly. Ondertussen hebben ze 3 B737’s in de vloot voor de short-haul en 3 B767’s voor de long-haul. Vertragingen zijn enorm afgenomen, zeker in de 737-vloot, personeel heeft er weer zin in en dat zie je terug in de service. Ook op kantoor wordt er verder gedacht en producten als Stoelreservering, Online Inchecken (sept. 2009) en maaltijden service worden geïntroduceerd. Iets waar de klanten wellicht voor terugkomen.
Het lijkt erop dat ArkeFly zijn slechte naam achter zich heeft gelaten. Sinds maart 2008 gaat alles eigenlijk zoals het hoort te gaan bij een Airline. Ook de Futura kwestie in September heeft geen roet in het eten gegooid.
Om op Eric (Skycruiser) te reageren:
Je slaat de spijker echt kaarsrecht op zijn kop. Transavia heeft voor mij al heel lang afgedaan, In het verleden meerdere malen met hen naar Griekenland en Spanje gevlogen. Veel vertragingen en slechte opvang in geval van vertragingen. Als het even kon vloog ik Martinair in het verleden. Helaas zijn die ermee gestopt in Europa. Nu ArkeFly erbij is gekomen en het Europa netwerk van hen goed in elkaar zit, met een comfortklasse voor extra beenreuimte is er voor mij voor vakanties maar 1 airline, en dat is ArkeFly. Ik boek, net als jou, mijn reizen enkelt bij TUI, reis altijd comfortklasse en zoals je zegt, de prijzen aan boord liggen onder die van Transavia. Vertragingen horen tot een ver verleden en het personeel is vriendelijk en professioneel. Alles beter dan 4 uur opgevouwen te zitten in een HV kist zonder beenruimte.
En nee, dit heeft niet te maken met het feit dat mijn vader in het verleden voor ArkeFly heeft gewerkt
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Hoi Eric,skycruiser wrote:Dergelijke uitspraken slaan kant noch wal Boudewijn. Tenzij je het kan weerleggen. Ik ben benieuwd.
Gr.
Eric
Eén procent is natuurlijk overdreven. Maar ik heb in de afgelopen jaren al met zoveel charters gevlogen en uit dat rijtje is er nog nooit een op tijd aangekomen of vertrokken (of beide)
En wat betreft die reizigers Eric, ik denk echt niet dat die per se voor Transavia zullen kiezen... Dat zijn gewoon gezinnen die lekker twee weken aan de Costa Brava gaan zitten en het maakt hun weinig uit of ze nou Martinair, Transavia of ArkeFly vliegen. Vliegtuig = vliegtuig, is hun redenatie vaak.