Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Forum rules
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Waarom niet, zolang ik niet een bod accepteer ben ik volgens de wet niet verplicht kosten te betalen en weet ik wat mijn huis werkelijk waard is. Als ik een goed bod krijg gaat het gewoon weg hoor.......en ik denk dat dat ook misschien wel mee speelt in dit verhaal. Maar dat is speculeren.........
Het is een rare actie maar ik heb het nu ook op hun intranetsite gezien en er is gewoon verder niks aan het handje. Ik las daar trouwens ook de volgende regel "We will continue to be the longhaul leisure carrier within the KLM Group" .
Het is een rare actie maar ik heb het nu ook op hun intranetsite gezien en er is gewoon verder niks aan het handje. Ik las daar trouwens ook de volgende regel "We will continue to be the longhaul leisure carrier within the KLM Group" .
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- js51672
- Scramble Addict
- Posts: 2279
- Joined: 04 Nov 2002, 08:46
- Type of spotter: ..
- Subscriber Scramble: no more
- Location: EHEH and EHBD area
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
JA maar...
als MP nou wel die B767's te koop zet. Wat komt er dan voor terug?
Korte Europese vluchten doen ze niet meer., ......
?
als MP nou wel die B767's te koop zet. Wat komt er dan voor terug?
Korte Europese vluchten doen ze niet meer., ......
?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Simpel, ze staan gewoon te koop.
Interne memo of niet.
Als er een goede prijs geboden wordt gaan ze echt wel weg hoor!
Daarbij blijf ik erbij, als je je huis niet wilt verkopen maar enkelt de marktwaarde wil weten zet je je huis ook niet op funda, maar laat je die taxeren door een makelaar. Hetzelfde geldt mijns inziens voor dit geval
Mijn theorie voor eventuele vervanging:
B772->> Te groot (340 pax in een full economy/comfort config)
B787->> Te lange levertijd
A350 ->> Te lange levertijd
blijft over de A332.
Lijkt me een goede optie. Volgens mij heeft de KLM nog een aantal opties op de A332 open staan die ze nog niet gelicht heeft. Worden die gewoon gelicht en gaan die door naar MP
Ongeveer 310 plaatsen in een Economy/comfortconfig.
Of MP gaat ze leasen(nieuw of jong gebruikt) van een leasemaatschappij en worden ze bijvoorbeeld geruild tegen de 4x 744BCF die nu nog in de Arizona geparkeerd staan
Interne memo of niet.
Als er een goede prijs geboden wordt gaan ze echt wel weg hoor!
Daarbij blijf ik erbij, als je je huis niet wilt verkopen maar enkelt de marktwaarde wil weten zet je je huis ook niet op funda, maar laat je die taxeren door een makelaar. Hetzelfde geldt mijns inziens voor dit geval
Mijn theorie voor eventuele vervanging:
B772->> Te groot (340 pax in een full economy/comfort config)
B787->> Te lange levertijd
A350 ->> Te lange levertijd
blijft over de A332.
Lijkt me een goede optie. Volgens mij heeft de KLM nog een aantal opties op de A332 open staan die ze nog niet gelicht heeft. Worden die gewoon gelicht en gaan die door naar MP
Ongeveer 310 plaatsen in een Economy/comfortconfig.
Of MP gaat ze leasen(nieuw of jong gebruikt) van een leasemaatschappij en worden ze bijvoorbeeld geruild tegen de 4x 744BCF die nu nog in de Arizona geparkeerd staan
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- JS50557
- Scramble Master
- Posts: 4126
- Joined: 22 May 2003, 13:17
- Location: Hoofddorp (Toolenburg)
- Contact:
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Waarom kijkt men niet in Mojave of andere opslagplaatsen.
Ook daar staan vaak splinternieuwe vliegtuigen. Ze hoeven alleen 'gebruiksklaar' gemaakt te worden.
De voorraad daar blijft maar groeien.. moet toch wel iets tussen zitten lijkt me zo.
Ook daar staan vaak splinternieuwe vliegtuigen. Ze hoeven alleen 'gebruiksklaar' gemaakt te worden.
De voorraad daar blijft maar groeien.. moet toch wel iets tussen zitten lijkt me zo.
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Dit is iets wat ondertussen speelt, het blijkt dat de leasemaatschappij van de B747-400's enkele A330's geparkeerd heeft staan....dit is wat ik heb vernomen.B767-300ER wrote: Of MP gaat ze leasen(nieuw of jong gebruikt) van een leasemaatschappij en worden ze bijvoorbeeld geruild tegen de 4x 744BCF die nu nog in de Arizona geparkeerd staan
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Zover ik weet staan er alleen twee A330s van Air Comet stored. Dat zou dus wel weer een vlootverkleining betekenen.....
Erwin
[Edit] Maar ik lees ook net dat Aer Lingus binnen een jaar twee A330s uit de vloot gaat zetten [/Edit]
Erwin
[Edit] Maar ik lees ook net dat Aer Lingus binnen een jaar twee A330s uit de vloot gaat zetten [/Edit]
Last edited by ehusmann on 05 Aug 2009, 09:31, edited 1 time in total.
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Heeft KLM niet iets dat 'capaciteitsoverschot' heet? Ik kan me zo voorstellen dat er binnen de KLM/AF/MP/HV groep wat flexibeler met elkaars toestellen omgesprongen wordt in tijden van financiële druk? (gelijk aan de inzet van KLM-C 744F voor MP?)
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Klopt, dat had ik ook vernomen, vandaar de post... Deze leasemaatschappij heeft enkele (meer dan 2!!) A330's over. lLs deze geruild kunnen worden tegen de B744 BCF's in combinatie met de verkoop van de huidige 767's slaat MP een mooie slag.philbrands wrote:Dit is iets wat ondertussen speelt, het blijkt dat de leasemaatschappij van de B747-400's enkele A330's geparkeerd heeft staan....dit is wat ik heb vernomen.B767-300ER wrote: Of MP gaat ze leasen(nieuw of jong gebruikt) van een leasemaatschappij en worden ze bijvoorbeeld geruild tegen de 4x 744BCF die nu nog in de Arizona geparkeerd staan
Mochten het er wel maar 2 zijn, de B767 PH-MCJ is in ieder gevalnog onder lease tot medio 2010
Het doorschuiven is uitgesloten. Wat zou er in dat geval moeten gebeuren met de huidige MP 767 vliegers? Mogen hun opeens dan bieden op functies binnen de KLM? Hoe gaat dat dan met senioroteit? Dat zal de VNV nooit goedkeuren. Ook het omscholen van 767 naar A332 en dan met KLM kisten gaan vliegen zal niet gebeuren, daarmee passeer je de huidige KLM A332 vliegers en dan komt weer de VNV om de hoek kijken.pjotrtje wrote:Heeft KLM niet iets dat 'capaciteitsoverschot' heet? Ik kan me zo voorstellen dat er binnen de KLM/AF/MP/HV groep wat flexibeler met elkaars toestellen omgesprongen wordt in tijden van financiële druk? (gelijk aan de inzet van KLM-C 744F voor MP?)
Dat heeft veel, erg veel haken en ogen en zou betekenen dat de huidige KLM vliegers aan senioriteit moeten inleveren (Accepteerd de VNV niet) of dat de huidige MP 767 vliegers onderaan de senioriteitenlijst komt te staan(wordt ook niet geaccepteerd door de VNV)
De 744 Freighters is een ander verhaal. De keuze was daar simpel,of 2 BCF's van MP en 2 ERF's van KL naar de dessert, of de 4 BCF's van MP naar de dessert en 2 ERF'snaar MP. Gekozen is voor het laatste, heeft te maken met brandstofverbruik/leasecontracten etc.
Bij de huidige pax vloot is ernog geen sprake van dat er teveel vloot is en dat eea naar de woestijn moet, in tegenstelling tot bij de vracht...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Je zou eens moeten kijken wie de leasemaatschappij is van de BCF's van Martinair, dan moet je ook eens kijken wie er onder ander ook bij deze club zit. Je komt dan heel ver al om te kjken waar die A330's vandaan zouden kunnen komen. Het gerucht gaat echter dat deze A330's bijna niet hebben gevlogen, en worden ingeruild voor iets anders.
Hierover wordt ondertussen wel gesproken, het blijkt straks wel mogelijk te zijn voor HV vliegers om te gaan vliegen op kisten van MP en KL. Verder gaat het verhaal dat MP MD11 piloten ook op KL MD11 kisten gaan vliegen en als eventueel de A330's komen zou dat ook het geval zijn. Dit om de vliegers meer variatie in bestemmingen te geven. Echter KL vliegers zijn niet gretig om vracht te vliegen en wat charters betreft dat weet ik niet.pjotrtje wrote:Het doorschuiven is uitgesloten. Wat zou er in dat geval moeten gebeuren met de huidige MP 767 vliegers? Mogen hun opeens dan bieden op functies binnen de KLM? Hoe gaat dat dan met senioroteit? Dat zal de VNV nooit goedkeuren. Ook het omscholen van 767 naar A332 en dan met KLM kisten gaan vliegen zal niet gebeuren, daarmee passeer je de huidige KLM A332 vliegers en dan komt weer de VNV om de hoek kijken.
Dat heeft veel, erg veel haken en ogen en zou betekenen dat de huidige KLM vliegers aan senioriteit moeten inleveren (Accepteerd de VNV niet) of dat de huidige MP 767 vliegers onderaan de senioriteitenlijst komt te staan(wordt ook niet geaccepteerd door de VNV)
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Leasemaatschappij is Wells Fargo Bank Northwest...kan verder niet vinden wie er bij die club zit, enige wat me opvalt is dat Gulf Air er vroeger zaken mee gedaan heeft.philbrands wrote:Je zou eens moeten kijken wie de leasemaatschappij is van de BCF's van Martinair, dan moet je ook eens kijken wie er onder ander ook bij deze club zit. Je komt dan heel ver al om te kjken waar die A330's vandaan zouden kunnen komen. Het gerucht gaat echter dat deze A330's bijna niet hebben gevlogen, en worden ingeruild voor iets anders.
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Wells Fargo Bank Northwest is geen lessor, maar een administratief beheerder namens de 'echte' lessor. Ze treden op namens heel veel lessors (AerCap, ILFC, Jetscape enzo.)hmv wrote:Leasemaatschappij is Wells Fargo Bank Northwest...kan verder niet vinden wie er bij die club zit, enige wat me opvalt is dat Gulf Air er vroeger zaken mee gedaan heeft.
Zelf weet ik niet wie de lessor van de vier Martinair B744BCFs is.
Gr.
Yorden
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Guggenheim (GAP) toch?flying_kiwi wrote:Wells Fargo Bank Northwest is geen lessor, maar een administratief beheerder namens de 'echte' lessor. Ze treden op namens heel veel lessors (AerCap, ILFC, Jetscape enzo.)hmv wrote:Leasemaatschappij is Wells Fargo Bank Northwest...kan verder niet vinden wie er bij die club zit, enige wat me opvalt is dat Gulf Air er vroeger zaken mee gedaan heeft.
Zelf weet ik niet wie de lessor van de vier Martinair B744BCFs is.
Gr.
Yorden
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
TuurlijkB767-300ER wrote:Guggenheim (GAP) toch?flying_kiwi wrote:Zelf weet ik niet wie de lessor van de vier Martinair B744BCFs is.
Gr.
Yorden
Maar ik dacht dat Guggenheim voornamelijk vrachtkisten uitleasen? Wist niet dat ze ook pax A330s in hun portfolio hadden.
Gr.
Yorden
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
Sinds 2007 hebben ze wel een aantal A330-200F's in hun portfolioflying_kiwi wrote:TuurlijkB767-300ER wrote:Guggenheim (GAP) toch?flying_kiwi wrote:Zelf weet ik niet wie de lessor van de vier Martinair B744BCFs is.
Gr.
Yorden
Maar ik dacht dat Guggenheim voornamelijk vrachtkisten uitleasen? Wist niet dat ze ook pax A330s in hun portfolio hadden.
Gr.
Yorden
Adios, Hurricane
Groeten,
Ron
Ron
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: Martinair bied 3 van 4 resterende B767's te koop aan
ik moet zeggen dat dit bericht voor mij enigzinds als donderslag bij heldere hemel
kwam. Hoewel ik weet dat Martinair al jaren speelt met het idee om zijn vloot van
76jes te vernieuwen, maar door de crisis werden ze gedwongen om er langer mee
te vliegen.
Wat ik had begrepen was dat uiteindelijk de 76 zou worden vervangen door de 330.
Echter omdat deze zo duur zijn qua onderhoudskosten etc zou MP dit voorlopig niet
doen tenzij ze (dit kwam na de overname) van KLM een paar kreeg omdat KLM te veel
330 heeft vliegen in de vloot en ze dus wel een paar kunnen missen.
Ik geef toe ik kan het helemaal verkeerd hebben begrepen ma zo is het verhaal mij
toendertijd verteld
kwam. Hoewel ik weet dat Martinair al jaren speelt met het idee om zijn vloot van
76jes te vernieuwen, maar door de crisis werden ze gedwongen om er langer mee
te vliegen.
Wat ik had begrepen was dat uiteindelijk de 76 zou worden vervangen door de 330.
Echter omdat deze zo duur zijn qua onderhoudskosten etc zou MP dit voorlopig niet
doen tenzij ze (dit kwam na de overname) van KLM een paar kreeg omdat KLM te veel
330 heeft vliegen in de vloot en ze dus wel een paar kunnen missen.
Ik geef toe ik kan het helemaal verkeerd hebben begrepen ma zo is het verhaal mij
toendertijd verteld
Always a different day with aviation