Wie fotografeert er nog analoog?
Forum rules
- brno
- Scramble Junior
- Type of spotter: Shipspotter & Aircraft
- Subscriber Scramble: brno
Wie fotografeert er nog analoog?
Zelf ben ik al weer een behoorlijke tijd digitaal aan het `spelen`, maar m`n goede oude (nog geen 6 jaar) Nikon F55
gebruik ik nog regelmatig. Vindt het wel wat hebben; 200 en 400 ASA filmpje mee, 28-80 en 70-300 objectief in de tas en gaan..
Body is nog altijd een hele slag kleiner dan de hedendaagse instap SLR`s, en dan het geweldige kggggrrrrieeeeeeee geluid als er
wederom 36 opnames zijn gemaakt! Je hebt dan ook zo zoetjesaan met je analoge SLR meer bijkijks dan met een 300 mm f2.8!
Zijn er onder jullie nog die met enige regelmaat in de tijd terugkeren, met gebruik van een analoge SLR?
gebruik ik nog regelmatig. Vindt het wel wat hebben; 200 en 400 ASA filmpje mee, 28-80 en 70-300 objectief in de tas en gaan..
Body is nog altijd een hele slag kleiner dan de hedendaagse instap SLR`s, en dan het geweldige kggggrrrrieeeeeeee geluid als er
wederom 36 opnames zijn gemaakt! Je hebt dan ook zo zoetjesaan met je analoge SLR meer bijkijks dan met een 300 mm f2.8!
Zijn er onder jullie nog die met enige regelmaat in de tijd terugkeren, met gebruik van een analoge SLR?
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
Re: Wie fotografeert er nog analoog?
Zolang ben ik nog niet bij 'de club'. Nee, dus.
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
Mn "goeie ouwe" Minolta 5000 gebruik ik nog steeds; ; naast de DSLR ter afwisselingbrno wrote:Zijn er onder jullie nog die met enige regelmaat in de tijd terugkeren, met gebruik van een analoge SLR?
Adios, H.
Groeten,
Ron
Ron
stelling:
DIA's zijn LEUKER
DIA's zijn LEUKER
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Type of spotter: Military and F5+
Helaas of voor sommige misschien juist een voordeel ik heb het alleen niet meer meegemaakt.
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II
- Redskin
- Scramble Addict
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
Glidepath wrote:stelling:
DIA's zijn LEUKER
Digitaal kun je ook als dia's bekijken met een beamer, dus wat is er dan nog leuker aan dia's
Hier wordt een jarenoude discussie opnieuw opgerakeld...
In MIJN ogen, is de kwaliteit van digitaal acceptabel. Maar (ook) ik gebruik met regelmaat nog steeds mijn
Minolta Dynax 7i analoge SLR met het tonnetje (AF 70-200; ontwikkeld in samenwerking met Leica)
De analoge combinatie voorziet me van foto's, die niet ge-evenaard worden door welke digitale combinatie dan ook.
(Ik werk zelf in een fotospeciaalzaak en heb daardoor vrijelijk de beschikking over apparatuur.)
De kleurverzadiging, de scherpte, de contrastomvang, de kleurdiepte.... allemaal dingen die ik bij digitale opnames nog steeds wat mager vind.
Maar we wachten rustig af, de ontwikkeling gaat door: de analoge fotografie vierde onlangs haar 100ste verjaardag; als de digitale fotografie nog eens tien jaren doorontwikkeld wordt en groeit: wat hebben we dan?
Maar vergeet niet het allerbelangrijkste: geniet van DIT moment, het moment waarop jij besluit een opname te maken, vast te leggen, wat NU je aandacht heeft!
In MIJN ogen, is de kwaliteit van digitaal acceptabel. Maar (ook) ik gebruik met regelmaat nog steeds mijn
Minolta Dynax 7i analoge SLR met het tonnetje (AF 70-200; ontwikkeld in samenwerking met Leica)
De analoge combinatie voorziet me van foto's, die niet ge-evenaard worden door welke digitale combinatie dan ook.
(Ik werk zelf in een fotospeciaalzaak en heb daardoor vrijelijk de beschikking over apparatuur.)
De kleurverzadiging, de scherpte, de contrastomvang, de kleurdiepte.... allemaal dingen die ik bij digitale opnames nog steeds wat mager vind.
Maar we wachten rustig af, de ontwikkeling gaat door: de analoge fotografie vierde onlangs haar 100ste verjaardag; als de digitale fotografie nog eens tien jaren doorontwikkeld wordt en groeit: wat hebben we dan?
Maar vergeet niet het allerbelangrijkste: geniet van DIT moment, het moment waarop jij besluit een opname te maken, vast te leggen, wat NU je aandacht heeft!
- Pieter
- Scramble Senior
- Type of spotter: F-1 - F-2
- Subscriber Scramble: Pieter
Nog altijd zijn mijn twee EOS 3 body's de eerste die ik pak, heb ik tijd over dan mag mijn EOS 40D ook nog even meespelen.
Groet,
Pieter
Groet,
Pieter
- Toby
- Scramble Newbie
- Type of spotter: F5
Ik heb een Nikon F3 voor zwart-wit, voor kleur vind ik digitaal toch handiger.
Meen je dat serieus? Als ik bijvoorbeeld naar de korrels kijk kan ik me niet voorstellen dat er een analoge combi is die kan tippen aan het hedendaagse digitale geweld.T-O wrote:De kleurverzadiging, de scherpte, de contrastomvang, de kleurdiepte.... allemaal dingen die ik bij digitale opnames nog steeds wat mager vind.
Greetz,
Patrick
Patrick
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: tom tiger
Voor vliegshows en ff snel een fotootje.... tsja alleen digitaal. Maar af en toe dan mag ik graag mijn oude Zenits erbij pakken (Fotosnaiper) en macrosetje of mijn oude Zorki´s en gewoon een rolletje lekker knallen en voor ieder schot lekker ruim de tijd nemen.
Hmm... misschien vandaag weer eens lekker zwart wit schieten, het is mooi weer, dus mooie harde schaduwen en contrasten en ik heb nog wat illfords liggen
Maar voor vliegshows.... alles digitaal
Hmm... misschien vandaag weer eens lekker zwart wit schieten, het is mooi weer, dus mooie harde schaduwen en contrasten en ik heb nog wat illfords liggen
Maar voor vliegshows.... alles digitaal
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Nou "mager" is misschien wat teveel gezegd maar volgens mij klopt het dat dynamisch bereik e.d. bij filmmateriaal nog steeds groter is. Wat de korrels betreft... als je een goede dia (juiste film) op een echte scanner opneemt dan kan je niet anders dan vrolijk wordenSquAdmin wrote:Meen je dat serieus? Als ik bijvoorbeeld naar de korrels kijk kan ik me niet voorstellen dat er een analoge combi is die kan tippen aan het hedendaagse digitale geweld.T-O wrote:De kleurverzadiging, de scherpte, de contrastomvang, de kleurdiepte.... allemaal dingen die ik bij digitale opnames nog steeds wat mager vind.
Ik fotografeer trouwens uitsluitend digitaal.
Don't steal my pictures...
Die stelling is vaker geopperd op dit forum, maar afgaande op alle slide en film scans die ik tot nog toe heb gezien vind ik de kwaliteit van digitale foto's stukken beter. Het is bij zo'n scan altijd kiezen tussen korrels of een (noise-reduced) glossy.Leeuwarden wrote:Wat de korrels betreft... als je een goede dia (juiste film) op een echte scanner opneemt dan kan je niet anders dan vrolijk worden
Greetz,
Patrick
Patrick
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Als je een dia scant op een trommelscanner komt er een veel beter resultaat uit. Pest is dat niemand zo'n ding heeft. Is trouwens een apparaat wat met uitsterven bedreigd wordt...
Don't steal my pictures...
Is daar een resultaat van te vinden op internet? Ik heb nog steeds de wens om m'n dia's op topkwaliteit ingescand te krijgen en ben het ideaal nog niet tegengekomen.
Greetz,
Patrick
Patrick