KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

B767-300ER wrote:luchtvaartnieuws.nl
In het artikel wordt gesproken over dat eind 2009 alle KLM lange afstandsvliegtuigen zijn voorzien van een comfort-zone (soort economy plus)
Er wordt vermeldt dat er al enkele kisten omgebouwd zijn.
Welke kisten zijn er al "omgebouwd" dan?
Zou je dit nog niet kunnen vertellen.
Kom regelmatig in de ICA machines van de KLM maar is mij nog niet eerder opgevallen.
Heb morgen 18-09-09 vroege dienst en als de planning het toelaat zal ik mijn ogen even open houden.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Er zijn pas enkele 744s en MD11s omgebouwd.
Enkele rijen krijgen dan een seat pitch van 35 inch.

Ik betwijfel of voor eind van het jaar alle widebodys deze ombouw zullen ondergaan.



Streep
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

streep wrote:Er zijn pas enkele 744s en MD11s omgebouwd.
Enkele rijen krijgen dan een seat pitch van 35 inch.

Ik betwijfel of voor eind van het jaar alle widebodys deze ombouw zullen ondergaan.
Streep
Moet lukken, het is geen ombouw of soortgelijk iets; zoals vermeld worden een aantal stoel rijen aangepast in hun pitch, das alles. Stoelen blijven verder het zelfde dus als n kist binnen staat is dit n paar uurtjes werk en dan is de klus geklaard.

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:
streep wrote:Er zijn pas enkele 744s en MD11s omgebouwd.
Enkele rijen krijgen dan een seat pitch van 35 inch.

Ik betwijfel of voor eind van het jaar alle widebodys deze ombouw zullen ondergaan.
Streep
Moet lukken, het is geen ombouw of soortgelijk iets; zoals vermeld worden een aantal stoel rijen aangepast in hun pitch, das alles. Stoelen blijven verder het zelfde dus als n kist binnen staat is dit n paar uurtjes werk en dan is de klus geklaard.

Adios, H.
Ik neem aan dat er voor het creeren van meer ruimte er ook rijen verwijderd moeten worden. (2a3?)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16006
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by T7 »

B767-300ER wrote:
Hurricane wrote:
streep wrote:Er zijn pas enkele 744s en MD11s omgebouwd.
Enkele rijen krijgen dan een seat pitch van 35 inch.

Ik betwijfel of voor eind van het jaar alle widebodys deze ombouw zullen ondergaan.
Streep
Moet lukken, het is geen ombouw of soortgelijk iets; zoals vermeld worden een aantal stoel rijen aangepast in hun pitch, das alles. Stoelen blijven verder het zelfde dus als n kist binnen staat is dit n paar uurtjes werk en dan is de klus geklaard.

Adios, H.
Ik neem aan dat er voor het creeren van meer ruimte er ook rijen verwijderd moeten worden. (2a3?)
Bij de B747-400 worden 5 stoelen verwijderd, bij de MD-11 9 stoelen.
User avatar
Martinvet.nl
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 171
Joined: 06 Nov 2005, 19:37
Location: AMS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Martinvet.nl »

Ik heb in de nairobi links voorin gezeten:
Image

en ik vond dat ik meer beenruimte had, kan ook een verbeelding zijn.
Maar er zouden daar inderdaad maar 5 stoelen weg hoeven om te schuifen...
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

Whahah, een soort KLM komt naar je toe dit najaar tour (aldus het persbericht);

Bustour moet KLM op kaart zetten
AMSTELVEEN - KLM gaat dit najaar met een speciaal daarvoor ingerichte vrachtwagen een tour door Europa maken. Met deze 'Tour of Inspiration' wil de luchtvaartmaatschappij zichzelf in het kader van haar negentigjarig bestaan in dertig Europese steden steviger op de kaart zetten.

KLM-vestigingen in de dertig Europese steden organiseren rond de truck lokale evenementen voor hun klanten. KLM presenteert daarbij haar complete aanbod van producten en diensten. De tour doet als eerste Billund in Denemarken aan en eindigt op 7 november in München.


Adios, H.
Groeten,
Ron
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by SpotterNL »

Hurricane wrote:
streep wrote:Er zijn pas enkele 744s en MD11s omgebouwd.
Enkele rijen krijgen dan een seat pitch van 35 inch.

Ik betwijfel of voor eind van het jaar alle widebodys deze ombouw zullen ondergaan.
Streep
Moet lukken, het is geen ombouw of soortgelijk iets; zoals vermeld worden een aantal stoel rijen aangepast in hun pitch, das alles. Stoelen blijven verder het zelfde dus als n kist binnen staat is dit n paar uurtjes werk en dan is de klus geklaard.

Adios, H.
Het persbericht op de KLM site spreekt ook van een verdubbeling van de recline, dus dat moeten volgens mij wel andere stoelen zijn....
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16006
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by T7 »

SpotterNL wrote:
Hurricane wrote:
streep wrote:Er zijn pas enkele 744s en MD11s omgebouwd.
Enkele rijen krijgen dan een seat pitch van 35 inch.

Ik betwijfel of voor eind van het jaar alle widebodys deze ombouw zullen ondergaan.
Streep
Moet lukken, het is geen ombouw of soortgelijk iets; zoals vermeld worden een aantal stoel rijen aangepast in hun pitch, das alles. Stoelen blijven verder het zelfde dus als n kist binnen staat is dit n paar uurtjes werk en dan is de klus geklaard.

Adios, H.
Het persbericht op de KLM site spreekt ook van een verdubbeling van de recline, dus dat moeten volgens mij wel andere stoelen zijn....
Nee, zijn gewoon dezelfde stoelen alleen door het schuiven van de overige stoelen plus de weggehaalde stoelen. komt er 4" vrij per rij. Betekent dus dat de recline ook verder kan dan nu het geval is en kan best een verdubbeling zijn tov nu.
Uit mijn hoofd zijn inmiddels 5 747's en 4 MD11's gedaan..
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Incident: KLM B772 at Cape Town on Sep 19th 2009, rejected takeoff

By Simon Hradecky, created Sunday, Sep 20th 2009 13:12Z, last updated Sunday, Sep 20th 2009 13:13Z

The crew of a KLM Boing 777-200, registration PH-BQG performing flight KL-598 from Cape Town (South Africa) to Amsterdam (Netherlands), rejected takeoff from Cape Town's runway 01 at low speed when an engine (GE90) had compressor problems during engine acceleration. The airplane returned to the apron.

The flight had to be cancelled, the passengers were rebooked onto other flights via Johannesburg. Engineers are being flown in from Johannesburg for necessary repairs.

Uit de AvHerald.com
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

Kist nu de 22ste verwacht (ipv de 20ste) om 11:11. Overigens zonder passagiers.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
737_KLM
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 03 Nov 2007, 15:05

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737_KLM »

76-er wrote:Incident: KLM B772 at Cape Town on Sep 19th 2009, rejected takeoff

By Simon Hradecky, created Sunday, Sep 20th 2009 13:12Z, last updated Sunday, Sep 20th 2009 13:13Z

The crew of a KLM Boing 777-200, registration PH-BQG performing flight KL-598 from Cape Town (South Africa) to Amsterdam (Netherlands), rejected takeoff from Cape Town's runway 01 at low speed when an engine (GE90) had compressor problems during engine acceleration. The airplane returned to the apron.

The flight had to be cancelled, the passengers were rebooked onto other flights via Johannesburg. Engineers are being flown in from Johannesburg for necessary repairs.

Uit de AvHerald.com
Motor heeft een stall gehad tijdens acceleratie. Kist wordt/is terug geferry-ed en zal een motorwissel krijgen in AMS (#1)
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=32120

AF/KLM will reduce het capacety during the Winter 2009/2010 with 2%; no shocking changes (Riga and Tallin services where already ended) only some equipment downgrades.

Also the fleet replacement continues with 5x Emb-190 and 2x 737-700 to be delivered in this timeperiode.

Adios, Hurricane.
Groeten,
Ron
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16006
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by T7 »

T7 wrote:
SpotterNL wrote:
Hurricane wrote: Moet lukken, het is geen ombouw of soortgelijk iets; zoals vermeld worden een aantal stoel rijen aangepast in hun pitch, das alles. Stoelen blijven verder het zelfde dus als n kist binnen staat is dit n paar uurtjes werk en dan is de klus geklaard.

Adios, H.
Het persbericht op de KLM site spreekt ook van een verdubbeling van de recline, dus dat moeten volgens mij wel andere stoelen zijn....
Nee, zijn gewoon dezelfde stoelen alleen door het schuiven van de overige stoelen plus de weggehaalde stoelen. komt er 4" vrij per rij. Betekent dus dat de recline ook verder kan dan nu het geval is en kan best een verdubbeling zijn tov nu.
Uit mijn hoofd zijn inmiddels 5 747's en 4 MD11's gedaan..
Afgelopen week is de laatste van de 10 MD11's onder handen genomen en hiermee is dus de MD11-vloot klaar.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

This week work starts on the first A330 to receive the 35" seatpitch mod.
PH-AOL is now in Hangar 12.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”