Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gonzo wrote:AF levert wel de bestuursvoorzitter van de AF/KLM groep, maar dit betekent niet dat er automatisch dat het beleidt wordt bepaald door AF.
Zet je wekker even, ik denk dat je droomt. :wink: AF's wil is wet binnen de AF/KLM groep,of wij Nederlanders het nou leuk vinden of niet. Feit is dat we ruim 5 jaar verder zijn nu en dat als AF het echt wil, ze de naam KLM zo in de prullenbak kan gooien.
Hebben we alleen nog maar mooie witte toestellen met blauwe en rode strepen/vlakken op AMS..
Gonzo wrote: Er speelt nog iets mee, en dat is toen MP werd overgenomen AF heeft gezegd dat ze graag de Cuba routes van MP wil hebben. MP wil deze route niet afstaan aan AF en ook hier moet worden onderhandeld. Er zijn wat meer haken en ogen gekomen door de Cargo deal. Dat de deal komt is zeker maar wanneer dat is nu even niet bekend.
Nogmaals, ik kan mij niet voorstellen dat MP zich in een positie bevindt waarin ze kunnen onderhandelen
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5412
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:Hebben we alleen nog maar mooie witte toestellen met blauwe en rode strepen/vlakken op AMS..
Air France Hollandaise kan ook leuk worden :twisted:
B767-300ER wrote:Nogmaals, ik kan mij niet voorstellen dat MP zich in een positie bevindt waarin ze kunnen onderhandelen
MP heeft op een aantal vrachtvlucht contracten die specifiek voor hun gelden en niet overdraagbaar zijn; misschien dat ze hier iets mee kunnen doen maar veel kan het niet voorstellen.

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:
B767-300ER wrote:Hebben we alleen nog maar mooie witte toestellen met blauwe en rode strepen/vlakken op AMS..
Air France Hollandaise kan ook leuk worden :twisted:

Adios, H.
:shock:
Hurricane wrote:
B767-300ER wrote:Nogmaals, ik kan mij niet voorstellen dat MP zich in een positie bevindt waarin ze kunnen onderhandelen
MP heeft op een aantal vrachtvlucht contracten die specifiek voor hun gelden en niet overdraagbaar zijn; misschien dat ze hier iets mee kunnen doen maar veel kan het niet voorstellen.
ik ook niet.en over pax hebben ze binnen MP zelf al helemaal niks te vertellen, getuige de opening van de MBA route en de switch van MIA naar MCO, opgedragen door KL (AF)
All times are local times!

Regards, N.
CURAviation
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2009, 21:54
Type of spotter: vliegtuig spotter (fotograaf)

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by CURAviation »

Bedankt voor de info B767-300ER. Gonzo, het ging mij niet om de ticketprijzen op de Antillen routes (KLM duurder dan Arkefly of omgekeerd) maar meer om het aantal vluchten dat KLM straks mogelijk uit zal kunnen voeren omdat ze de frequenties van Martinair mogelijk over kunnen nemen. KLM heeft dan meer vluchten (m.a.w. meer mogelijkheden) dan Arkefly. Ik weet niet in hoeverre Arkefly daarop staat te wachten. Zoals B767-300ER heeft aangegeven, had Arkefly er geen bezwaar tegen toen KLM de Martinair overnam. De vluchten bleven nog van Martinair, nu kan Martinair misschien stoppen met hun eigen vluchten wat KLM misschien over kan nemen. Dit is naar mijn mening een andere situatie maar de tijd zal het uitwijzen wat er gaat gebeuren.

Groeten,

CURAviation
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:
Gonzo wrote:AF levert wel de bestuursvoorzitter van de AF/KLM groep, maar dit betekent niet dat er automatisch dat het beleidt wordt bepaald door AF.
Zet je wekker even, ik denk dat je droomt. :wink: AF's wil is wet binnen de AF/KLM groep,of wij Nederlanders het nou leuk vinden of niet. Feit is dat we ruim 5 jaar verder zijn nu en dat als AF het echt wil, ze de naam KLM zo in de prullenbak kan gooien.
Hebben we alleen nog maar mooie witte toestellen met blauwe en rode strepen/vlakken op AMS..
Gonzo wrote: Er speelt nog iets mee, en dat is toen MP werd overgenomen AF heeft gezegd dat ze graag de Cuba routes van MP wil hebben. MP wil deze route niet afstaan aan AF en ook hier moet worden onderhandeld. Er zijn wat meer haken en ogen gekomen door de Cargo deal. Dat de deal komt is zeker maar wanneer dat is nu even niet bekend.
Nogmaals, ik kan mij niet voorstellen dat MP zich in een positie bevindt waarin ze kunnen onderhandelen
Ik denk dat AF nooit de naam KLM weg zou gooien gezien marketing technisch de naam meer waard is qua bekendheid dan vele andere merknamen in de wereld. Echt waar AF zal altijd met KLM in overleg gaan, KLM blijft een zelfstandige operationele unit vraag maar na in KvK handelsregister. Zij moeten verantwoording afstaan aan AF, maar mogen besluiten nemen zonder dat eerst in overleg met AF te doen. Met besluiten wordt wel bedoeld om mede alliance/partners/overgenomen maatschappijen er geen schade van ondervinden. Bedoeld wordt hier dat men elkaar niet uit markt gaat duwen.
Iedere maatschappij, transavia, KLM en Martinair hebben zeker wat te zeggen/te onderhandele, de Cuba route is een winstgevende route voor MP en die willen ze voor geen goud kwijt. MP krijgt van AF wel nieuwe routes toegewezen als ze uiteindelijk akkoord gaan, maar die zijn financieel minder waard.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Met CUba bedoel je voornamelijk Havana neem ik aan. Is die bestemming zo'n goudmijntje dan? Dacht juist dat die vluchten een behoorlijk bezettingsprobleem hadden, of ben ik verkeerd geinformeerd?
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Even terugkomend op het 744 BCF en 767 verhaal. Mijn gedachten kronkel:

Er zijn/waren geruchten dat MP een deal heeft/had met Guggenheim. Het kan zijn dat MP daar één of meerdere gegadigden voor gevonden heeft. Kisten zijn uiteraard weer wat ouder geworden en meer vlieguren dus goedkoper in een nieuwe lease. Daar wordt Guggenheim niet vrolijk van, maar wanneer MP het verschil betaald (lagere kosten dan de huidige stilstaande kisten) óf een evt sub-lease, dan is er volgens mij geen probleem en iedereen tevreden. Er zullen best nog maatschappijen zijn die van hun oude 742's afwillen (Kalitta, Southern etc).

Door de fusie van DL en NW zou het me niets verbazen dat DL nu een overschot heeft aan 767's. Er zouden dan 4 76en van DL naar MP kunnen voor een beperkte periode. Is wel makkelijk natuurlijk, geen nieuwe TR's, misschien wel andere motoren...?
AF/KL heeft dan tijd om na te denken en evt. deals te sluiten her en der dat of MP de ICA's blijft doen of dat HV die over gaat nemen. In die periode kan er ook gekeken gaan worden voor een opvolger van de 76.

Gr,
John
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

John,

Wat betreft de B747BCF's van MP, die komen naar alle waarschijnlijkheid al volgend jaar weer terug naar Nederland. Eerst gaan de overige twee ERF's van KL naar MP en zodra er meer capaciteit nodig is qua cargo zullen de BCF's op den duur gewoon weer terugkomen. MP heeft een deal met Guggenheim hierover.

Wat betreft de B767's van DL, dat zijn ook de nieuwste niet meer, dus die mogelikheid is minimaal dat men dit ooit zou doen.

Gr.
Gonzo
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

......................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:34, edited 1 time in total.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Leuyk om te lezen maar binnen MP is niks bekend gemaakt, bij de weg het verhaal lijkt erg veel op wat er al eerder geschreven is. Tevens zeggen ze dat de 2 overige ERF's ook naar MP gaan en een paar regels verder weten ze niet of het nu 3 of 4 ERF's gaan worden. MP komt ook nog met een officiele verklaring.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Nog even wat anders, de PH-MCR heeft schade opgelopen aan de slats op VCP op 4 oktober verwacht wordt dat hij eventueel morgen weer kan vliegen. Beetje off topic misschien maar dacht dat het misschien een vermelding waard was.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Gonzo wrote:Beetje off topic misschien maar dacht dat het misschien een vermelding waard was.
Hoezo? dit soort verhalen is waarom deze topics in het leven zijn geroepen (naar analogie van Arkefly).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Boudewijn van Oirschot »

Las net dat Martinair de vluchten naar Orlando (Florida, VS) weer heeft hervat.
De kist die gisteravond is geland heeft een watersaluut gekregen... die zal er vandaag dus wel skôn uit hebben gezien :)
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

Orlando is gekomen als vervanger van Miami.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
CURAviation
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2009, 21:54
Type of spotter: vliegtuig spotter (fotograaf)

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by CURAviation »

Wat is het laatste nieuws omtrent Martinair en hun passagiers- en vrachtdivisie. Blijft Martinair passage nog bestaan of worden ze een volledige luchtvrachtmaatschappij?

CURAviation
Post Reply

Return to “'t Praethuys”