Camel Air.

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: Camel Air.

Post by Rockville »

Helaas zijn de foto's niet meer te zien.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22097
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Camel Air.

Post by Stratofreighter »

Rockville wrote:Helaas zijn de foto's niet meer te zien.
Nou, hier nog wel:
http://www.webregio.nl/noordkop/regiona ... spx?foto=1" onclick="window.open(this.href);return false; .
[update 14.01 uur] Schiphol laat in een reactie aan WebRegio weten dat dit absoluut niet op Schiphol gebeurd is. "Een vlucht naar Schiphol is ook uitgesloten. Wij stellen heel hoge eisen aan dierenvervoer. Zo doe je dat namelijk niet. Daarnaast: het vliegtuig op de achtergrond vliegt niet eens op Schiphol. :roll: :?-$: :angel: Een vlucht van Dubai naar Amsterdam is dan ook uitgesloten."
September 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: Camel Air.

Post by Borobudur »

Na navraag bij Schiphol en KLM kwam WebRegio er echter achter dat de dieren niet op Schiphol vervoerd werden, zoals de bezoeker eerst meldde.
Borobudur
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6962
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: Camel Air.

Post by Michel »

skycruiser wrote:Ze kunnen natuurlijk altijd aan boord gezeten hebben van de Southern Air machine afgelopen woensdag. Of kan je bevestigen dat het niet zo was?
Ik kan zelf niet zien wat er binnenkomt (ik zit aan de uitgaande kant :wink: ). Maar mocht er een vlucht zijn die speciale/bijzondere vracht in of uit heeft, wordt daar wel melding van gemaakt. En dat was, voor zover ik weet, bij de Southern niet het geval. De vlucht kwam trouwens uit, ik meen, Hong Kong of Shanghai via Sharjah. Ik weet niet of Sharjah alleen een tankstop was, of dat er daar nog extra vracht aan boord gegaan is.
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3813
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: Camel Air.

Post by E-R-I-C »

Vlucht van Southern Air kwam 100% uit HKG via SHJ. SHJ was hierbij alleen tank stop, wat ik gevernomen heb. En er zaten geen kamelen op deze vlucht! :wink:
Eric
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Camel Air.

Post by SPL »

skycruiser wrote:Waarom moet KLM reageren?
Tja of ze nou zelf reageren of dat er omgevraagd wordt maakt in dit geval niet echt uit. Ze worden hier toch mee geassocieerd, of zou nou willen of niet. Kan me echt niet voorstellen dat dit via Schiphol is vervoerd. Zoals anderen hier al melden, lijkt er weinig te herkennen wat op Schiphol lijkt. Ook van het toestel is de regi niet te lezen en herkent iemand de witte pick-up op 1 van de foto's?


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: Camel Air.

Post by Custom addict »

heren,

voor alle speculaties weer wild gaan, aangezien ik bijna dagelijks zowel op platform
dan wel in de loodsen kom kan ik zeggen dat deze foto's niet op schiphol zijn gemaakt.
Dat zou elke beetje met schiphol bekende persoon ook wel kunnen bevestigen. Daarnaast
als er kamelen (of eigenlijk is nederlandse woord voor deze dieren Drommedarissen) op deze
manier binnen waren gekomen had ik het via men werk gehoord, als het al niet via mijn collega's
was dan wel via de contacten die onze dienst onderhoud met de AID.

Zeker als op deze manier van vervoeren (kan je wel kwalificeren onder dierenkweling) iets was
binnen gekomen hadden wij het geweten.

greets
Always a different day with aviation
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: Camel Air.

Post by Custom addict »

Nog even een extra'tje bekijk de foto's eens.
Ik zie al 3 dolly's waar mogelijk de dieren op vervoerd
worden en ik denk dat dat zeker moet zijn opgevallen
bij onze mensen op en rond het platform

greets
Always a different day with aviation
ehbg
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 94
Joined: 29 Aug 2003, 23:04

Re: Camel Air.

Post by ehbg »

Op Geenstijl kwam een reaguurder met het volgende:
Op 30 september is er een Southern Air Boeing 747 op Schiphol geweest.
Dat was de N761SA met een klein bovendek (bult) met 3 ramen boven de N van Southern.
De 747 op de foto heeft echter een grote bult met boven de N een deur en maar 1 raam zoals bij bijvoorbeeld de N746SA.
Klinkt aannemelijk.
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: Camel Air.

Post by Borobudur »

ehbg wrote:Op Geenstijl kwam een reaguurder met het volgende:
Op 30 september is er een Southern Air Boeing 747 op Schiphol geweest.
Dat was de N761SA met een klein bovendek (bult) met 3 ramen boven de N van Southern.
De 747 op de foto heeft echter een grote bult met boven de N een deur en maar 1 raam zoals bij bijvoorbeeld de N746SA.
Klinkt aannemelijk.
Het was al vrij zeker dat de Southern die 30/9 op AMS was niet de bak op de foto is. Toch scherp opgemerkt van de reaguurder in kwestie... :mrgreen:
Het zou alleen wel fijn zijn als iemand met info komt mbt de daadwerkelijke locatie ipv het blijven hangen of het wel of niet op Schiphol was...
Borobudur
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: Camel Air.

Post by MTOW »

skycruiser wrote:[Ze kunnen natuurlijk altijd aan boord gezeten hebben van de Southern Air machine afgelopen woensdag. Of kan je bevestigen dat het niet zo was?
De Southern Air voerde 'n vlucht uit in opdracht van Thai Airways. Aan boord bevond zich ongeveer 100ton general cargo vanuit HKG met bestemming AMS. De tussenstop op SHJ was 'n fuelstop, er is in SHJ geen vracht van/aan boord gegaan.
De vracht die de Southern Air aan boord had waren bijna allemaal kartonnen dozen van een dergelijk klein formaat dat die kameelachtige beesten er nooit in zouden passen :roll:
Ik denk dat het niet nodig is om documenten in de form van FFM's of AWB's te tonen... :lol:

Groet, Mike
Last edited by MTOW on 04 Oct 2009, 01:13, edited 1 time in total.
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: Camel Air.

Post by MTOW »

Ik heb zojuist bijna alle reacties op de artikelen van geenstijl en webregio gelezen en veruit de meeste reacties zijn gewoon ongegrond slap geouwehoer. Wat ik nog het meest bizarre aan alles vind is het feit dat webregio een artikel maakt op basis van een paar foto's die ze toegezonden krijgen en de bijbehorende info zonder enige research kwakkeloos op het internet plaatsen.

Ze vergeten dat ze op deze manier een bijdrage leveren aan het zwart maken van bedrijven die totaal niets met de foto's te maken hebben. Voorbeeld:
P.Vriezema (Vrijdag 2 Oktober 2009 16:24 uur)
Helaas het vliegtuig wat hier op de achtergrond staat komt wel op schiphol. Eergister kwam deze nog aan op schiphol tussen 1700 en 1745 Lokale Tijd. Het is welliswaar een uitwijker, maar het is dus heel goed mogelijk dat deze dieren wel in Amsterdam zijn aangekomen. De afhandelaar is Avia Partner (Vroeger AG).

Sinds wanneer is een geplande vrachtcharter een uitwijker :?

Kortom dit hele verhaal kon nog wel eens een leuk staartje krijgen voor webregio en geenstijl.nl...

Groet, Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Camel Air.

Post by streep »

MTOW wrote:Ik heb zojuist bijna alle reacties op de artikelen van geenstijl en webregio gelezen en veruit de meeste reacties zijn gewoon ongegrond slap geouwehoer. Wat ik nog het meest bizarre aan alles vind is het feit dat webregio een artikel maakt op basis van een paar foto's die ze toegezonden krijgen en de bijbehorende info zonder enige research kwakkeloos op het internet plaatsen.
Heel simpel, dit is het doel van dit soort websites.
Het is geen journalistiek, maar geld verdienen.
Op internet verdien je geld als veel mensen je website bezoeken.
Dat is bij deze dus duidelijk gelukt.
MTOW wrote: Ze vergeten dat ze op deze manier een bijdrage leveren aan het zwart maken van bedrijven die totaal niets met de foto's te maken hebben.
Geen stijl inderdaad !
Zal de naam daar vandaan komen?
MTOW wrote: Kortom dit hele verhaal kon nog wel eens een leuk staartje krijgen voor webregio en geenstijl.nl...
Groet, Mike
Dat zou wel mooi zijn voor ze want dan krijgen ze nog meer aandacht, en dus nog meer inkomsten !
Misschien haalt zo iets dan wel de TV, GRATIS TV reclame !





Streep
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5083
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: Camel Air.

Post by Thijs »

Wat een onterechte ophef over Geenstijl. Deze weblog staat al jaren bekend als provocerend en uitdagend. Dat ze het daarbij af en toe niet zo nauw nemen met het verifieren van hun nieuws is ook wel bekend. Ondanks dat ze het niet altijd volgens de regeltjes doen is hun invloed echter niet gering, zoals nu ook weer blijkt. Je moet dus wel rekening houden met deze gasten, maar wel kritisch blijven richting hun berichtgeving. Dat laatste heeft webregio klaarblijkelijk niet gedaan.

Wat betreft de reacties bij dat bericht, niks nieuws onder de zon. Het verbaast mij meer als er geen slap geouwehoer reactie tussen staat.
Assume makes an ASS of U and ME.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”