Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
KLC Fokker 100 PH-OFA na vertrek terugdraaiend boven Rotterdam richting Schiphol.
Landing op de 27, reden onbekend.
Is (was) de vlucht naar Bordeaux (KL1315).
Landing op de 27, reden onbekend.
Is (was) de vlucht naar Bordeaux (KL1315).
Hey
Ik stond vanochtend langs de baan (18l/36r) en de PH-KCK stond aan het begin van de baan. Daarna reed die een stukje over de baan om vervolgens terug te gaan naar een buffer. Daarna weer vertrokken van center.
U raad het al. Ik ben benieuwd wat er aan het handje was.
Met vriendelijke groet,
David van Woerkom
Ik stond vanochtend langs de baan (18l/36r) en de PH-KCK stond aan het begin van de baan. Daarna reed die een stukje over de baan om vervolgens terug te gaan naar een buffer. Daarna weer vertrokken van center.
U raad het al. Ik ben benieuwd wat er aan het handje was.
Met vriendelijke groet,
David van Woerkom
-
- Scramble Rookie
- Subscriber Scramble: Maximus121
Ik zie net dat de KLM605 SPL-SFO terug komt naar de 18R. Enig idee waarom>? Het gaat om de MD-11
Max
Max
-
- Scramble Rookie
- Subscriber Scramble: Maximus121
Dag heren en dames,
Ik zie net dat de KLM553 naar Cairo is terug gegaan naar SPL, is net al geland op de 18R. Iemand enig idee?
Max
Ik zie net dat de KLM553 naar Cairo is terug gegaan naar SPL, is net al geland op de 18R. Iemand enig idee?
Max
-
- Scramble Junior
Beide transponders defect. Vanavond nog repareren of andere kist.
Staat deze ochtend in de Telegraaf dat er in deze md-11 problemen waren met de toileten.Maximus121 wrote:Ik zie net dat de KLM605 SPL-SFO terug komt naar de 18R. Enig idee waarom>? Het gaat om de MD-11
Max
ze hebben het eerst geprobeerd te verhelpen en toen dat dus niet lukte zijn ze teruggekeerd waar de passagiers zijn overgestapt op een ander toestel en alsnog naar SFO zijn gevlogen.misschien deze dus.welke het was kan ik niet vertellen,maar het is iig wat.
Groet Ton
- B767-300ER
- Scramble Master
In eerste instantie vertrokken met de PH-KCD, later heeft de PH-KCA deze vlucht overgenomenNozem wrote:Staat deze ochtend in de Telegraaf dat er in deze md-11 problemen waren met de toileten.Maximus121 wrote:Ik zie net dat de KLM605 SPL-SFO terug komt naar de 18R. Enig idee waarom>? Het gaat om de MD-11
Max
ze hebben het eerst geprobeerd te verhelpen en toen dat dus niet lukte zijn ze teruggekeerd waar de passagiers zijn overgestapt op een ander toestel en alsnog naar SFO zijn gevlogen.misschien deze dus.welke het was kan ik niet vertellen,maar het is iig wat.
Groet Ton
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: skycruiser
KL1165 (06:50 AMS-HEL), F100 PH-OFM returned to gate this morning.
Departed again at 08:15L, with nearly 90 minutes delay.
Rgds
Eric
Rgds
Eric
- MAS017
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: yes
Aircraft actually left and had a bird-strike after take-off from 24...it climbed to 20000 feet and turned around abeam Urk before landing again on 18R...after inspection it left again for Helsinki-Vantaa...skycruiser wrote:KL1165 (06:50 AMS-HEL), F100 PH-OFM returned to gate this morning.
Rgds
Eric
Rond 19:00 ging de PH-HZN(HV093) take-off klom tot FL320. Boven Belgie keerde hij om en weer terug naar AMS. Weet iemand de rede?
Gezien het vluchtnummer zou het om een testvlucht kunnen gaan, maar de 09X reeks wordt ook voor positioning / ferry vluchten gebruikt.nick777 wrote:Rond 19:00 ging de PH-HZN(HV093) take-off klom tot FL320. Boven Belgie keerde hij om en weer terug naar AMS. Weet iemand de rede?
Groet, Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Re: EHAM 14-11-2009
Any reason known for the NZ diversion?
I guess fuel shortage.
I guess fuel shortage.
- scottdejong
- Scramble Rookie
- Type of spotter: Civel
At the moment there are high delays (up to 2hrs) at Heathrow, due to strong winds
strong winds is too soft. We were supposed to leave on 10:40 and left finally on 12:20 (BA429). While approaching LHR I saw at least 6 other aircraft in the queue.
While approaching it was bumpy. Overcasted till a few miles into the UK. Above London area the clouds changed dramatically. It became 1 big cloud far above the planes. When we reached the belly of these clouds the plane started to shift all around. Ailerons and rudder were constantly correcting the wind, wind sheres. As of that moment we did not fly straight for 1 mile, constantly correcting. Due to this I missed my plane to Dubai, so I had to spend 6hrs at LHR in terminal 5a (not bad if you do not have all BA's yet).
Funny detail is that the persons next to me had to fly on this on ANZ 777. They were scared to miss there plane....
While approaching it was bumpy. Overcasted till a few miles into the UK. Above London area the clouds changed dramatically. It became 1 big cloud far above the planes. When we reached the belly of these clouds the plane started to shift all around. Ailerons and rudder were constantly correcting the wind, wind sheres. As of that moment we did not fly straight for 1 mile, constantly correcting. Due to this I missed my plane to Dubai, so I had to spend 6hrs at LHR in terminal 5a (not bad if you do not have all BA's yet).
Funny detail is that the persons next to me had to fly on this on ANZ 777. They were scared to miss there plane....
BAW441, G-EUXJ, A321 Terugkeerend naar Schiphol.
Iemand enig idee waarom?
Iemand enig idee waarom?