EHAM 07-01-2010
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: EHAM 07-01-2010
SK1549/1550 eta 1629lt std 1715lt
will be op by SE-DMI
will be op by SE-DMI
Re: EHAM 07-01-2010
Volgens mij is LGW weer zo goed als dicht... Passagiers zaten overigens al in de kisten klaar om te vertrekken, maar zijn weer naar hotels...JS50557 wrote:Dat idee had ik al toen ik tussen 10 en 11 langs de baan stond .. Enig idee wat de vertraging veroorzaakt? Crew kan niet meer uit z'n uren zijn..
Groeten Martijn
*just doing my thing*
-
- Scramble Master
- Posts: 2788
- Joined: 18 May 2004, 20:54
- Subscriber Scramble: andel
- Location: andel noord brabant
Re: EHAM 07-01-2010
Gatwick heeft alleen outbound verkeer.
dus misschien weer uitwijkers SPL
Dit staat op Skynews
Gatwick update
Due to the continuing extreme weather conditions, there are significant disruptions to all flights arrivals at Gatwick Airport. Depatures are operating, but with some disruption. We are working hard to keep the runway clear, although the threat of more snow and ice remains. Passengers are strongly advised to contact their airline before setting out for the airport.
We regret the disruption caused to our passengers' travel plans, but the safety and security of aircraft and passengers are our number one priority.
dus misschien weer uitwijkers SPL
Dit staat op Skynews
Gatwick update
Due to the continuing extreme weather conditions, there are significant disruptions to all flights arrivals at Gatwick Airport. Depatures are operating, but with some disruption. We are working hard to keep the runway clear, although the threat of more snow and ice remains. Passengers are strongly advised to contact their airline before setting out for the airport.
We regret the disruption caused to our passengers' travel plans, but the safety and security of aircraft and passengers are our number one priority.
Re: EHAM 07-01-2010
Die zijn waarschijnlijk not amused...Passagiers zaten overigens al in de kisten klaar om te vertrekken, maar zijn weer naar hotels...
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: EHAM 07-01-2010
Denk dat zij niet de enige zijn.wingview wrote:Die zijn waarschijnlijk not amused...Passagiers zaten overigens al in de kisten klaar om te vertrekken, maar zijn weer naar hotels...
Re: EHAM 07-01-2010
Check, duur geintje inderdaad dan. Ik zat ook al aan zoiets te denken maar wist niet zeker of het 777 of ook gemixt gevlogen werd met 747 naar Cairo.Weet het niet zeker, maar het zal wel rust uren voor de crew zijn.
KL553/4 is normaal een 777.
Er is gisteravond met 1,5 uur vertraging een 744 naar Cairo gegaan.
Dan kan net een 1 crew heen en weer, maar een kleine beetje extra vertraging en de bemanning gaat uit zn uren.
My 2 cents.
Snap dan niet dat ze niet een Coco mee hebben genomen. Hadden ze van te voren toch kunnen weten dat het krap wordt qua werktijden....Met dat weer.
Groet
Re: EHAM 07-01-2010
Misschien een domme redenering hoor maar hadden die 777 van BA dan niet eerder kunnen vertrekken? Dit kost toch bakken vol met geld. En waarom vliegen ze niet naar Heatrow? Dan verder met de bus ofzo (oke als de wegen schoon zijn uiteraard).
Re: EHAM 07-01-2010
Zie net op casper het spookje (17.40) dat de VIIA vertrek. Das 1 !!!!!!!!!!
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: EHAM 07-01-2010
Op Heathrow zullen ze ongetwijfeld ook geen capaciteit over hebben.plane66 wrote:Misschien een domme redenering hoor maar hadden die 777 van BA dan niet eerder kunnen vertrekken? Dit kost toch bakken vol met geld. En waarom vliegen ze niet naar Heatrow? Dan verder met de bus ofzo (oke als de wegen schoon zijn uiteraard).
Re: EHAM 07-01-2010
= ==plane66 wrote: Zie net op casper het spookje (17.40) dat de VIIA vertrek. Das 1 !!!!!!!!!!
Ik zie op ATC live (GRND) nu ook beweging in de VIIB (BA 2154) - ziet er naar uit dat ze een 09 DEP heeft.
(18:03 uur) Lining up at November 5 in sequence for departure indeed from the 09
Tower needed confirmation from pilot: make sure VALKO 3 M departure..... banking out over right. Dep.. 18:07lt vrij snel al naar 195 kts in the right turn.
Was hij dan leeg ? Dat was dus nummer 2
Nu nog nummer 3 ? Wanneer gaat hij richting LGW of LHR ?
Last edited by angel77 on 07 Jan 2010, 18:14, edited 1 time in total.
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 237
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: EHAM 07-01-2010
BAW2154 B772 van de Buitenveldertbaan 09. Op Casper 18:05
Groeten, Johnno
Groeten, Johnno
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: EHAM 07-01-2010
Qua brandstof zal hij niet volledig vol zijn geweest.angel77 wrote: Was hij dan leeg ?
- adz
- Scramble Addict
- Posts: 2315
- Joined: 01 Dec 2003, 21:23
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Delft
Re: EHAM 07-01-2010
Die confirmation is omdat er vanaf baan 09 zowel een start rechtsom (VALKO3M) als een start linksom (GORLO2N) naar ACC sector 4 gaat. (een bekender voorbeeld hiervan is bijna dagelijks te horen bij starten 24 en 18L. Kisten richting het noorden (sector 1) gaan dan vanaf de 24 op een SPY departure, dit moet door de vlieger geconfirmeerd worden.)angel77 wrote: Tower needed confirmation from pilot: make sure VALKO 3 M departure..... banking out over right. Dep.. 18:07lt vrij snel al naar 195 kts in the right turn.
Was hij dan leeg ? Dat was dus nummer 2
195 kts is niet een overdreven snelle acceleratie. De klimsnelheid zal interessanter geweest zijn, denk ik. Overigens is de snelle bocht in de vertrekroute ingebakken (at 500ft turn right.) Zie ook: hier
Groeten,
Ard