KLu 75 vlb. Deelen

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
ssb-spotting
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 933
Joined: 15 Sep 2005, 15:15
Type of spotter: Everything that's able to fly
Subscriber Scramble: ssb-spotting
Location: Kalmthout, Antwerpen, België

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by ssb-spotting »

nustyR wrote:Bedankt voor de link :good: Weet er iemand waar deel 21 t/m...staan ?? :oops:
Nusty, misschien zou je kunnen verzoeken of de persoon die de beelden online heeft gezet dit ook nog op Youtube kan zetten?
Ik heb overigens ondertussen iemand gevonden die de beelden op DVD heeft en krijg deze dinsdag of woensdag binnen.
Mocht ik er tijd voor vinden :oops: kan ik de beelden ook wel even op Youtube voor je zetten ;)
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
nustyR
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3368
Joined: 26 Oct 2005, 20:31
Contact:

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by nustyR »

ssb-spotting wrote:
nustyR wrote:Bedankt voor de link :good: Weet er iemand waar deel 21 t/m...staan ?? :oops:
Nusty, misschien zou je kunnen verzoeken of de persoon die de beelden online heeft gezet dit ook nog op Youtube kan zetten?
Ik heb overigens ondertussen iemand gevonden die de beelden op DVD heeft en krijg deze dinsdag of woensdag binnen.
Mocht ik er tijd voor vinden :oops: kan ik de beelden ook wel even op Youtube voor je zetten ;)
Mailtje verstuurd, we wachten af :wink:
jb5
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 402
Joined: 20 Jun 2005, 11:59

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by jb5 »

topgun1984 wrote:Het was zoiezo al een hele mijlpaal het 75 jarige bestaan. Ook ik heb dit niet bewust meegemaakt (was toen 4 jaar), maar geloof dat het wel mooi moet zijn geweest met die 74 vliegtuigen...

Tevens had men ook niet zo'n heel mooi bureau genaamd, Bureau Air Display binnen de luchtmacht... ;)... Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat het 100 Jarige bestaan (nu inmiddels over 3 jaar) ook het nodige vuurwerk en spectakel zal verwachten... Mark My Words ;)...

grtz,

TG1984
Inderdaad Topgun1984: BAD bestond toen nog niet. Ik was daar wel als Pr312 Sqn. Hoop regen!
nustyR
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3368
Joined: 26 Oct 2005, 20:31
Contact:

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by nustyR »

Antwoord gehad;
Vanavond worden er weer 10 delen geplaatst op jouwbuis en woensdag wederom 10 :respect: :worship: :day:
Hans Rolink
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1568
Joined: 07 Sep 2002, 22:53
Type of spotter: F4.5
Subscriber Scramble: Hans Rolink
Location: The North of the Netherlands
Contact:

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by Hans Rolink »

jb5 wrote:
Inderdaad Topgun1984: BAD bestond toen nog niet. Ik was daar wel als Pr312 Sqn. Hoop regen!
Hoop regen? Ik kan me alleen maar zon herinneren! Zie het fototopic over de Bronco. De OV-10A van mij op die pagina is van KLu 75.
Of was dat de dag ervoor?

Moi,
Hans.
User avatar
Arjan
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2730
Joined: 20 Sep 2002, 22:51
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Arjan
Location: Den Haag

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by Arjan »

Hans, that was at the show at '83! The '88 show was really, really wet. Certainly in the end!
Scramble member since 1990
User avatar
ssb-spotting
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 933
Joined: 15 Sep 2005, 15:15
Type of spotter: Everything that's able to fly
Subscriber Scramble: ssb-spotting
Location: Kalmthout, Antwerpen, België

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by ssb-spotting »

nustyR wrote:Antwoord gehad;
Vanavond worden er weer 10 delen geplaatst op jouwbuis en woensdag wederom 10 :respect: :worship: :day:
Mooi Nusty.... voor de mensen die geen dvd'tje willen kopen toch een hoop kijkplezier ;) Ik verwacht mijn dvd morgen of woensdag binnen te hebben ;)
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
Hans Rolink
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1568
Joined: 07 Sep 2002, 22:53
Type of spotter: F4.5
Subscriber Scramble: Hans Rolink
Location: The North of the Netherlands
Contact:

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by Hans Rolink »

Arjan wrote:Hans, that was at the show at '83! The '88 show was really, really wet. Certainly in the end!
Oh, ja, ja!
Je hebt gelijk. In '88 was het weer niet te best.

I stand corrected :oops:

Hans.
User avatar
Arthur Bijster
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 466
Joined: 12 Oct 2004, 17:49
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by Arthur Bijster »

Is weer leuk die beelden van toen om weer terug te zien. Was mijn eerste grote vliegshow, verbleef toen 3 dagen in een koepeltentje op een camping in de buurt. Het was inderdaad op sommige momenten klote weer en mijn kleding werdt maar niet droog.
Wat de show betreft was het impossant om die mass-formatie te zien, de Zwitsers met hun Hunters en de Italianen die pech hadden, omdat een kist een vogelaanvaring had en een ander een klapband kreeg. Het zat ze in die tijd niet mee.

Veel plezier met je DVD.

Groet Arthur
User avatar
ssb-spotting
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 933
Joined: 15 Sep 2005, 15:15
Type of spotter: Everything that's able to fly
Subscriber Scramble: ssb-spotting
Location: Kalmthout, Antwerpen, België

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by ssb-spotting »

Arthur Bijster wrote:Veel plezier met je DVD.
Haha dank je Arthur... gaat zeker lukken! ;) :popcorn:
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
User avatar
sp00k
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 330
Joined: 23 Nov 2007, 10:28
Type of spotter: Photography, preferably 70/80`s Military Jets
Subscriber Scramble: sp00k
Location: Amersfoort, NL.

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by sp00k »

Arjan wrote:Hans, that was at the show at '83! The '88 show was really, really wet. Certainly in the end!
Indeed, towards the end of the show with the huge formation of planes you could see really reallllllyyyy dark clouds heading our way.

Hence a lot of people left before the formation even ended.

Including myself and the friends i was with.. but alas we never made it to the campsite dry (soaking wet at a camp site... oh joy)

Also dont judge the show by its content looking from 2010, but judge it from being a spotter in `88.. then the show was really really tame.

Especially since they were claiming it would beat the International Air Tattoo (no it was not RIAT in `88)
Soesterberg AB Spotter '84-'96
User avatar
Spitfire
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 78
Joined: 29 Apr 2004, 11:24
Location: Tiel Holland
Contact:

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by Spitfire »

Ook namens mij bedankt voor de youtube filmpjes. :worship:
KLU 75 op Deelen was mijn eerste vliegshow waar ik voorgoed gegrepen werd door het luchtvaartvirus.

Zeker omdat ik deze uitzending op TV dus nooit gezien heb, (wij hadden in die tijd nog geen video).
Het is prachtig om deze beelden weer terug te zien :respect:

Harrie
My first love was a spitfire
nustyR
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3368
Joined: 26 Oct 2005, 20:31
Contact:

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by nustyR »

Ik kreeg net bericht dat alle 33 delen nu op youtube staan :worship: :toppie:
User avatar
ssb-spotting
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 933
Joined: 15 Sep 2005, 15:15
Type of spotter: Everything that's able to fly
Subscriber Scramble: ssb-spotting
Location: Kalmthout, Antwerpen, België

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by ssb-spotting »

Klopt, alle delen staan ondertussen op JouBuis. Zelf heb ik dus de oproep gedaan voor de DVD en deze ondertussen ontvangen,
en ben blij dat ik een oproep heb gedaan want heb weer met veel plezier naar de beelden gekeken! En zelf vind ik het wat leuker
de beelden op een DVD'tje te hebben in plaats van internet..... Maar voor de mensen die niet de DVD willen kopen is dit inderdaad
goed nieuws! ;) Have fun!
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
User avatar
SquAdmin
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3736
Joined: 21 Feb 2003, 11:04
Location: C a/d Y

Re: KLu 75 vlb. Deelen

Post by SquAdmin »

Grappig om te lezen dat deze show voor een aantal mensen de eerste keer was. Voor mij was het ook m'n eerste show en ook al was ik al bevangen door het vliegtuigvirus werd deze dag echt een point-of-no-return (ondanks het weer :rain: ).
Arthur Bijster wrote:de Italianen die pech hadden, omdat een kist een vogelaanvaring had en een ander een klapband kreeg. Het zat ze in die tijd niet mee.
Nee, dat kun je wel zeggen. Een week later moesten ze op Ramstein optreden en we weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Greetz,

Patrick
Post Reply

Return to “'t Praethuys”