All I needed to know... ThanksB767-300ER wrote:We dwalen erg af, wellicht dat een moderator dit kan verplaatsen naar het martinair speculeer corner??
Om antwoord te geven, de MP-MPR staat gewoon in de schuur voor wat regulier onderhoud, niks meer, niks minder. Geen C-Check of D-Check en heeft al helemaal niets met de woestijn te maken of de gevolgen daarvan. Sinds ze terug is in Amsterdam is ze zeer frequent (volledig operationeel) ingezet op reguliere routes van MP, geen test of oefenvluchten dus, reeds door Martijn al aangegeven.
De kist is in de woestijn alweer gereed gemaakt voor volledig operationeel gebruik, door de Fa. Evergreen. Hetzelfde gaat gebeuren met de PH-MPQ, de eerstvolgende kist die terugkomt naar AMS. Ook na terugkomst op AMS zal deze direct volledig operationeel ingezet worden. Uiteraard moet er daarna wel regulier onderhoud gepleegd worden, zoals nu aan de PH-MPR
Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: EHAM 11-01-2010
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En om het plaatje compleet te maken: de kist wordt de komende dagen nog niet ingezet.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Martinair zal de BCF's alleen voor "Ad-hoc" gebruiken!!
Dit is een eis van onze Franse vrienden om zo de terugkeer van de kisten mogelijk maken.
Maar één ieder die het een beetje in de gaten houdt weet/ziet dat er dan wel soms erg veel Ad-hoc vluchten zijn.
Martinair heeft aangegeven graag de overige dire BCF's terug te krijgen dit jaar echter daar zitten wat haken en ogen aan. Dit gaat niet zomaar en heeft ook niet met onderhoud of lang durig storage te maken. Het gaat meer om verschillende vakbonden van een AF die wil dat als er kisten terug komen voor full operationele inzet bij MP dat ook AF kisten moeten terug nemen en personeel wat op non actief was gezet weer aan te nemen.
Martinair draait sinds twee maanden op cargo winst, niet veel maar het gaat steeds beter en de ksietn zitten vol, Martinair wil meer kisten om hun cargo programma te verbreden, echter AF wil meewerken daaraan maar de vakbonden werken tegen. Binnen kort gaan wel de overige twee ERF's van KL over naar MP operation met KL crew.
De MPR staat nu tot de donderdag middag gepland voor TD en gaat op zondag weer vliegen om 06:30 naar BQN-BOG-BQN-STN-AMS op zaterdag 23ste om 's avonds alweer naar JNB te gaan. Daarna zit hij behoorlijk ingepland.
Gr.
Gonzo
Dit is een eis van onze Franse vrienden om zo de terugkeer van de kisten mogelijk maken.
Maar één ieder die het een beetje in de gaten houdt weet/ziet dat er dan wel soms erg veel Ad-hoc vluchten zijn.
Martinair heeft aangegeven graag de overige dire BCF's terug te krijgen dit jaar echter daar zitten wat haken en ogen aan. Dit gaat niet zomaar en heeft ook niet met onderhoud of lang durig storage te maken. Het gaat meer om verschillende vakbonden van een AF die wil dat als er kisten terug komen voor full operationele inzet bij MP dat ook AF kisten moeten terug nemen en personeel wat op non actief was gezet weer aan te nemen.
Martinair draait sinds twee maanden op cargo winst, niet veel maar het gaat steeds beter en de ksietn zitten vol, Martinair wil meer kisten om hun cargo programma te verbreden, echter AF wil meewerken daaraan maar de vakbonden werken tegen. Binnen kort gaan wel de overige twee ERF's van KL over naar MP operation met KL crew.
De MPR staat nu tot de donderdag middag gepland voor TD en gaat op zondag weer vliegen om 06:30 naar BQN-BOG-BQN-STN-AMS op zaterdag 23ste om 's avonds alweer naar JNB te gaan. Daarna zit hij behoorlijk ingepland.
Gr.
Gonzo
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Thanks Gonzo!
edit: And 76-er for the next reply
edit: And 76-er for the next reply
Last edited by Millman on 14 Jan 2010, 08:52, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:35, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Oeps je hebt helemaal gelijk ik moet misschien toch maar aan een bril!76-er wrote:Gonzo wrote: De MPR staat nu tot de donderdag middag gepland voor TD en gaat op zondag weer vliegen om 06:30 naar BQN-BOG-BQN-STN-AMS op zaterdag 23ste om 's avonds alweer naar JNB te gaan. Daarna zit hij behoorlijk ingepland.
Beetje in de war met MCR?
MPR gaat de 22ste pas weer op stap naar KRT en NBO.
Bedankt
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
..................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:35, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nog een kleinigheidje vanaf 1 feb staan de overige twee KL ERF's ook ingedeeld bij MP Cargo.
Vanaf 1 feb dus alle 4 de KL ERF's onder de hoede van MP operations.
Vanaf 1 feb dus alle 4 de KL ERF's onder de hoede van MP operations.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Trouwens wel leuk voor de crew om eens de andere kant op te vliegen ipv alleen maar naar het Midden Oosten en verder.76-er wrote:MPR gaat zondag naar SDQ (Santo Domingo, DomRep), met hulpgoederen.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het zou voor mij ook weleens leuk zijn om met de crew mee te vliegenGonzo wrote:Trouwens wel leuk voor de crew om eens de andere kant op te vliegen ipv alleen maar naar het Midden Oosten en verder.76-er wrote:MPR gaat zondag naar SDQ (Santo Domingo, DomRep), met hulpgoederen.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wie wil dat nou niet????........Millman wrote: Het zou voor mij ook weleens leuk zijn om met de crew mee te vliegen
Ik ook wel al kom ik bijna dagelijks in deze vliegtuigen.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.....................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:35, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Alleen van dichtbij fotograferen zou al TE GAAF zijn!mipo72 wrote:Wie wil dat nou niet????........Millman wrote: Het zou voor mij ook weleens leuk zijn om met de crew mee te vliegen
Ik ook wel al kom ik bijna dagelijks in deze vliegtuigen.
Grt,
Michel
(PM me als dat te regelen is )
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik snap het idee erachter hoor... maar als ik even de andere kant van het verhaal mag zeggen (zelf JA401J meegevlogen AMS-FRA-NRT);Millman wrote:Het zou voor mij ook weleens leuk zijn om met de crew mee te vliegen
-het is een gewone B747-400.
-je stoelen hebben geen IFE
-je moet je eigen maaltje opwarmen
In principe zal je natuurlijk niet de hele tijd op de jumpseat zitten, officieel mag het sowieso niet, maar daar wordt op een freighter over het algemeen niet zo moeilijk over gedaan.
Grtz,
Eric
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nu je de 'andere kant' van het verhaal hebt verteld, zal ik dan de 'ene kant' van het verhaal doen?skycruiser wrote:Ik snap het idee erachter hoor... maar als ik even de andere kant van het verhaal mag zeggen (zelf JA401J meegevlogen AMS-FRA-NRT);Millman wrote:Het zou voor mij ook weleens leuk zijn om met de crew mee te vliegen
-het is een gewone B747-400.
-je stoelen hebben geen IFE
-je moet je eigen maaltje opwarmen
In principe zal je natuurlijk niet de hele tijd op de jumpseat zitten, officieel mag het sowieso niet, maar daar wordt op een freighter over het algemeen niet zo moeilijk over gedaan.
Grtz,
Eric
Voor mensen die het al eerder hebben meegemaakt of er dagelijks bij werken is het gesneden koek en niet echt speciaal te noemen.
Voor mensen die bij -5 langs de baan staan voor een vluchtige foto... is het ondenkbaar maar wel een wens.