Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Posts: 23
- Joined: 17 Aug 2009, 21:54
- Type of spotter: vliegtuig spotter (fotograaf)
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat is het laatste nieuws omtrent de 767 vervanging van MP? Welke kisten worden het en per wanneer vind de eerste levering plaats? Worden het tweedehands vliegtuigen of splinternieuw van de fabriek?
Groeten,
CURAviation
Groeten,
CURAviation
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
The 767 will fly on. No replacement plans so far acc the last "cijfertjesday"
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Heb je het slecht getroffen, kom eens aan boord bij de KL cargo bakken en de MP BCF's, heerlijke stoelen en vriendelijke crew, en als je geluk hebt, dat had ik, wordt je bediend door de co!! Ik zeg je, ik vlieg alleen nog maar met cargo kisten i.v.m. de serviceskycruiser wrote:Ik snap het idee erachter hoor... maar als ik even de andere kant van het verhaal mag zeggen (zelf JA401J meegevlogen AMS-FRA-NRT);Millman wrote:Het zou voor mij ook weleens leuk zijn om met de crew mee te vliegen
-het is een gewone B747-400.
-je stoelen hebben geen IFE
-je moet je eigen maaltje opwarmen
In principe zal je natuurlijk niet de hele tijd op de jumpseat zitten, officieel mag het sowieso niet, maar daar wordt op een freighter over het algemeen niet zo moeilijk over gedaan.
Grtz,
Eric
Daarnaast met regelmaat de vlucht gewoon in de cockpit gezeten en dat is helemaal perfect, echt genieten.
Gr.
Gonzo
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat zei ik ook niet... het eten was bij JAL ook heerlijk (maar zelf klaarmaken, geen probleem hoor), de stoelen bij JAL zijn ook heerlijk (maar geen IFE natuurlijk), en de jumpseat is voor mij ook bereikbaar op in principe iedere vlucht in ons netwerk...Gonzo wrote:
Heb je het slecht getroffen, kom eens aan boord bij de KL cargo bakken en de MP BCF's, heerlijke stoelen en vriendelijke crew, en als je geluk hebt, dat had ik, wordt je bediend door de co!! Ik zeg je, ik vlieg alleen nog maar met cargo kisten i.v.m. de service
Daarnaast met regelmaat de vlucht gewoon in de cockpit gezeten en dat is helemaal perfect, echt genieten.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Vertel eens verder?skycruiser wrote:Dat zei ik ook niet... het eten was bij JAL ook heerlijk (maar zelf klaarmaken, geen probleem hoor), de stoelen bij JAL zijn ook heerlijk (maar geen IFE natuurlijk), en de jumpseat is voor mij ook bereikbaar op in principe iedere vlucht in ons netwerk...Gonzo wrote:
Heb je het slecht getroffen, kom eens aan boord bij de KL cargo bakken en de MP BCF's, heerlijke stoelen en vriendelijke crew, en als je geluk hebt, dat had ik, wordt je bediend door de co!! Ik zeg je, ik vlieg alleen nog maar met cargo kisten i.v.m. de service
Daarnaast met regelmaat de vlucht gewoon in de cockpit gezeten en dat is helemaal perfect, echt genieten.
Wil toch echt wel een keer met zo'n vlucht mee!
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Sorry hoor ..
But I don't buy this, tenzij je als loadmaster of animalattendant of ieder ander die mee reist ter behoeve van een zending tot de crew behoort, kom je er bij KL als passagier in een vrachtbak niet in.
In ieder geval strikt tegen de regels.
En bij de Japanners ook niet, bijna iedere vlucht Cargo Aircraft Only gevaarlijke stoffen aan boord en zijn passagiers niet toegestaan .
But I don't buy this, tenzij je als loadmaster of animalattendant of ieder ander die mee reist ter behoeve van een zending tot de crew behoort, kom je er bij KL als passagier in een vrachtbak niet in.
In ieder geval strikt tegen de regels.
En bij de Japanners ook niet, bijna iedere vlucht Cargo Aircraft Only gevaarlijke stoffen aan boord en zijn passagiers niet toegestaan .
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Werk je bij deze bedrijven? Skycruiser werkt bij JAL en hij zal de regels toch zeker wel weten. Ook lijkt het me niet dat hij er over gaat liegen.Silvester wrote:Sorry hoor ..
But I don't buy this, tenzij je als loadmaster of animalattendant of ieder ander die mee reist ter behoeve van een zending tot de crew behoort, kom je er bij KL als passagier in een vrachtbak niet in.
In ieder geval strikt tegen de regels.
En bij de Japanners ook niet, bijna iedere vlucht Cargo Aircraft Only gevaarlijke stoffen aan boord en zijn passagiers niet toegestaan .
Grt, Erik
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
@ Millman; ik kan me voorstellen dat je mee wilt op een vrachtbak, maar dat lukt niet als je geen cargo-attendant bent (bijv. van levende have of waarde-zendingen). Het zou ook nog kunnen als je werknemer bent en de functie van loadmaster of flight operations uitvoert. Toevallig ben ik beide ...
En anders kom je er niet op mee. Een vrachtvlucht is geen passagiersvlucht, en de maatschappij heeft geen rechten om betalend passagiersvervoer te vliegen op de vrachtvluchten.
Grt,
Eric
En anders kom je er niet op mee. Een vrachtvlucht is geen passagiersvlucht, en de maatschappij heeft geen rechten om betalend passagiersvervoer te vliegen op de vrachtvluchten.
Grt,
Eric
Last edited by skycruiser on 28 Jan 2010, 13:14, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Inderdaad heb ik een functie bij MP maar wat ik doe doet er verder niet aan toe, er zijn hier genoeg mensen die weten wie ik ben en wat ik doe.nuckleuz wrote:Werk je bij deze bedrijven? Skycruiser werkt bij JAL en hij zal de regels toch zeker wel weten. Ook lijkt het me niet dat hij er over gaat liegen.Silvester wrote:Sorry hoor ..
But I don't buy this, tenzij je als loadmaster of animalattendant of ieder ander die mee reist ter behoeve van een zending tot de crew behoort, kom je er bij KL als passagier in een vrachtbak niet in.
In ieder geval strikt tegen de regels.
En bij de Japanners ook niet, bijna iedere vlucht Cargo Aircraft Only gevaarlijke stoffen aan boord en zijn passagiers niet toegestaan .
Grt, Erik
Gr.
Gonzo
Last edited by Gonzo on 28 Jan 2010, 13:41, edited 1 time in total.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Bij MP geldt nog een andere regel, dat piloten van MP mogen familie mee nemen op vrachtvlucht, zij lopen dan in een uniform mee, krijgen een securitycheck eerst en heb een tijdelijk crewpas achtig iets bij zich. Familie mag ook een goede vriend zijn nadat hij door de securitycheck is gehaald. Het kost de piloten twee vakantiedagen of zoiets. Hoe die regel in elkaar zit verder weet ik niet maar heb al een paar keer zoiets gezien.skycruiser wrote:@ Millman; ik kan me voorstellen dat je mee wilt op een vrachtbak, maar dat lukt niet als je geen cargo-attendant bent (bijv. van levende have of waarde-zendingen). Het zou ook nog kunnen als je werknemer bent en de functie van loadmaster of flight operations uitvoert. Toevallig ben ik beide ...
En anders kom je er niet op mee. Een vrachtvlucht is geen passagiersvlucht, en de maatschappij heeft geen rechten om betalend passagiersvervoer te vliegen op de vrachtvluchten.
Grt,
Eric
Gr.
Gonzo
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hee jongens ,
Even wat rechtzetten.
De suggestie werd gewekt dat je als passagier voor je plezier mee kan vliegen op een vrachtbak. En dat kan gewoon niet.
Eric en Gonzo hebben duidelijk gemaakt dat ze dit vanuit hun funktie doen, en dat wilde ik er even duidelijk bij vermeld hebben.
Zeker niet mijn bedoeling ze voor 'leugenaar' uit te maken.
Ciao,
Sil
( P. S . ja ik werk voor KL en kan ook nog vertellen dat de 747-400ERF's vanaf februari definitief in KLM blauw blijven, en incidenteel ook weer onder KL vluchtnummer ingezet kunnen worden )
Even wat rechtzetten.
De suggestie werd gewekt dat je als passagier voor je plezier mee kan vliegen op een vrachtbak. En dat kan gewoon niet.
Eric en Gonzo hebben duidelijk gemaakt dat ze dit vanuit hun funktie doen, en dat wilde ik er even duidelijk bij vermeld hebben.
Zeker niet mijn bedoeling ze voor 'leugenaar' uit te maken.
Ciao,
Sil
( P. S . ja ik werk voor KL en kan ook nog vertellen dat de 747-400ERF's vanaf februari definitief in KLM blauw blijven, en incidenteel ook weer onder KL vluchtnummer ingezet kunnen worden )
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Silvester dat is eigenlijk wel jammer dat ze in het blauw blijven vliegen, want de enige plek waar genoeg blauw op "straat" (platform) te zien is, is op SPL.Silvester wrote:( P. S . ja ik werk voor KL en kan ook nog vertellen dat de 747-400ERF's vanaf februari definitief in KLM blauw blijven, en incidenteel ook weer onder KL vluchtnummer ingezet kunnen worden )
Nu nog hopen dat de KL piloten de rode MP stropdas gaan dragen aangezien ze die krijgen na hun training bij MP.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.......................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:36, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Er is weer even nieuws omtrent twee B747's van Martinair. Was even een tijdje ziek maar vandaag weer op kantoor.
Zowel de PH-MPQ als de PH-MPP gaan voor Air Cargo Germany vliegen, volgens de planning gaat de PH-MPQ op 25 mrt naar SEA en dan door naar XMN voor een C-check. In april moet de Q worden afgeleverd en de P zal in augustus volgen.
Zowel de PH-MPQ als de PH-MPP gaan voor Air Cargo Germany vliegen, volgens de planning gaat de PH-MPQ op 25 mrt naar SEA en dan door naar XMN voor een C-check. In april moet de Q worden afgeleverd en de P zal in augustus volgen.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.......................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:36, edited 1 time in total.