piloot jaren zonder brevet
Forum rules
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
piloot jaren zonder brevet
van RTLnieuws.nl
Op Schiphol is een piloot opgepakt die al jaren zonder brevet vloog. Hij stond op het punt om met een Boeing 737 naar Ankara te vliegen. Er waren 101 passagiers aan boord.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... brevet.xml
Iemand een idee welke vlucht dit was? Uit mijn hoofd ken ik alleen TK die op ankara vliegt vanaf schiphol
rest vliegt volgens mij op IST of de andere toeristische plaatsen.
Op Schiphol is een piloot opgepakt die al jaren zonder brevet vloog. Hij stond op het punt om met een Boeing 737 naar Ankara te vliegen. Er waren 101 passagiers aan boord.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... brevet.xml
Iemand een idee welke vlucht dit was? Uit mijn hoofd ken ik alleen TK die op ankara vliegt vanaf schiphol
rest vliegt volgens mij op IST of de andere toeristische plaatsen.
Always a different day with aviation
- StingerTail
- Posts: 23
- Joined: 09 Nov 2007, 22:24
- Subscriber Scramble: yes
Re: piloot jaren zonder brevet
Volgens schiphol.nl zijn gisteren de volgende twee vluchten naar Ankara vertrokken:
di 2 mrt 23:30 Ankara TK 1958 23:46 3 23 G06
Turkish Airlines: +31 (0)20 - 405 9636 / Boeing 737-800 / TCJGB
di 2 mrt 23:30 Ankara CAI 0202 01:20 3 30 G02
Corendon Airlines: +31 (0)23 - 751 06 06 / Boeing 737-400 / TCTJC
Volgens het artikel op luchtvaartnieuws.nl, http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=33987" onclick="window.open(this.href);return false;
zou de IVW hebben gezegd dat de vlucht zonder noemenswaardige vertraging kon vertrekken.
De vlucht van Turkish Airlines vertrok 16 minuten te laat, terwijl de Corendon vlucht 1 uur en vijftig minuten was vertraagd.
Lijkt mij duidelijk dus...
Jan
di 2 mrt 23:30 Ankara TK 1958 23:46 3 23 G06
Turkish Airlines: +31 (0)20 - 405 9636 / Boeing 737-800 / TCJGB
di 2 mrt 23:30 Ankara CAI 0202 01:20 3 30 G02
Corendon Airlines: +31 (0)23 - 751 06 06 / Boeing 737-400 / TCTJC
Volgens het artikel op luchtvaartnieuws.nl, http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=33987" onclick="window.open(this.href);return false;
zou de IVW hebben gezegd dat de vlucht zonder noemenswaardige vertraging kon vertrekken.
De vlucht van Turkish Airlines vertrok 16 minuten te laat, terwijl de Corendon vlucht 1 uur en vijftig minuten was vertraagd.
Lijkt mij duidelijk dus...
Jan
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: piloot jaren zonder brevet
Corendon Airlines,
Vlucht CAI202 naar Ankara van 2 maart 2010 om 23:30u, was 2 uur vertraagd ivm 'crew matters'.
Betrof B737-400 TC-TJC.
Grote kans dat dit de betreffende vlucht was...
Vlucht CAI202 naar Ankara van 2 maart 2010 om 23:30u, was 2 uur vertraagd ivm 'crew matters'.
Betrof B737-400 TC-TJC.
Grote kans dat dit de betreffende vlucht was...
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: piloot jaren zonder brevet
Corendon, ja die was ik ff vergeten dat die ook die kant op vliegen.
Vond het al zo vreemd dat die piloot bij TK kon gaan vliegen aangezien
die (voor zo ver ik geinformeerd ben) toch wel goed daarop letten.
Corendon is wat dat betreft begrijpelijker aangezien die een tijdje geleden
toch een flink aantal piloten hebben aangenomen vanwege uitbereiding.
Vond het al zo vreemd dat die piloot bij TK kon gaan vliegen aangezien
die (voor zo ver ik geinformeerd ben) toch wel goed daarop letten.
Corendon is wat dat betreft begrijpelijker aangezien die een tijdje geleden
toch een flink aantal piloten hebben aangenomen vanwege uitbereiding.
Always a different day with aviation
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: piloot jaren zonder brevet
Hiermee geef jij aan dat Corendon daar blijkbaar geen/weinig aandacht aan schenkt?Custom addict wrote:Vond het al zo vreemd dat die piloot bij TK kon gaan vliegen aangezien
die (voor zo ver ik geinformeerd ben) toch wel goed daarop letten.
Dus is het begrijpelijk dat er mensen worden aangenomen zonder de vereiste papieren...Custom addict wrote:Corendon is wat dat betreft begrijpelijker aangezien die een tijdje geleden toch een flink aantal piloten hebben aangenomen vanwege uitbereiding.
Tja,... ik snap hem helemaal
Re: piloot jaren zonder brevet
Geinig, gisteren nog gezien!skycruiser wrote:Corendon Airlines,
Vlucht CAI202 naar Ankara van 2 maart 2010 om 23:30u, was 2 uur vertraagd ivm 'crew matters'.
Betrof B737-400 TC-TJC.
Grote kans dat dit de betreffende vlucht was...
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: piloot jaren zonder brevet
Als het zo'n oplichting was, why didn't he turn himself in?
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
10.000 uren zonder geldig brevet
Zweedse Corendon 737 piloot vliegt 13 jaar zonder geldig brevet.
http://teletekst.nos.nl/?768-01
Lekkere securitycontroles al die tijd; wel je flesje water moeten inleveren, maar iedere muppet met een vals papier kan achter de stuurknuppel kruipen.
Komt Corendon nu onder verscherpt toezicht?
http://teletekst.nos.nl/?768-01
Lekkere securitycontroles al die tijd; wel je flesje water moeten inleveren, maar iedere muppet met een vals papier kan achter de stuurknuppel kruipen.
Komt Corendon nu onder verscherpt toezicht?
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
- Gerard
- Scramble Master
- Posts: 3941
- Joined: 25 Feb 2007, 20:00
- Subscriber Scramble: Jawohl
- Location: 9.9NM NE of Büdingen AAF (closed)
Re: piloot jaren zonder brevet
Humorbramos wrote:Als het zo'n oplichting was, why didn't he turn himself in?
opluchting, maar inderdaad ook oplichting
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: piloot jaren zonder brevet
De Turkse autoriteiten hebben toestemming gegeven om deze piloot in dienst te nemen nadat hij eerder voor o.a. Air Sweden en Jet2.com gevlogen had.Custom addict wrote:Corendon, ja die was ik ff vergeten dat die ook die kant op vliegen.
Vond het al zo vreemd dat die piloot bij TK kon gaan vliegen aangezien
die (voor zo ver ik geinformeerd ben) toch wel goed daarop letten.
Corendon is wat dat betreft begrijpelijker aangezien die een tijdje geleden
toch een flink aantal piloten hebben aangenomen vanwege uitbereiding.
Ik vind het een beetje makkelijk om Corendon de schuld te geven. Als het brevet dusdanig goed was vervalsd, hoe kon Corendon dat dan zo makkelijk zien?
Wil je een douanier ook bestraffen als die toevallig een heel knap nagemaakt paspoort goedkeurt of een cassière vals geld aan neemt??
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: piloot jaren zonder brevet
Later las ik ook berichten dat hij een vervast brevet had,
terwijl eerder bekend werd dat hij helemaal geen brevet
had. En dat veranderd toch de situatie, want als een maatschappij
jou laat vliegen zonder brevet dan is het de schuld van de
maatschappij zelf. Maar als de maatschappij tijdens de sollicitatie een
niet van echt te onderscheiden brevet overhandigd krijgt met de
referenties die hij opgeeft, dan ligt bij hun geen schuld
terwijl eerder bekend werd dat hij helemaal geen brevet
had. En dat veranderd toch de situatie, want als een maatschappij
jou laat vliegen zonder brevet dan is het de schuld van de
maatschappij zelf. Maar als de maatschappij tijdens de sollicitatie een
niet van echt te onderscheiden brevet overhandigd krijgt met de
referenties die hij opgeeft, dan ligt bij hun geen schuld
Always a different day with aviation
Re: piloot jaren zonder brevet
Is dat de regel, of denk jij dat dat de regel is? Als jij namelijk met vals geld betaalt (ook al heb je het zelf niet gedrukt, en ben je je er niet bewust van) ben je ook strafbaar. In dit geval laat de maatschappij iemand vliegen die niet de juiste kwalificaties heeft, lijkt me toch dat dat niet de bedoeling is.Custom addict wrote:Maar als de maatschappij tijdens de sollicitatie een
niet van echt te onderscheiden brevet overhandigd krijgt met de
referenties die hij opgeeft, dan ligt bij hun geen schuld
Erwin
Re: piloot jaren zonder brevet
Die vergelijking gaat niet op. Het was de piloot die met een vervalsing op de proppen kwam en daarvoor dus verantwoordelijk is. De schuld voor die vervalsing ligt niet bij de maatschappij.
Answers will be questioned.....
Re: piloot jaren zonder brevet
Ik ben het eens dat de schuld voor de vervalsing niet bij de maatschappij ligt (net zoals dat valse briefje van 50 euro dat jij nu misschien in je bezit hebt), maar de maatschappij is denk ik wel verantwoordelijk voor het laten vliegen van gekwalificeerd personeel.evhest wrote:Die vergelijking gaat niet op. Het was de piloot die met een vervalsing op de proppen kwam en daarvoor dus verantwoordelijk is. De schuld voor die vervalsing ligt niet bij de maatschappij.
Keyword: "denk" ik. Ik ken de regels ook niet, dus vandaar dat ik vroeg of custom addict de regels kent, of het ook alleen maar denkt.
Een andere vergelijking: als jij je auto laat keuren door iemand die geen APK keurmeester is, maar dat wel toont dmv een vervalsd certificaat, rij jij alsnog rond in een niet gekeurde auto. Die valse keurmeester kan worden vervolgd voor valsheid in geschrifte en oplichting, jij kan vervolgd worden (of boete krijgen) voor het rondrijden in een niet gekeurde auto.
Erwin
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: piloot jaren zonder brevet
Enerzijds heb jij gelijk, een bedrijf is verplicht om te zorgen dat de mensen die hun werk doen hiervoor de juiste opleiding/cursussenehusmann wrote:Ik ben het eens dat de schuld voor de vervalsing niet bij de maatschappij ligt (net zoals dat valse briefje van 50 euro dat jij nu misschien in je bezit hebt), maar de maatschappij is denk ik wel verantwoordelijk voor het laten vliegen van gekwalificeerd personeel.evhest wrote:Die vergelijking gaat niet op. Het was de piloot die met een vervalsing op de proppen kwam en daarvoor dus verantwoordelijk is. De schuld voor die vervalsing ligt niet bij de maatschappij.
Keyword: "denk" ik. Ik ken de regels ook niet, dus vandaar dat ik vroeg of custom addict de regels kent, of het ook alleen maar denkt.
Een andere vergelijking: als jij je auto laat keuren door iemand die geen APK keurmeester is, maar dat wel toont dmv een vervalsd certificaat, rij jij alsnog rond in een niet gekeurde auto. Die valse keurmeester kan worden vervolgd voor valsheid in geschrifte en oplichting, jij kan vervolgd worden (of boete krijgen) voor het rondrijden in een niet gekeurde auto.
Erwin
hebben gevolgd waardoor zij gekwalificeerd zijn voor hun werk. Nu zal dat voor een receptioniste wat minder zwaar gelden als
voor bijvoorbeeld een piloot.
Echter op het moment dat jij als bedrijf een werknemer aanneemt die jou een niet van echt te onderscheiden diploma overhandigd
en ook nog verschillende referenties heeft die kloppen waardoor het bedrijf niet kan weten dat het niet klopt zal er voor het bedrijf niet zoveel aan de hand zijn. Echter zal uit het onderzoek moeten blijken of dit het geval is. Want als blijkt dat het brevet zelfs voor
een ongetraind oog vals oogt, of er bij de referenties vragen zijn opgekomen dan kan er nog een staartje komen voor het bedrijf.
Dus het is afwachten tot wat het OM zegt, ik gok als ik zo de huidige berichten kan beoordelen dat Corendon met een FOEI!! er
vanaf komt en zij moeten beloven het de volgende keer beter te checken. Maar dit zeg ik terwijl ik niet weet of er misschien nog
eventuele lijken in de kast liggen. Let's just wait and see
Always a different day with aviation