Ik zat net een foto van de An225 te bekijken, die een baan opdraaide.
Nu lijkt het alsof het achterste wiel mee draait?!
Wie heeft daar meer informatie over?
An-225 vraag
Forum rules
- js51672
- Scramble Addict
- Type of spotter: ..
- Subscriber Scramble: no more
An-225 vraag
Last edited by js51672 on 30 Mar 2010, 22:40, edited 1 time in total.
Re: An-225 vraag
De wielen zijn er behoorlijk recht uit. Misschien staat hij een heel klein beetje scheef maar veel kan het niet zijn
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: RobertMB
Volgens mij klopt het wat betreft de achterste wielen...
http://www.airliners.net/photo/Antonov- ... /1571530/L" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Robert
http://www.airliners.net/photo/Antonov- ... /1571530/L" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Robert
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Op zich draaien de achterste wielen van de 225 inderdaad mee (heb niet gekeken of dat op die foto te zien is). Dat was ook hetgene dat in juli 2008 kapotging op Schiphol. (Sorry als ik weer een nachtmerrie van een aantal mensen oprakel, gezien het uit de hand gelopen praethuys topic over dat bezoek).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
De main LG-wielen zijn allen fixed (wel dusdanig geveerd dat zij afzonderlijke schokdempers hebben dus vertikale krachten kunnen ze wel apart opvangen).js51672 wrote:Ik zat net een foto van de An225 te bekijken, die een baan opdraaide.
Nu lijkt het alsof het achterste wiel mee draait?!
Wie heeft daar meer informatie over?
Wat het 'bedriegende' aan de 225 (124 heeft het ook btw) is dat zij met haar neuswielen draaien; door het gewicht en afmeting van deze kist rust het grootste gewicht op de 1e vier main wielrijen. Hier fixeert zich ook het draaipunt van de kist en de achterliggende wielrijen wringen zich dan in een houding om de beweging van de kist te kunnen volgen.
Zoals zichtbaar is op de foto wringen de achterste banden zich dan naar buiten toe en dan lijkt het optisch dat ze ook meedraaien.
Hopelijk is dit duidelijk genoeg,
Gr. Hurricane
Groeten,
Ron
Ron
- ErikFB
- Scramble Addict
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
Ja de maingear van een AN-225 is zodanig uitgevoerd dat er beweging mogelijk is om het toestel wat makkelijker te laten draaien / sturen zonder teveel schade aan de infra. Een star onderstel van deze grootte zou meer schade opleveren door het gewicht dat er opstaat en de configuratie tov van een bijv. een 747 of een A320
Er zijn maingears waarvan de banden achter meedraaien, dit lijkt mij toch een duidelijk voorbeeld daarvan? Dit is om er voor te zorgen dat er niet teveel wrijving ontstaat(als ik helemaal goed heb opgelet in de les )
Greetz Juul