Juul wrote:Als er iets zal sluiten, verwacht ik eerlijk gezegd Leeuwarden niet. Denk eerder een van de basissen in het midden des lands. Eindhoven niet, maar eerder Gilze, of Volkel , of woensdrecht. Maarja eerst zien dat er ook daadwerkelijk iets dicht moet...
De KLu die iets dichtgooit in Brabant....
Ze hebben hun hoofdkwartier er ook al naar toeverplaatst.
Hurricane wrote:Mijn idee is om KB en Volkel open te houden en zo de KNBAF (Koninklijke Neder-Belgische Air Force) op te richten en zo onze kosten uit te kunnen delen. In het kader van bezuinigingen
(zie ze er nog toe voor in staat ook maar dit terzijde)
Zal Nederland misschien wel willen, maar België vast niet. Iets met Vlaanderen en Wallonië betekent dat er daar minimaal twee velden moeten zijn.
Nilson wrote:Dat er een dicht gaat lijkt mij onoverkomelijk! Hoop het echter niet, Leeuwarden is al vaker genoemd in het verleden, vrees toch dat dat nu dus de volgende gaat worden en daarna........
Vanuit spottersoogpunt misschien De Peel? (Nee, even serieus, ik denk daarna Gilze, omdat dat het veld is met het minst samenwerking met niet defensie organisaties, d.w.z. het minst ontvlechten van gezamenlijke diensten en eventuele schadeclaims van niet nagekomen afspraken.)
pjotrtje wrote:Stel... Ljouwert zou sluiten. Welke provincie heeft dan 100% van de fighters, 100% van de tankers, 100% van de transportvliegtuigen, 100% van de helicopters? Hoezo geluidsoverlast verdelen? En hoezo overheidsgeld verdelen over het land? Nââh er zitten wel wat haken en ogen aan hoor.
In ieder geval heeft Noord-Holland ook nog wat heli's.