Hi there,
Just a little question from Cheese-city, so to say. Since a couple of weeks, fighters (F16's, presumably) are flying over Alkmaar, mostly around 1300/1400hr. Can anybody inform me what the underlying reason is? Not that I care too much, but I'm just interested.
Kind regards, and thanks for all info,
Bram
Fighters over Alkmaar
Forum rules
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
Fighters over Alkmaar
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: tom tiger
Re: Fighters over Alkmaar
You're not meant to know....
Seriously though, I have no idea, seen 'em, but haven't spent much thought on it....
btw, shouldn't this be in Dutch?
Dus even voor het gemak, ik heb geen idee, ik heb er wel een paar gezien, maar verder niet bij stil gestaan. Oefening misschien?
Seriously though, I have no idea, seen 'em, but haven't spent much thought on it....
btw, shouldn't this be in Dutch?
Dus even voor het gemak, ik heb geen idee, ik heb er wel een paar gezien, maar verder niet bij stil gestaan. Oefening misschien?
- FlyingTiger
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: FlyingTiger
Het gebeurd wel vaker in april/mei dat er vaak F-16's Alkmaar aan doen!
Geloof in 2007 of 2008 dat er in de periode van april/mei in de omgeving van Alkmaar onwijs veel vliegactiviteiten waren van F-16's tijdens de middaguren, ze vlogen over Alkmaar, Bergen, Egmond, Sint Pancras, Heerhugowaard richting de Noordzee en schagen/Den Helder. Dagelijks waren er wel tussen de 6 en de 8 F-16's te horen en te zien!! Vooral met helder weer werd er hard en laag gevlogen door de boys. Er zat zelfs een dag tussen dat ik bij Bergen fietste dat ik ook 2 franse Mirage F-1's zag vliegen!
Groeten,
Sander van Kooten
Geloof in 2007 of 2008 dat er in de periode van april/mei in de omgeving van Alkmaar onwijs veel vliegactiviteiten waren van F-16's tijdens de middaguren, ze vlogen over Alkmaar, Bergen, Egmond, Sint Pancras, Heerhugowaard richting de Noordzee en schagen/Den Helder. Dagelijks waren er wel tussen de 6 en de 8 F-16's te horen en te zien!! Vooral met helder weer werd er hard en laag gevlogen door de boys. Er zat zelfs een dag tussen dat ik bij Bergen fietste dat ik ook 2 franse Mirage F-1's zag vliegen!
Groeten,
Sander van Kooten
Gistermiddag rond die tijd 2 F-16's lekker laag over Oudkarspel richting zuidwest !
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
Het blijft doorgaan, al viel het me vandaag pas op hoe laag (en ook vrij langzaam, leek het) ze vlogen. Nou ja, wie weet komt er hier later nog 'n gouden tip voorbij .
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Heb ooit eens gelezen dat ze wel eens over Heiloo vlogen omdat daar een F16 piloot zou wonen, maar omdat nou elke dag te doen