Hallo,
Weet niet precies waar ik dit moet neerzetten, dus maar even in 't Praethuys.
Zo af en toe ga ik wel eens naar Schiphol om te fotograferen (ik wil me nog geen spotter noemen).
Maar nu vraag ik me af of er een luchthaven in de buurt is waar je wat meer A340's en Tupolev's tegen komt?
Vroeger zag je nog wel eens wat op Düsseldorf, geen idee of dit nog steeds is (in geen jaren meer geweest helaas).
Kom je bijvoorbeeld de Tu-204 of Tu-214 tegen in Europa?
Lijken me toch vrij moderne vliegtuigen...
Thanks,
Matthijs
Spotten A340 en Tupolev
Forum rules
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
Re: Spotten A340 en Tupolev
A340=
- LHR; (-300 en -500/ -600's van Virgin Atlantic, Ethihad, Qatar, Arik Air/Hi Fly, Gulf Air, Turkish Airlines ((soms)), Egypt Air ((soms)) )
- DUS; (LH vliegt 4 a 5 internationale routes vanaf DUS met A330 / A340's op dagelijkse basis)
- FRA; (LH met een groot deel van haar 340 vloot; China Airlines idem en soms Air China)
De Tu204/214 kom je incidenteel nog eens op Salzburg tegen in de wintermaanden en verder in Turkije tijdens de zomers maar verder is het hier in West-Europe zeer stil.
Adios, Hurricane
- LHR; (-300 en -500/ -600's van Virgin Atlantic, Ethihad, Qatar, Arik Air/Hi Fly, Gulf Air, Turkish Airlines ((soms)), Egypt Air ((soms)) )
- DUS; (LH vliegt 4 a 5 internationale routes vanaf DUS met A330 / A340's op dagelijkse basis)
- FRA; (LH met een groot deel van haar 340 vloot; China Airlines idem en soms Air China)
De Tu204/214 kom je incidenteel nog eens op Salzburg tegen in de wintermaanden en verder in Turkije tijdens de zomers maar verder is het hier in West-Europe zeer stil.
Adios, Hurricane
Groeten,
Ron
Ron
Laatste veld in de buurt waar je nog veel Tupolevs kon tegenkomen was Hannover. Volgens mij is dat helaas inmiddels ook wel zo goed als over, want ik heb er al tijden geen log meer van gezien. Tu-204en komen nagenoeg nergens in west Europa. Salzburg is de enige uitzondering zover ik weet, anders wordt het Turkije waar ze in de zomer veel worden gezien op chartervluchten.
Beste veld voor de A340 is inderdaad Heathrow, met Frankfurt en Charles de Gaulle op een goede tweede plaats.
Erwin
Beste veld voor de A340 is inderdaad Heathrow, met Frankfurt en Charles de Gaulle op een goede tweede plaats.
Erwin
Okay ... thanks voor de info zover
Matthijs
Matthijs
- skycruiser
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: skycruiser
Tupolev's kan je nog zien op bijv. BCN in de zomer (zaterdagen). In september 2009 nog 2x Redwings Tu204 and een aantal 154M's.
Ook Rimini (RMI) in Italie wordt veel door Russen bezocht in de zomermaanden, evenals Pula (PUY) in Kroatie. Maar precieze aantallen heb ik daar niet van...
Grt,
Eric
Ook Rimini (RMI) in Italie wordt veel door Russen bezocht in de zomermaanden, evenals Pula (PUY) in Kroatie. Maar precieze aantallen heb ik daar niet van...
Grt,
Eric
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civiel
Hoi Eric
Tu 204 in Europa kan je hier vinden zover ik weet en ze op de foto heb gezet:
Red Wings - Palma de Malorca
Barcelona
KMV - Valencia
Cairo Aviation - Parijs CDG
Stockholm
DHL - Diverse steden, helaas vaak een Boeing of Airbus.
De A340 fotografeer ik graag in Zurich en Dusseldorf (LH 408 / 436 / 472 zo rond het middag uur als het geen A330 is).
Groet Edwin
Tu 204 in Europa kan je hier vinden zover ik weet en ze op de foto heb gezet:
Red Wings - Palma de Malorca
Barcelona
KMV - Valencia
Cairo Aviation - Parijs CDG
Stockholm
DHL - Diverse steden, helaas vaak een Boeing of Airbus.
De A340 fotografeer ik graag in Zurich en Dusseldorf (LH 408 / 436 / 472 zo rond het middag uur als het geen A330 is).
Groet Edwin