Zitten inmiddels alweer boven Frankrijk (werken nu 275.325 <386.975>)Kleintje Pils wrote:Hou je me op de hoogte als ze in de buurt komenstefan uit 8terberg wrote:FAF 7830
stefan
Wie wat waar vliegt daar ? - 2010 MIL
Forum rules
Re: Wie wat waar vliegt daar ? - 2010 MIL
-
- Type of spotter: everything what can fly, specialy militairy jets
Om omstreeks 12.15u van noord naar zuid "iets" loeihard en laag over Elst bij Veenendaal. Heeft iemand een idee?
cees dolderman
cees dolderman
- K-9
- Scramble Addict
- Type of spotter: military
Waarschijnlijk een longshot... Maar iemand toevallig de serials van deze Franse mirages ?Jan Stol wrote:Als civiele spotter, volgens mij 2 Mirage F.1's (zullen dezelfde geweest zijn) over omgeving Leiden heen. Twee keer in een paar minuten, laag en hard.
Omstreeks 11:45 was dit overigens.
Kwamen erg leuk over Leiderdorp en Leiden -Noord heen zetten !
-
- Scramble Die-Hard
dat weet je , net als gisterKleintje Pils wrote:Hou je me op de hoogte als ze in de buurt komenstefan uit 8terberg wrote:FAF 7830
stefan
stefan
Dus die 2 Franse Mirage F-1's van 10 mei waren dezelfde als van 11 mei, of heb ik verkeerd begrepen?
Als er iemand registraties weet van die mirages, daar zou ik zeer blij mee zijn, want die Mirages op maandag en dinsdag zijn ook laag en hard boven Koksijde gekomen
Als er iemand registraties weet van die mirages, daar zou ik zeer blij mee zijn, want die Mirages op maandag en dinsdag zijn ook laag en hard boven Koksijde gekomen
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
Een vriend van mij belde om 11.54 dat het leek of er oorlog was uitgebroken in Oegstgeest. Ik kon duidelijk over de telefoon horen hoe laag ze overkwamen pracht geluid! c.a 10 minutjes later kwam er hier in Almere ook nog een straaljager over was 1x F16 volgens mij? Of toch de mirage? Afstand was c.a 2 km dus was moeilijk inschatten voor een civ spotter.
- cornehartevelt
- Scramble Rookie
Om 11:55 vlogen ze over Katwijk heen. Ze Keerde boven katwijk en vlogen weer in ongeveer dezelfde richting als waar ze vandaan kwamen.
Dit weet ik niet zeker hoor, maar gezien ze niet zo vaak te gast zijn hier heb ik aangenomen dat het dezelfden zijn. Alles onder voorbehoud dus!Wim wrote:Dus die 2 Franse Mirage F-1's van 10 mei waren dezelfde als van 11 mei, of heb ik verkeerd begrepen?
- frank kramer
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: frank kramer
Vanuit Almere Stad (Filmwijk) kan ik je melden dat het twee Mirage F.1's waren die naar het noorden vlogen... de eerste denderde over de A6, de tweede recht over m'n huis... mogen ze vaker doen, maar dan moeten ze wel eerst effe bellen...Delta12 wrote:Een vriend van mij belde om 11.54 dat het leek of er oorlog was uitgebroken in Oegstgeest. Ik kon duidelijk over de telefoon horen hoe laag ze overkwamen pracht geluid! c.a 10 minutjes later kwam er hier in Almere ook nog een straaljager over was 1x F16 volgens mij? Of toch de mirage? Afstand was c.a 2 km dus was moeilijk inschatten voor een civ spotter.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Rene Peteri
2 blackhawks overhead Zeist heading north 10 min ago (20.15). Probably the 2 that came from Rotterdam. Nice sight anyway
+- 4 minuten geleden boven Soesterberg de 2 black hawks weer terug uit de richting waar ze vandaan kwamen, dus O-ZO. Lijn Amersfoort-Soesterberg-Zeist. Wederom mooi gezicht, zeker met verlichting aan nu.
Leken ook toenstraks richting Amersfoort nog verder hoogte te verminderen, maar had geen perfect zicht, dus geen idee waar ze geweest zijn.
Leken ook toenstraks richting Amersfoort nog verder hoogte te verminderen, maar had geen perfect zicht, dus geen idee waar ze geweest zijn.
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Rene Peteri
Correct noted again above Zeist around 22.10. Destination unknown but nice to see these birds.
Right now, 2059 Lt. a grey Hercules is flying overhead Krommenie, Noord-Holland, altitude 4 to 5 km, flying from the west to the east...edit 2101 Lt. just followed by one more, same altitude and direction.
Last edited by gatso76 on 15 May 2010, 22:05, edited 2 times in total.
RCH257 & RCH237.. 92-3021 & 92-03022..(mode-s)gatso76 wrote:Right now, 2059 Lt. a grey Hercules is flying overhead Krommenie, Noord-Holland, altitude 4 to 5 km, flying from the west to the south.
Last edited by joost on 15 May 2010, 21:02, edited 1 time in total.
See above for the edit ...the sound of the Antonov was betterjoost wrote:Either RCH257 or RCH237.. 92-3021 & 92-03022..gatso76 wrote:Right now, 2059 Lt. a grey Hercules is flying overhead Krommenie, Noord-Holland, altitude 4 to 5 km, flying from the west to the south.