Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Is het voor jullie nou echt zo moeilijk om uit te leggen, wat er nou echt goed is aan deze vreemde toko? Beetje bekrompen...
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Wie is er hier begonnen met een totaal zonder fundering niets toevoegende uitspraak te spuien? (Het antwoord begint met een scheldwoord dat sinds de jaren 40 van de vorige eeuw voor onze oosterburen wordt gebruikt, en het eindigt op een l). En dan zijn de anderen bekrompen? Leg eerst eens serieus uit wat er niet deugt volgens jou.Moffel wrote:Is het voor jullie nou echt zo moeilijk om uit te leggen, wat er nou echt goed is aan deze vreemde toko? Beetje bekrompen...
P.S. die uitspraak dateert van Fri, 14 May 2010 22:43, misschien zoekt dat iets makkelijker?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Nou, ik heb geen bewijs gezien of gehoord over Amsterdam Airlines dat het zo slecht zou zijn, ook niet van een goeie kennis die daar vliegt. En volgens mij is het onschuldig tot schuldig bewezen.Moffel wrote:Is het voor jullie nou echt zo moeilijk om uit te leggen, wat er nou echt goed is aan deze vreemde toko? Beetje bekrompen...
Dus tenzij jij het tegendeel kan bewijzen (dus geen vage opmerkingen) zie ik niets mis met deze bedrijf.
Yorden
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Moffel,Moffel wrote:Is het voor jullie nou echt zo moeilijk om uit te leggen, wat er nou echt goed is aan deze vreemde toko? Beetje bekrompen...
Als je niet inziet dat jij degene bent die iets moet uitleggen en niet wij, houdt deze discussie wat mij betreft nu op.
Grt, Erik
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Denk dat hier een heel simpel antwoord verborgen ligt waarop niemand wil wijzen.
Amsterdam Airlines had gegeokt op een graantje uit de markt mee te pikken als tegengewicht voor de grote en bekende toko's. Door te late levering van het eerste frame is dat verhaal op de lange baan terecht gekomen en heeft men voortdurend achter de feiten aan"gevlogen". Mede door het in elkaar storten van de markt heeft AAL het nog niet voor elkaar weten te krijgen een aandeel te veroveren. Dat men zicht nu stort op een lucreratieve oplossing door te gaan vliegen op ad-hoc basis voor vervoerders in het midden-oosten is beter dan kisten stil laten staan op de diverse buffers op EHAM.
Kortom: AAL is geen slechte toko maar heeft gewoon de pech gehad op het verkeerde moment in te stappen in de wereld die luchtvaart heet en misschien iets te ambitieus te hebben willen gokken op een aandeeltje
Grtz
Erik
Amsterdam Airlines had gegeokt op een graantje uit de markt mee te pikken als tegengewicht voor de grote en bekende toko's. Door te late levering van het eerste frame is dat verhaal op de lange baan terecht gekomen en heeft men voortdurend achter de feiten aan"gevlogen". Mede door het in elkaar storten van de markt heeft AAL het nog niet voor elkaar weten te krijgen een aandeel te veroveren. Dat men zicht nu stort op een lucreratieve oplossing door te gaan vliegen op ad-hoc basis voor vervoerders in het midden-oosten is beter dan kisten stil laten staan op de diverse buffers op EHAM.
Kortom: AAL is geen slechte toko maar heeft gewoon de pech gehad op het verkeerde moment in te stappen in de wereld die luchtvaart heet en misschien iets te ambitieus te hebben willen gokken op een aandeeltje
Grtz
Erik
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Kijk dat is een onderbouwd verhaal, met tekst en uitleg. Als je het zo bekijkt is de toko misschien een beetje 'vreemd'. Maar ze pakken al het werk aan wat ze kunnen krijgen en dat is logisch uiteraard. Het blijft een charter toko met weinig lijndiensten.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Aanvullend hierop is het natuurlijk ook een slimme zet geweest om geen grote kisten aan te schaffen / gebruiken maar frames uit de A320-series. Voordeel is dat ze makkelijker inpasbaar zijn en de kosten van stilstand bij minder werk minder hoog zijn dan bij bijv. een 330 of vergelijkbaar type. Het verhaal van 10 frames zal zeer waarschijnlijk wel aangepast gaan worden want reeel gezien is dat niet haalbaar met de werkvoorraad en overschotten aan frames in de wereld. Dus als ze er 4 hebben mogen ze al blij zijn denk ik.
ERik
ERik
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Vraag me af of ze het de aankomende zomer druk krijgen...:
Airbus A320 -231 430 PH-AAX Amsterdam Airlines ferried 14may10 AMS-PRG on summer lease to Travel Service ex N430CR
credit: skyliner-aviation.de
Het is erg stil rond hun 'derde' A320...dan maar beter een machine verhuren ipv stilstaan en zo toch nog wat geld vangen.
Airbus A320 -231 430 PH-AAX Amsterdam Airlines ferried 14may10 AMS-PRG on summer lease to Travel Service ex N430CR
credit: skyliner-aviation.de
Het is erg stil rond hun 'derde' A320...dan maar beter een machine verhuren ipv stilstaan en zo toch nog wat geld vangen.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Daar doelde ik dus met het feit dat ze in de chartermarkt nooit echt een landingsgestel aan de runway hebben weten te krijgen en daardoor ook niet hebben kunnen laten zien wat ze waard waren om die term maar even te gebruiken
-
- Scramble Senior
- Posts: 263
- Joined: 24 Apr 2008, 17:22
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
weet iemand wat er vandaag precies aan de hand is bij AAN?
de AAN 137 naar Ankara en Kayseri van 06:00 is enorm vertraagd, (tot 19:00) en wordt uitgevoerd door de HA-LKB van Travel Service.
de AAN 511 naar Kristiansund wordt uitgevoerd door de F-GMLU van Blue Line en is ook al tot 21:00 vertraagd.
kan iemand mij misschien vertellen wat de redenen zijn van de inhuur van de kisten? en waarom deze vluchten zo vertraagd zijn?
jeffrey
de AAN 137 naar Ankara en Kayseri van 06:00 is enorm vertraagd, (tot 19:00) en wordt uitgevoerd door de HA-LKB van Travel Service.
de AAN 511 naar Kristiansund wordt uitgevoerd door de F-GMLU van Blue Line en is ook al tot 21:00 vertraagd.
kan iemand mij misschien vertellen wat de redenen zijn van de inhuur van de kisten? en waarom deze vluchten zo vertraagd zijn?
jeffrey
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Je zit er heel erg bovenop zo te zien... Je had ook gewoon een quote kunnen plaatsenarkeflyfan wrote:weet iemand wat er vandaag precies aan de hand is bij AAN?
de AAN 137 naar Ankara en Kayseri van 06:00 is enorm vertraagd, (tot 19:00) en wordt uitgevoerd door de HA-LKB van Travel Service.
de AAN 511 naar Kristiansund wordt uitgevoerd door de F-GMLU van Blue Line en is ook al tot 21:00 vertraagd.
Waarschijnlijk is de PH-AAY gewoon technisch/AOG in Turkije en wacht dus op onderdelen. De vervangende toestellen moeten eerst geregeld worden en dat kost ook tijd. Lijkt me verder niet zo bijzonder. Het jammere is dat Amsterdam Airlines met 1 machine in bedrijf bij de eigen operatie, geen back-up meer heeft in zulke gevallen.
Grt,
Eric
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
AAY is/was in an A-check. So regular maintenance
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
zoals eerder al vermeld op een van de dagelijkse topics in het EHAM-topic
why is there lock on a door of a shop which is 24/7 open?
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Kist stond al 2 dagen in scheduled maintainance, maar dat liep iets uit omdat een bepaald onderdeel niet op voorraad was. Echter was het niet doorgespeeld vandaar dat ze niet op tijd voor vervanging konden zorgen.
De kist die dus naar Kristiansund zou vliegen ging de Kayseri vlucht uitvoeren om de schade zo veel mogelijk te beperken, waardoor de oorspronkelijke vlucht dus ook een stukje op schoof. Waarom die uiteindelijk alsnog wat verlaat is vertrokken komt omdat een van de piloten in de file stond bij Parijs.
De kist die dus naar Kristiansund zou vliegen ging de Kayseri vlucht uitvoeren om de schade zo veel mogelijk te beperken, waardoor de oorspronkelijke vlucht dus ook een stukje op schoof. Waarom die uiteindelijk alsnog wat verlaat is vertrokken komt omdat een van de piloten in de file stond bij Parijs.
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Amsterdam airlines praat/discussie/speculeer corner
Er schijnen concrete plannen te zijn voor de derde A320 die van de zomer de vloot zal versterken.
Meer info kan ik helaas op dit moment niet geven, maar het is redelijk zeker.
Meer info kan ik helaas op dit moment niet geven, maar het is redelijk zeker.