TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ja, dat is noodzakelijk omdat je met verschillende klassen zit.
Anders krijg je dat mensen star classe boeken, en opeens in comfort premium terecht komen of vv. Met ale vormen van ongemak van dien.
Het gaat gelukkig slechts om een periode van 6 maanden. En in geval van nood kan je altijd nog een oudje doorschuiven, en dan worden bepaalde mensen (premium comfort) wel geupgrade naar Star Class . Dienstregeling is zo ingesteld dat er standaard met 1x 76W en 1x 763 kop-staart wordt gevlogen, met een 763 100% stand-by (naar aanleiding van het Chania incident 2 jaar geleden, toen er op sommige momenten geen 767 en op andere momenten er 3 ingeroosterd stonden, met alle problemen van dien toen de AHQ er voor 3 maanden uitlag)Geloof dat er geen leases worden gedaan in die periode.
Op de site van ArkeFly.nl kan je dat ook nakijken. Op de Antillen-routes kan je premium comfort boeken, op de overige caraibische routes gewoon de star class.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
dj_ad
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 20 Nov 2007, 13:24
Location: Den Haag

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by dj_ad »

B767-300ER wrote: Dienstregeling is zo ingesteld dat er standaard met 1x 76W en 1x 763 kop-staart wordt gevlogen,
Voor iemand die over 4 weken naar de Antillen vliegt met Arkefly en dus nu eigenlijk zo'n beetje dit topic volgt kun je me uitleggen wat dit betekent.Met name 76W en kop-staart.
http://jetphotos.net/showphotos.php?userid=16298" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hoi DJ_AD,

Over 4 weken naar de Antillen. Lekker hoor, ik ben jaloers ;)
Dit betekend helemaal niks bijzonders. De dienstregeling van ArkeFly is nu al 2x 763 kop-staart, met 1 kist stand-by en dat gaat niet veranderen.
Kop staart betekend dat een kist volledig ingezet is in de dientregeling, en behalve de omdraaitijden (grondttijden)(In Nederland ca 2,5 uur, in het buitenland ca 1,5 uur)er geen extra rust is ingepland. Nu vliegt ArkeFly 2x 763 kop-staart en 1x 763 volledig stand-by in het geval er iets met de andere 763's gebeurd. (Lees: stuk gaan, naar de garage moeten) Daarmee is de dientregeling een stuk stabieler geworden als in het verleden (Lees: voor maart 2008) Als ernu een kist (langdurig) stuk gaat, heeft dat GEEN gevolgen voor de verdere dienstregeling. Iets wat in 2007/2008, met de problemen van de PH-AHQ op Chania wel anders was.
Een 763 is een Boeing 767-300ER, het type waar ArkeFLy nu al mee vliegt. Deze worden eerdaags vervangen (gefaseerd) door vliegtuigen van het type 76W. Zie daarvoor mijn eerdere posts. Dat zijn ook Boeings 767-300ER's, maar dan met winglets. Winglets zijn de flaporen op de vleugels van ca 1,5 meter hoog, die zorgen voor een lager brandstofgebruik (de verdere details al ik je besparen) Ook aan de binnenkant zien die machines er iets anders uit. Zo wordt daar de Star Classe vervangen door Premium comfort.
Echter de eerste vervanging gaat pas in oktober gebeuren, en daar heb jij, als je over 4 weken al vertrekt, totaal geen last van! Overigens zal niemand er "last" van hebben,ik bedoel enkelt dat jij nog niks van die veranderingen merkt.
Is alles een beetje duidelijk zo? Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik dat wel ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

nuckleuz wrote:
XBag wrote:flauw
...en toch zo logisch :wink:
Flauw of niet, het prijsgeven van mijn bron(nen) kan ertoe leiden dat ik in de toekomst geen nieuwtjes meer kan posten, ik neem aan dat dat niet de bedoeling is?
All times are local times!

Regards, N.
XBag
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2010, 23:27
Type of spotter: During work

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by XBag »

B767-300ER wrote:Tip, vraag nog eens wat rond bij bijvoorbeeld ServisAir....
Ja daar komt de aap uit de mouw :P
Lopen heel wat mensen rond die maar wat roepen bij ons, en er komen gelijk al heel wat namen bij mij naar boven :mrgreen: .

Anyway, ze roepen al jaren dat ze MCO en MIA in het netwerk opnemen, dus voor deze bestemmingen is het voor mij eerst zien, dan geloven.
User avatar
dj_ad
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 20 Nov 2007, 13:24
Location: Den Haag

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by dj_ad »

B767-300ER Thnxs voor de uitleg.
Één vraag dan nog. Als Arkefly dan 2 vliegende en 1 standby kist heeft wordt die
derde kist dan tijdens het hoogseizoen wel volledig ingezet. Ik had namelijk de keus
tussen een ochtendvlucht en een vlucht aan het begin van de middag. Dat betekent
dus twee 767's naar de Antillen op dezelfde dag en dus geen ander route mogelijk met
de 767?
http://jetphotos.net/showphotos.php?userid=16298" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

XBag wrote:
B767-300ER wrote:Tip, vraag nog eens wat rond bij bijvoorbeeld ServisAir....
Ja daar komt de aap uit de mouw :P
Lopen heel wat mensen rond die maar wat roepen bij ons, en er komen gelijk al heel wat namen bij mij naar boven :mrgreen: .

Anyway, ze roepen al jaren dat ze MCO en MIA in het netwerk opnemen, dus voor deze bestemmingen is het voor mij eerst zien, dan geloven.
X-Bag,

Je trekt iets te voorbarige conclusies nu!!!!!!!
Ik post dus enkelt dat jij dat eens rond moet vragen bij ServisAir. Niet meer en niet minder, en enkelt omdat jij daar werkt. Wellicht dat je daar de bevestiging krijgt het geen ik hier gepost heb, wat kennelijk nog niet genoeg is voor je ;). Ik zeg nergens dat ik dit van ServisAir heb, sterker nog, dat heb ik zeker niet..
Nogmaals voor de volledigheid: Mijn bron werkt NIET voor ServisAir, Mijn bron is werkzaam binnen ArkeFly ;), en zit dichter op het vuur dan dat jij denkt :D
Er komt dus geen enkele aap uit de mouw. :D

Hoe vervelend je het ook vind,ik kan en mag mijn bron niet posten hier, anders kan ik nooit meer iets weergeven hier op dit forumals uitkomt van wie dat afkomstig is ;)

Voor de volledigheid, de start is op 1 November 2010, de vertrektijd 11.20 lt, Vluchtnummer OR0385/OR0386 en de routing is AMS-MCO-MIA-AMS. Vertrekdagen maandag en vrijdags. Aankomsttijd terug in Amsterdam op dinsdag en zaterdags is 09.15lt. ;) Persbericht/Aankondiging volgt zeer spoedig. ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

dj_ad wrote:B767-300ER Thnxs voor de uitleg.
Één vraag dan nog. Als Arkefly dan 2 vliegende en 1 standby kist heeft wordt die
derde kist dan tijdens het hoogseizoen wel volledig ingezet. Ik had namelijk de keus
tussen een ochtendvlucht en een vlucht aan het begin van de middag. Dat betekent
dus twee 767's naar de Antillen op dezelfde dag en dus geen ander route mogelijk met
de 767?
In het hoogseizoen wordt er ook 1x 767 ingezet voor Europa. Dit is maximaal 1 vlucht per dag en niet eens elke dag om in ieder geval nog enige vorm van back-up te houden.
Vrijdags gaat ArkeFly vanaf july inderdaad 2x naar CUR. 1x als AMS-AUA-CUR-AMS en 1x als AMS-CUR-AMS ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Start inzet nieuwe 763 (76W) op de Antillenroute 9 oktober 2010 ;)
All times are local times!

Regards, N.
Moffel
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 60
Joined: 21 Dec 2009, 17:47

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Moffel »

Las Vegas nieuwe bestemming icm Sint Maarten.

[ Post made via Mobile Device ]
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

........................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:51, edited 1 time in total.
XBag
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2010, 23:27
Type of spotter: During work

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by XBag »

LOL :P Kan er wel om lachen in ieder geval...
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:
Moffel wrote:Las Vegas nieuwe bestemming icm Sint Maarten.

Right...

Wel eens op een landkaart gekeken?
:P
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Moffel wrote:Las Vegas nieuwe bestemming icm Sint Maarten.

[ Post made via Mobile Device ]
Heb jij ook wel eens iets zinnigs te melden of ben je gewoon zwakzinnig? In ieder topic waar je actief bent loop je onzin uit te kramen.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Kan deze post niet meer verwijderen
Last edited by nuckleuz on 22 Jun 2010, 19:34, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”