EHAM 11-07-2010

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Mad Viper
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 747
Joined: 20 May 2006, 21:32
Subscriber Scramble: Mad Viper
Contact:

Re: EHAM 11-07-2010

Post by Mad Viper »

13.57C EK A6-ECN
13.28 was het, reg inderdaad A6-ECN, een 777-300ER.

Er was trouwens een Transavia 737 rond 12.50 die een approach deed voor de 18R maar vervolgens 18C ging landen. Wie kan daar meer over vertellen? Was de XRE of XRB, kan het niet goed zien op de foto's.
BT 1240 YLBBS
Was de YL-BBJ
Last edited by Mad Viper on 11 Jul 2010, 15:59, edited 1 time in total.
Cheers, Michel
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12311
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re: EHAM 11-07-2010

Post by gatso76 »

Dutchbird wrote: 16.00 BLE M83
Grtz,
Slot request:
1555-1635 Lt., STN-AMS-VST, 'BLE827/827'.
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8667
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Re: EHAM 11-07-2010

Post by Bokkum »

SPL-East 15.00Lt:

N200UP Fa50
N166FB Fa900EX
N401QS Gulf.4
N180CH Gulf.4
N514MM IAI1125
N515TJ Be400
VP-BJD Gulf.550
G-OODM Ce525A
CS-DSB Fa7X
CS-DXW Ce560XL
Image
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16015
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: EHAM 11-07-2010

Post by T7 »

G4 N180CH just departed.
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16015
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: EHAM 11-07-2010

Post by T7 »

G200 N204DD just landed.
Jan2002
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 57
Joined: 12 Mar 2003, 13:40
Type of spotter: ex-spotter

Re: EHAM 11-07-2010

Post by Jan2002 »

Mad Viper wrote:
Er was trouwens een Transavia 737 rond 12.50 die een approach deed voor de 18R maar vervolgens 18C ging landen. Wie kan daar meer over vertellen? Was de XRE of XRB, kan het niet goed zien op de foto's.
Inderdaad gezien (ik stond aan de kop van 18R) en op de scanner gehoord. Piloot vroeg of hij op 18C mocht landen, verder geen toelichting gehoord. Wellicht gewoon een kwestie van brandstofbesparing?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 11-07-2010

Post by B767-300ER »

Of gewoon korter taxieeen....
All times are local times!

Regards, N.
Jan2002
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 57
Joined: 12 Mar 2003, 13:40
Type of spotter: ex-spotter

Re: EHAM 11-07-2010

Post by Jan2002 »

B767-300ER wrote:Of gewoon korter taxieeen....
Korter taxiën = brandstofbesparing :wink:
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 11-07-2010

Post by James »

Jan2002 wrote:
B767-300ER wrote:Of gewoon korter taxieeen....
Korter taxiën = brandstofbesparing :wink:
Geloof me ze doen het echt niet voor de besparing...korter taxiën = eerder naar huis :P
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 11-07-2010

Post by B767-300ER »

James wrote:
Jan2002 wrote:
B767-300ER wrote:Of gewoon korter taxieeen....
Korter taxiën = brandstofbesparing :wink:
Geloof me ze doen het echt niet voor de besparing...korter taxiën = eerder naar huis :P
dat bedoelde ik ook te zeggen.
"Bekende" vliegers zullen altijd liever op18C dan 18L landen op AMS...
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”