CoHaBa wrote:Wat ik even kwijt wil is dat ik me schaamde voor de "spotters" die aan de oostkant van de Polderbaan (Ijweg) stonden tot tweemaal toe een aantal werknemers van Schiphol stonden uit te schelden (ik hoorde een aantal not done woorden zoals K...-lijer) omdat ze "ervoor" gingen staan met hun auto. Tolerantie is bij deze spotters ook erg ver te zoeken, zeker omdat ze het ook nodig vonden om op ladders te gaan staan en zo het zicht van anderen verpesten...
Door het kinderachtige gescheld van deze ook Scramble bezoekers zoals Nozem en Feyenoord1 (namen zeggen al genoeg lijkt me) zwaaiden de mannen vrolijk terug (Hulde daarvoor) en bleven nu lekker staan terwijl 1 van de 2 mannen wel een stukje verderop wilden gaan staan. Dus jullie hebben het aan jezelf te danken, en bezorgen luchtvaartliefhebbers een slechte naam.
Ook ik heb dat wagentje nu op de foto staan, lekker belangrijk. Fotografeer je er toch lekker omheen of solliciteer naar een baantje op Schiphol, kan je de volgende keer zelf aan de andere kant van het slootje staan.
Kijk de volgende keer eerst eens naar jezelf voordat je op anderen begint te schelden. Jullie zijn een schande voor alle spotters en luchtvaartliefhebbers!
Uhm, een kleine nuance is toch wel op zijn plaats in deze vind ik.
Ikzelf stond ook aan de Oostzijde van de Polderbaan. (Ik zelf had overigens totaal geen last van het wagentje)
Uitgerekend toen de kist on final hing ging het betreffende busje precies voor de bovengenoemde groep staan.
Er werd in eerste instantie geprobeerd normaal aandacht te trekken van deze heren. Dit zonder succes. Een middelvinger was het enigste wat ze kregen (daar heb ik overigens wel een mooie foto van) Later werd dit in iest andere bewoordingen duidelijk gemaakt.
De heren van het gele busje hadden de gehele Polderbaan tot hun beschikking,.maar besloten uitgerekend voor het groepje langs de rotonde Ijweg Oost te gaan staan. Vind ik niet erg vriendelijk. Wellicht zie ik dat helemaal verkeerd
De heren bij de rotonde hadden inderdaad ladders etc bij hun, maar volgens mij is het nog altijd zo, wie het eerst komt, die het eerst maalt.
Als jij daar met een trapje staat en een mooi plekje hebt, zit je er ook niet op te wachten dat er opeens eentje voor je gaat staan met een iets hogere ladder, dan zou je daar ook iets van zeggen. Daarbij was er genoeg plek om en bij de rotondeokm goede fotos te maken zonder last te hebben van anderen.
Ik kan me de reactie jegens de heren in dat busje wel voorstellen. Ik keur de manier waarop niet goed, maar voorstellen kan ik het me wel.
Daarbij zie ik totaal niet in wat gebruikers namen ermee te maken hebben. Zou dat ook betekenen dat ik geen Airbus mag fotograferen?Dat raakt kant nog wal.
CoHaBa wrote:Ik snap de reactie van "Ivo de Groot" ook niet. Ikzelf kom uit het hoge noorden, en heb geen risico genomen. Gewoon de fiets achterop de auto en de auto op een legale plek geparkeerd, daarna naar de IJweg gefietst (oostzijde dus). Het was een kleine moeite, voor een groot plezier.
Dat de éénstrepers het voor de aankomst van de A380 het stopverbod tijdelijk opschorten, siert ze wel. Want het had ook makkelijk scoren voor ze kunnen zijn.
Ikzelf koos voor een lange wandeling van Boesingerliede tot aan de rotonde IJweg Oost. Pas toen ik er zat/stond kwam er parkeerbegeleiding en mocht er ook langs de weg geparkeerd worden, welliswaar maar aan 1 zijde. Ach een frisse ochtendwandeling was ook fijn;)