Silvester,Silvester wrote:Mijn verhaal van hierboven heeft meer betrekking tot vracht opbrengsten in het algemeen.B767-300ER wrote: dat is al in het geheel naar MP gegaan
Dat er volgens 'MartinairMail' sprake is van de 'beste week ooit' , klopt dan wel .
Als je het hebt over de vrachtvluchten van de KLM en of die in zijn geheel zijn over gegaan naar Martinair, dan is dat laatste voor eigen interpretatie vatbaar.
De 4 747-400ERF's vliegen onder MP AOC, met MP loadmasters, maar wel met 50% KLM crew en 50% MP.
Sommige vliegen op 'oude' MP routes, sommige op KL routes, of gecombineerd.
Het is anno 2010 niet meer van deze tijd om strikt te spreken over Martinair / KLM / Transavia / Air France .
Het zijn 'Brands' net als bij Unilever .
Bij Ola kun je denken aan ijsjes, bij Dreft aan wasmiddel, en bij Unox aan soep & worst, het is hetzelfde bedrijf.
In geval van KL/MP vracht , als sommige vluchten ( oude KL routes ) voor ongeveer 90% verkocht worden als KL vracht, aangenomen, geplanned & klaargezet bij KL vracht, maar gevlogen op een 747-400ERF of 747-400BCF of MD-11F van Martinair, waar praten we dan over ?
Pluspunt .. of je nou werknemer bent bij AF, KL , MP of HV , het gaat gelukkig financieel & operationeel stukken beter als 2009 , en als je je werk goed doet iets meer gegarandeerd van je baan .
Ciao,
Sil
Een kleine opmerking, KL was zijn cargo marktaandeel behoorlijk aan het verliezen door het niet flexibel denken zoals MP het kan. 90% KL vracht is een uit de lucht gegrepen verhaal en ik spreek uit ervaring.
Daarnaast moet je luchtvaartmaatschappijen niet vergelijken met brands zoals het gaat bij Unilever in mijn ogen een zeer slechte vergelijking. Luchtvaart van nu en van vroeger is echt iets anders dan dreft, unox worst of wat dan ook. Ga nu niet zeggen dat AF hetzelfde is als MP of KL hetzelfde is als HV want dat willen de medewerkers echt niet horen en zeker niet op dit moment.
Greetz,
Gonzo