De A380 is nog maar net van Schiphol weg en ik ben al weer iets interessants tegen gekomen. Zowel hier als op Schiphol zelf (langs de banen) waren veel mensen nieuwsgierig naar de eerste operator. Een paar minuten geleden kwam ik onderstaand artikel tegen, met daarin een interview met de CEO van Emirates.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... rther.html" onclick="window.open(this.href);return false;Flight Global wrote:Clark says that an immediate benefit of Emirates' huge June A380 deal has prompted "around 20 airports to contact us and say 'ah, we now realise you are absolutely serious about what you are doing, we'll make our airfields compliant. Will you come here?' Some of these are in the UK and some in continental Europe - so in some respects that part of the jigsaw is being sorted out."
Zou Schiphol één van die velden kunnen zijn? In de A380-split kwam namelijk ook een verhaal voorbij dat Schiphol de A380 in eerste instantie tegen hield, maar nu vaart achter het 'inburgerings'-traject heeft gezet. Dat sluit dus wel redelijk aan bij mijn gedachtegang. Wie deelt 'm met mij?
Bram
P.S.: Mocht het teveel speculatie en off-topic zijn, jammer maar helaas, ik zal een eventueel slot niet proberen te forceren .