Helikopter neergestort bij Stroe
STROE -
Op de Stroeërweg bij Stroe op de Veluwe is zaterdagmiddag rond kwart voor een een helikopter neergestort.
De piloot is ongedeerd, aldus de politie.
De luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiedienst KLPD is begonnen met een onderzoek.
De piloot, een 34-jarige man uit De Hoef (Utrecht), stond op het punt met de helikopter te landen op een heliport aan de Stroeërweg.
Op een meter hoogte raakte de vlieger kennelijk de controle over het toestel kwijt, zegt een politiewoordvoerder. De heli stortte vervolgens zijwaarts neer.
Er waren geen andere personen bij het ongeval betrokken..
Bron: Nu.nl
Als je de foto's bekijkt, is dit de D-HNOC.
Deze wordt door Heliflights gebruikt.
==================================================
On 14 August 2010, at 12: 45 hr, Robinson R44 Raven II (c/n 11084) D-HNOC crashed near Stroe.
This Raven II is operated by Heliflights, Bennekom.
Source: BNDeStem.nl
HeliFlights Robinson R44 D-HNOC crashed near Stroe
Forum rules
This forum is the successor of the former Dutch-copters mailgroup. It is run jointly by Dutch-copters and Scramble. |
- sar 303 sqn
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F1 - Helicopters
- Subscriber Scramble: Ja
Re: HeliFlights Robinson R44 D-HNOC crashed near Stroe
Hier een link met een aantal foto's van de van de crash-site
http://brandweer31.jalbum.net/helicopte ... n%20Stroe/
http://brandweer31.jalbum.net/helicopte ... n%20Stroe/
My first love was a spitfire
-
Alweer een toestel van Heliflights...
dat dunt aardig uit daar..
Eerst de EC met Herman den Blijker ( DHHFS) en nu deze..
Volgens mij hebben ze niet veel kisten meer beschikbaar daar..
dat dunt aardig uit daar..
Eerst de EC met Herman den Blijker ( DHHFS) en nu deze..
Volgens mij hebben ze niet veel kisten meer beschikbaar daar..
D-HNOC was volgens mij geen kist van Heliflights, alleen werd deze door hen gebruikt voor zover ik weet. Bij mijn weten was dit een prive kist die op een AOC is gezet om voor commerciele vluchten gebruikt te worden...
Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een privé vlucht was van de eigenaar of dat het een commerciele vlucht was voor Heliflights.... ook omdat er verder geen passagiers bij betrokken waren, iemand enig insights? Ik kan me ook niet zo voorstellen dat een CPL-er zomaar de controle verliest...
Privé vlucht of niet, wel hoe dan ook zonde van de kist natuurlijk....
Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een privé vlucht was van de eigenaar of dat het een commerciele vlucht was voor Heliflights.... ook omdat er verder geen passagiers bij betrokken waren, iemand enig insights? Ik kan me ook niet zo voorstellen dat een CPL-er zomaar de controle verliest...
Privé vlucht of niet, wel hoe dan ook zonde van de kist natuurlijk....
- sar 303 sqn
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F1 - Helicopters
- Subscriber Scramble: Ja
Het zou volgens onderstaan bericht om een commerciële vlucht gaan.
Neergestorte helikopter onderweg naar Naaldwijk
De helikopter die afgelopen zaterdagmiddag in het Veluwse Stroe is neergestort, stond op het punt, in opdracht van Spots, een vlucht te maken naar de Westland Reünie in Naaldwijk. De piloot raakte door nog onbekende reden de controle over het toestel kwijt. Op ca. een meter boven de grond sloeg de helikopter om en kon daardoor niet meer vliegen. De piloot kwam met de schrik vrij.
De twee eigenaren van Spots zouden eigenlijk enkele uren later door de helikopter worden opgehaald voor een ludieke publiciteitsstunt. Daartoe was het bedrijfslogo onderop de helikopter aangebracht.
Gelukkig voor Spots werd er binnen drie uur alsnog een andere helikopter geregeld inclusief reclamestickers. Daardoor cirkelde er om kwart over vijf alsnog een helikopter boven het Wilhelminaplein. Veel bezoekers dachten aan een politieactie, totdat er bundels flyers werden uitgestrooid. Met de flyer was een korting te verdienen van 5%. De eigenaren zijn weer veilig geland.
Bron: hethelewestland.nl
Neergestorte helikopter onderweg naar Naaldwijk
De helikopter die afgelopen zaterdagmiddag in het Veluwse Stroe is neergestort, stond op het punt, in opdracht van Spots, een vlucht te maken naar de Westland Reünie in Naaldwijk. De piloot raakte door nog onbekende reden de controle over het toestel kwijt. Op ca. een meter boven de grond sloeg de helikopter om en kon daardoor niet meer vliegen. De piloot kwam met de schrik vrij.
De twee eigenaren van Spots zouden eigenlijk enkele uren later door de helikopter worden opgehaald voor een ludieke publiciteitsstunt. Daartoe was het bedrijfslogo onderop de helikopter aangebracht.
Gelukkig voor Spots werd er binnen drie uur alsnog een andere helikopter geregeld inclusief reclamestickers. Daardoor cirkelde er om kwart over vijf alsnog een helikopter boven het Wilhelminaplein. Veel bezoekers dachten aan een politieactie, totdat er bundels flyers werden uitgestrooid. Met de flyer was een korting te verdienen van 5%. De eigenaren zijn weer veilig geland.
Bron: hethelewestland.nl
Grz.
Jan
Jan