Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Anybody for the reason why D-ABER returned from the Polderbaan to the gates yesterday (Sunday) ?
TIA, John
TIA, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
- Seagull
- Scramble Die-Hard
- Posts: 512
- Joined: 02 Mar 2003, 01:02
- Type of spotter: S5 (since 1978)
- Location: 6nm SE of SPL or at WP
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
KL1149 keert op dit moment terug ivm problemen met een raam in de cockpit.
Het betreft hier de EMB190, PH-EZM
Het betreft hier de EMB190, PH-EZM
Erik
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22185
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
http://avherald.com/h?article=42fc0a4a&opt=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Incident: KLM Cityhopper F100 near Amsterdam on Aug 17th 2010, electrical problems
By Simon Hradecky, created Tuesday, Aug 17th 2010 20:28Z, last updated Tuesday, Aug 17th 2010 20:28Z
A KLM Cityhopper Fokker 100, registration PH-OFM performing flight WA-1537/KL-1537 from Amsterdam (Netherlands) to Durham Tees Valley,EN (UK),
was climbing out of Amsterdam when the crew reported electrical problems, levelled off at FL180 and subsequently returned to Amsterdam's runway 27 for a safe landing 32 minutes after departure.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Zag een paar brandweer wagens achter elkaar naast baan 24 -06 rijden was dit iets ? of gewoon oefening omstreeks 8.45. Kan ook niets zijn hoor.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Er was om 06:38 uur wel een VOS 1 melding.
Normaal wordt de piket coordinator er niet bij opgeroepen.
06:38:21 20-08-10 Melding : PRIO 1 LUCHTHAVEN SCHIPHOL
(A EVERT VAN DE BEEKSTRAAT 202 SCHIPHOL
LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
Regio : [KEN] Regio 12 - Kennemerland
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [0127079] Piketcoordinator
Meldkamer Ambulancezorg
Kennemerland
06:38:21 20-08-10 Melding : PRIO 1 LUCHTHAVEN SCHIPHOL
(A EVERT VAN DE BEEKSTRAAT 202 SCHIPHOL
LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
Regio : [KEN] Regio 12 - Kennemerland
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [0108382] Lichtkrant Kazerne
Schiphol-Rijk
: [0108321] Blusgroep Schiphol-
Rijk
: [0108311] Blusgroep Schiphol-
Sloten
: [0106581] Monitorcode
Officieren Kennemerland
: [0106520] Officier van Dienst
Zuid Kennemerland
: [0106500] Regio Commandant
Kennemerland
Wie weet meer over het toestel wat hierbij betrokken was ?
Wellicht heb je dat gezien bij "einde VOS 1"
Die afmelding kwam ik nog niet tegen.
Normaal wordt de piket coordinator er niet bij opgeroepen.
06:38:21 20-08-10 Melding : PRIO 1 LUCHTHAVEN SCHIPHOL
(A EVERT VAN DE BEEKSTRAAT 202 SCHIPHOL
LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
Regio : [KEN] Regio 12 - Kennemerland
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [0127079] Piketcoordinator
Meldkamer Ambulancezorg
Kennemerland
06:38:21 20-08-10 Melding : PRIO 1 LUCHTHAVEN SCHIPHOL
(A EVERT VAN DE BEEKSTRAAT 202 SCHIPHOL
LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
Regio : [KEN] Regio 12 - Kennemerland
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [0108382] Lichtkrant Kazerne
Schiphol-Rijk
: [0108321] Blusgroep Schiphol-
Rijk
: [0108311] Blusgroep Schiphol-
Sloten
: [0106581] Monitorcode
Officieren Kennemerland
: [0106520] Officier van Dienst
Zuid Kennemerland
: [0106500] Regio Commandant
Kennemerland
Wie weet meer over het toestel wat hierbij betrokken was ?
Wellicht heb je dat gezien bij "einde VOS 1"
Die afmelding kwam ik nog niet tegen.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Deze twee dingen hadden niets met elkaar te maken. VOS 1 melding was voor een net gelande kist op de Polderbaan. Taxiend op de rijbaan Victor werd mogelijk brand in 1 van de motor gezien. Het rondje wat men 's ochtends rijdt langs de 06-24 is volgens mij standaard. De kazerne (Post Rijk) uit, langs de 06-24, langs het S-platform en dan weer terug.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Bedankt voor de duidelijke info Martijn.
Groetjes
Theo
Groetjes
Theo
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Graag gedaan.angel77 wrote:Bedankt voor de duidelijke info Martijn. Groetjes Theo
Kleine toevoeging op mijn eigen verhaal: stel dat 1 van de drie brandweer posten (Post Vijfhuizen, Post Sloten of Post Rijk) er uit moeten voor een vliegtuig brand bestrijding melding, dan gaan de andere twee posten zich 'strategisch' opstellen. Zodat het hele airside gedeelte weer gedekt is.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
En dit was dan weer de UA946 uit IAD.SPL wrote:Deze twee dingen hadden niets met elkaar te maken. VOS 1 melding was voor een net gelande kist op de Polderbaan. Taxiend op de rijbaan Victor werd mogelijk brand in 1 van de motor gezien.
Groeten Martijn
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Om het verhaal van de OFM even te verduidelijken. De kist had een Engine Driven Generator die stuk was. Hiermee mocht men vliegen als de APU ook tijdens de vlucht zou draaien waardoor er, naast de andere Engine Driven Generator (er zijn er twee aan boord) en tweede electrische bron is. De APU stopte er tijdens de vlucht ook mee en het gevolg hiervan dat je stuk aan de grond staat na de eerst volgende landing. Aangezien er geen maintenance beschikbaar op de bestemming heeft men besloten terug te keren naar Schiphol. Je kan er dus gewoon mee doorvliegen alleen sta je stuk na de landing.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22185
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
http://avherald.com/h?article=430681ac&opt=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Incident: KLM Cityhopper F70 near Amsterdam on Sep 1st 2010, air conditioning problems
By Simon Hradecky, created Thursday, Sep 2nd 2010 10:11Z, last updated Thursday, Sep 2nd 2010 10:11Z
A KLM Cityhopper Fokker 70, registration PH-KZV performing flight WA-1749/KL-1749 from Amsterdam (Netherlands) to Luxembourg (Luxembourg), stopped climb at FL230 after the crew reported air conditioning problems and returned to Amsterdam for a safe landing about one hour after departure.
A replacement Fokker 70 registration PH-WXD reached Luxembourg with a delay of 100 minutes.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Ik zag net een Airbus van Alitalia volgens mij omstreeks 1720lt (ben ik niet zeker van) boven leiden al met zijn gear eruit... hij zat ook vrij hoog poor planning of iets anders? gr
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Heb ff Casper gecheckt, komt rond die tijd een Alitalia vanuit het zuiden, (AZ132) dus het lijkt een gewone inbound te zijn.
Verklaring voor het gear kan zijn dat hij nog te hoog zat om netjes de glideslope te pakken en dus zoveel mogelijk weerstand probeert te creëren om sneller uit de lucht te "donderen".
Verklaring voor het gear kan zijn dat hij nog te hoog zat om netjes de glideslope te pakken en dus zoveel mogelijk weerstand probeert te creëren om sneller uit de lucht te "donderen".
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Vanmorgen is de TFL411 rond 535 vertrokken vanaf de polderbaan om direct erna (5.50) weer ta landen op de kaagbaan.
Iemand de reden? De KLM 588 heeft daardoor zelfs wat langer in de lucht moeten hangen.
Iemand de reden? De KLM 588 heeft daardoor zelfs wat langer in de lucht moeten hangen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
TFL411 birdstrike