Erwin, voor jou is altijd alles duidelijkehusmann wrote:En waarom hebben ze dan ervoor gekozen om samen te bestellen en tot één standaard te komen? Omdat:B767-300ER wrote:Enigste reden waarom het type K2 is is dat ze tezamen met HV zijn besteld.
Klantcode van KLM bij Boeing is 06, van HV is dat K2.Lijkt me op zich vrij duidelijk dus.mac wrote:Dit om makkelijker kisten uit te kunnen wisselen waarbij de ombouw van HV naar KLM standaard of vv korter duurt. Dus het aantal stoelen in deze 737's moet gemakkelijk aan te passen zijn. Correct me if I am wrong.
Erwin
Ik bedoelde te zeggen, en dat is wellicht niet helemaal duidelijk overgekomen, dat ze tezamen met HV zijn besteld puur om de kosten te drukken. Daarmee bedoel ik dat de toestelprijs per stuk allicht lager geweest is toen ze er als 1 bedrijf in 1 order 30(?) bestelden, ipv dat KL er 20 besteld en HV er 10 in 2 losse orders. Voordeel van synergie. TUI AG doet hetzelfde,voor al haar dochtermaatschappijen. 1 flinke order voor meer dan 70 737's iso allemaal losse orders van de 7 dochters.
Dat ze makkelijker zijn om te bouwen is mooi meegenomen,maar zal echt niet de hoofdreden geweest zijn. Zo vaak vliegt KLM tenslotte niet voor HV. Dit is geloof ik pas het 2e jaar dat KLM voor een korte periode 2 of 3 toestellen stationeert bij HV, terwil ze al een geruime tijd vor KL vliegen. Correct me if I am wrong.
Daarbij vraag ik me echt af of een K@ makkelijker om te bouwen zal zijn als een 06. Volgens mij maakt dat echt helemaal niets uit.
Niels