EHGR 27-08-2010
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
EHGR 27-08-2010
Daarnet (10:10u) de Alouette A-247 over Wijk en Aalburg. Ongeveer 50m hoogte.
gr,
HvH
gr,
HvH
Re: EHGR 27-08-2010
Na vertrek vanaf EHWO loopt de route via EHGR:
AAC150 Lynx (XZ-653) AAC. ETD Woensdrecht 16:00LT (to Gutersloh)
AAC150 Lynx (XZ-653) AAC. ETD Woensdrecht 16:00LT (to Gutersloh)
Re: EHGR 27-08-2010
NAF33 C-130H (G-273) 336 Sq komt als het goed is nog een approach maken rond 14:45LT.
- vuurwerkreeshof
- Scramble Senior
- Posts: 378
- Joined: 16 Feb 2009, 15:46
- Type of spotter: F5
- Location: Tilburg
Re: EHGR 27-08-2010
PC-7 L-10 12:38LT t/g , 12:50LT low approach
PC-7 L-02 12:43LT low approach
PC-7 L-02 12:43LT low approach
- Mick Janssens
- Scramble Die-Hard
- Posts: 671
- Joined: 08 May 2010, 18:00
- Type of spotter: Civil / Military
Re: EHGR 27-08-2010
Zojuist over Dorst heen zien komen:
1x Awac
1x C-130
1x Awac
1x C-130
Re: EHGR 27-08-2010
de Britse Lynx (de XZ-653) heb ik zojuist waargenomen om 1530lt richting EHGR.
(zoals otto al vermeldt had, via ehgr naar Gutersloh. wel is de kist wat vroeger vertrokken)
op dat tijdstip steeg de e3 AWACS weer na een toch&go te hebben gemaakt.
(zoals otto al vermeldt had, via ehgr naar Gutersloh. wel is de kist wat vroeger vertrokken)
op dat tijdstip steeg de e3 AWACS weer na een toch&go te hebben gemaakt.
Remco
- vuurwerkreeshof
- Scramble Senior
- Posts: 378
- Joined: 16 Feb 2009, 15:46
- Type of spotter: F5
- Location: Tilburg
Re: EHGR 27-08-2010
Awacs was de LX-N 90452
NOTE: The farmers trailer is gone now at the slopes, so you will need there a stepladder!!
NOTE: The farmers trailer is gone now at the slopes, so you will need there a stepladder!!
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6509
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 27-08-2010
Inderdaad Yorick!!
Omstreeks 10:54LT reed er een vrachtwagen met trailer langs de 28 met daarop een F-104 Starfighter.
De Staaf werd vervoerd in de richting van de hoofdpoort.
Helaas net geen nummer kunnen lezen.
Slopes;
Chinook ''D-665'' 11:06LT/11:14LT
Jimmy
Omstreeks 10:54LT reed er een vrachtwagen met trailer langs de 28 met daarop een F-104 Starfighter.
De Staaf werd vervoerd in de richting van de hoofdpoort.
Helaas net geen nummer kunnen lezen.
Slopes;
Chinook ''D-665'' 11:06LT/11:14LT
Jimmy
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 27-08-2010
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 27 augustus 2010:
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 41, Delta 101, Grizzly 02
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 24, Wildcat 64, Duke 4, Wolfhound 66, Jungle 3, Wildcat 31, Wolfhound 70
SA.316B 300sqn: Bluebird 28
AH-64D 301sqn: BAT 75, BAT 71, BAT 73, Redskin 43/44 Formation
VISITORS
LX-N90452 E-3A NAEW&CF "NATO 02" * 15:25u-15:38u
XZ653 Lynx AH7 1Rgt/AAC "AAC 150" x 15:30u
D-8063 F-104G ex KLu, arrival by road
D-8256 F-104G ex KLu, arrival by road
D-8312 F-104G ex KLu, arrival by road
G-273 C-130H-30 336sqn "NAF 33" * 14:57u-15:33u
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 17" f/s 09:29u-09:41u
L-02 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 33" * 12:43u
L-10 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 11" * 12:37u-12:50u
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 41, Delta 101, Grizzly 02
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 24, Wildcat 64, Duke 4, Wolfhound 66, Jungle 3, Wildcat 31, Wolfhound 70
SA.316B 300sqn: Bluebird 28
AH-64D 301sqn: BAT 75, BAT 71, BAT 73, Redskin 43/44 Formation
VISITORS
LX-N90452 E-3A NAEW&CF "NATO 02" * 15:25u-15:38u
XZ653 Lynx AH7 1Rgt/AAC "AAC 150" x 15:30u
D-8063 F-104G ex KLu, arrival by road
D-8256 F-104G ex KLu, arrival by road
D-8312 F-104G ex KLu, arrival by road
G-273 C-130H-30 336sqn "NAF 33" * 14:57u-15:33u
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 17" f/s 09:29u-09:41u
L-02 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 33" * 12:43u
L-10 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 11" * 12:37u-12:50u
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
Re: EHGR 27-08-2010
What will be done with the 3 Starfighters at Gilze Rijen?
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 27-08-2010
Scrapping....Wim wrote:What will be done with the 3 Starfighters at Gilze Rijen?
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- Arjan
- Scramble Master
- Posts: 2730
- Joined: 20 Sep 2002, 22:51
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Arjan
- Location: Den Haag
Re: EHGR 27-08-2010
I thought that the D-8312 was in a rather good shape? What is the reason they will be scrapped?
Scramble member since 1990
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Posts: 5058
- Joined: 13 Jun 2005, 12:54
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
- Location: Eindhoven
Re: EHGR 27-08-2010
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en zojuist maar even Piet Smedts gemaild, wie weet wil hij ze nog wel opkopen van de KLu... Klein kansje misschien, want die man bulkt al van de Starfighters. Maar goed, 't is een laatste reddingspoging... Zonde van die drie toestellen toch???SWAT 11 wrote:Scrapping....Wim wrote:What will be done with the 3 Starfighters at Gilze Rijen?
Gr,
Stephan
- Arjan
- Scramble Master
- Posts: 2730
- Joined: 20 Sep 2002, 22:51
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Arjan
- Location: Den Haag
Re: EHGR 27-08-2010
Goed plan! Aangezien de Luchtmacht een S-14 al geen zeldzaam, te bewaren vindt! Zou zonde zijn.........kunnen ze die dingen bij de Historische vlucht niet gebruiken? Een taxi run met zo een apparaat zou best stoer zijn!!
Scramble member since 1990
- scan-man
- Scramble Senior
- Posts: 447
- Joined: 28 Aug 2002, 11:49
- Subscriber Scramble: scan-man
- Contact:
Re: EHGR 27-08-2010
Snap er niets van... die D-8312 werd toch ook gerestaureerd door het team van de traditiekamer op Volkel??? Waarom is die kist weggehaald???