Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Daarbij weten we ook dat de lease van de MCJ, MCM, MCI en MCL mid 2011 aflopen....
Bij de verkoop van de MCM, MCI en MCL is een jaar(?) leasetermijn opgenomen.
De termijn waarin AFKLM verwachtte de vlootvernieuwing van MP te moeten kunnen regelen... In dat opzicht liggen ze goed op schema
Bij de verkoop van de MCM, MCI en MCL is een jaar(?) leasetermijn opgenomen.
De termijn waarin AFKLM verwachtte de vlootvernieuwing van MP te moeten kunnen regelen... In dat opzicht liggen ze goed op schema
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zal Martinair volgendjaar met de eigen kleuren en personeel blijven vliegen of 100% blauw?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
FNV wil garanties van KLM over Martinair
(Novum) - Vakbond FNV Bondgenoten wil garanties dat werknemers hun baan niet verliezen bij een mogelijke samenvoeging van delen van KLM en Martinair. Hoeveel banen er op de tocht staan is niet bekend. De luchtvaartmaatschappijen hebben de bond laten weten volgende week met meer details te komen.
KLM staat op het punt om bij dochters Transavia en Martinair radicaal in te grijpen, schreef De Telegraaf zaterdag. Martinair zou volgens de krant mogelijke helemaal gaan stoppen met passagiersvluchten. Bij het bedrijf werken zo'n tweeduizend man. KLM zou eind volgend jaar al de routes van Martinair overnemen, zeggen bronnen tegen de krant.
De vrachtvloot zou niet ter discussie staan. Bij Transavia zou worden gewerkt aan een forse sanering.
http://binnenland.nieuws.nl/611290/fnv_ ... _martinair
(Novum) - Vakbond FNV Bondgenoten wil garanties dat werknemers hun baan niet verliezen bij een mogelijke samenvoeging van delen van KLM en Martinair. Hoeveel banen er op de tocht staan is niet bekend. De luchtvaartmaatschappijen hebben de bond laten weten volgende week met meer details te komen.
KLM staat op het punt om bij dochters Transavia en Martinair radicaal in te grijpen, schreef De Telegraaf zaterdag. Martinair zou volgens de krant mogelijke helemaal gaan stoppen met passagiersvluchten. Bij het bedrijf werken zo'n tweeduizend man. KLM zou eind volgend jaar al de routes van Martinair overnemen, zeggen bronnen tegen de krant.
De vrachtvloot zou niet ter discussie staan. Bij Transavia zou worden gewerkt aan een forse sanering.
http://binnenland.nieuws.nl/611290/fnv_ ... _martinair
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Martinair wil dat heel graag maar volgende week wordt dit pas bekend gemaakt.Maartje wrote:Zal Martinair volgendjaar met de eigen kleuren en personeel blijven vliegen of 100% blauw?
Het is een hele complexe operatie die aanpassingen eisen van diverse kanten, zowel van KL als van MP.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Maartje wrote:Waarom is de bestelling van KLM voor 3x A330's met spoed besteld?
Welke bestelling is met spoed besteld?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
3xA332 ILFC ??
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Als sommige mensen nou stoppen met zeuren, wordt het hier stukken leuker!Bank_angle wrote:Meneertje B767-300Er is wel vaker snel op zijn pikkie getrapt!
Dat zijn er minstens twee, en zo te zien zijn het er zelfs drie (3x A330 van ILFC??) of is dat weer een nieuwe bestemming?Boudewijn van Oirschot wrote:Ik weet niet of dit al eerder gediscussieerd is hier. Dus ik vraag het maar even.
Stel, KLM neemt wat vluchten over naar het Caribisch gebied. Hebben ze dan genoeg toestellen klaar staan om deze bestemmingen aan te kunnen vliegen.
Er zijn natuurlijk nog wel één A330 (PH-AOM) op komst voor KLM. Want ik neem aan dat de A330 naar o.a. MCO en CUN zullen gaan vliegen?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
2x voor KLM (AOM en AON), waren al besteld
+3x extra van lessor IFLC...
+3x extra van lessor IFLC...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zie "Inside the Hangars": staat voor een grote beurt in Hangaar 10...B767-300ER wrote:En geheel iets anders, staat de MCM in de schuur voor onderhoud of voor een Technisch Probleem?
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ah mid 2011 al. Dan kunnen ze wat je in een vorig bericht al aangaf evt. met een KLM sticker gaan vliegen. Ik dacht dat het nog een aantal jaar zou duren voordat de 767s eruit gingen (had 2013 in mijn hoofd )B767-300ER wrote:Daarbij weten we ook dat de lease van de MCJ, MCM, MCI en MCL mid 2011 aflopen....
Bij de verkoop van de MCM, MCI en MCL is een jaar(?) leasetermijn opgenomen.
De termijn waarin AFKLM verwachtte de vlootvernieuwing van MP te moeten kunnen regelen... In dat opzicht liggen ze goed op schema
En ik dacht dat ze nog een A330 in bestellingen hadden staan. Niet dus..
Ik ben weer helemaal bij. Bedankt voor je antwoord!
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kom ik toch even terug op wat mogelijk dus de kernactiviteit gaat worden van MP ( als inderdaad de pax-divisie naar KL gaat) zijnde de vracht.
Is er uberhaupt iets zinnings te zeggen over wat de plannen zijn van AF mbt tot hun vrachttak. Blijven zij zelf vliegen of komt hier ook een verschuiving naar MP om zo de krachten te bundelen. Daaraan gekoppeld de vraag wat men gaat doen met de freighters van AF. Gaan deze mee in de merge of gaan deze kisten ( 747's en 777) in de lease / terug naar de lessor of eventueel ( erg zwart kijkend) naar de VS om daar opgeslagen te worden c.q. onderdelen te gaan leveren.
Ik vraag dit specifiek omdat de MD11's van MP ook niet het eeuwige leven hebben gezien hun inzet. De 747's van de KLM relatief nieuw zijn en de 747 BCF's natuurlijk een verjoningskuur hebben ondergaan.
En ja ik weet ook dat de "beruchte vakbonden" in Frankrijk geen trek hebben in een eventuele overgang van de vrachttak naar MP omdat die in hun ogen banen zou kosten bij AF ipv de merge tussen MP en KLM/AF te versterken. En ja ik weet ook dat er al genoeg gedonder daarover is geweest afgelopen jaar toen AF de CKD in lease had van KL en daarvoor eigen personeel stelde.
Aanvullende vraag: de T7's die AF zouden die inpasbaar zijn in het huidige netwerk van KLM/MP ? Of is dat toestel nu net de tussenvorm tussen de 747 en de MD-11 ?
Is er uberhaupt iets zinnings te zeggen over wat de plannen zijn van AF mbt tot hun vrachttak. Blijven zij zelf vliegen of komt hier ook een verschuiving naar MP om zo de krachten te bundelen. Daaraan gekoppeld de vraag wat men gaat doen met de freighters van AF. Gaan deze mee in de merge of gaan deze kisten ( 747's en 777) in de lease / terug naar de lessor of eventueel ( erg zwart kijkend) naar de VS om daar opgeslagen te worden c.q. onderdelen te gaan leveren.
Ik vraag dit specifiek omdat de MD11's van MP ook niet het eeuwige leven hebben gezien hun inzet. De 747's van de KLM relatief nieuw zijn en de 747 BCF's natuurlijk een verjoningskuur hebben ondergaan.
En ja ik weet ook dat de "beruchte vakbonden" in Frankrijk geen trek hebben in een eventuele overgang van de vrachttak naar MP omdat die in hun ogen banen zou kosten bij AF ipv de merge tussen MP en KLM/AF te versterken. En ja ik weet ook dat er al genoeg gedonder daarover is geweest afgelopen jaar toen AF de CKD in lease had van KL en daarvoor eigen personeel stelde.
Aanvullende vraag: de T7's die AF zouden die inpasbaar zijn in het huidige netwerk van KLM/MP ? Of is dat toestel nu net de tussenvorm tussen de 747 en de MD-11 ?
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Als ik D I T lees, dan kunnen ze beter de deuren sluiten.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ach en de Amerikanen spelen zelf helig boontje wat betreft prijsafspraken
De FBI heeft niets beters te doen dan hun eigen markt schoonhouden om zo de economie overeind te houden.
Denk dat de soep weer eens heter gegeten dan opgediend wordt.
De FBI heeft niets beters te doen dan hun eigen markt schoonhouden om zo de economie overeind te houden.
Denk dat de soep weer eens heter gegeten dan opgediend wordt.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Laatste berichten uit Franse kranten gaven aan dat AF met de full freighters zou stoppen, maar met belly door zou gaan. Een groot aantal bakken is inmiddels al weg (B777F naar Fedex, B747F naar AirBridge Cargo of stored). Wat er met de rest gaat gebeuren weet ik niet.ErikFB wrote:Is er uberhaupt iets zinnings te zeggen over wat de plannen zijn van AF mbt tot hun vrachttak. Blijven zij zelf vliegen of komt hier ook een verschuiving naar MP om zo de krachten te bundelen. Daaraan gekoppeld de vraag wat men gaat doen met de freighters van AF. Gaan deze mee in de merge of gaan deze kisten ( 747's en 777) in de lease / terug naar de lessor of eventueel ( erg zwart kijkend) naar de VS om daar opgeslagen te worden c.q. onderdelen te gaan leveren.
Erwin
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
In augustus waren er nog 3 747-400ERF's actief (inmiddels alweer -1) en 2 777F's (gaan idd naar FedEx toe) dus dan is het gedaan met AFCargo toestellen. De BCF's jumbo's staan volgens mij nog steeds op XCR wachtend op een nieuwe eigenaar.ehusmann wrote:Laatste berichten uit Franse kranten gaven aan dat AF met de full freighters zou stoppen, maar met belly door zou gaan. Een groot aantal bakken is inmiddels al weg (B777F naar Fedex, B747F naar AirBridge Cargo of stored). Wat er met de rest gaat gebeuren weet ik niet.ErikFB wrote:Is er uberhaupt iets zinnings te zeggen over wat de plannen zijn van AF mbt tot hun vrachttak. Blijven zij zelf vliegen of komt hier ook een verschuiving naar MP om zo de krachten te bundelen. Daaraan gekoppeld de vraag wat men gaat doen met de freighters van AF. Gaan deze mee in de merge of gaan deze kisten ( 747's en 777) in de lease / terug naar de lessor of eventueel ( erg zwart kijkend) naar de VS om daar opgeslagen te worden c.q. onderdelen te gaan leveren.
Erwin
H.
Groeten,
Ron
Ron