Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kortom en lekker kort door de bocht: de fransen geven hun inspaningen op om hun vrachtpoot overeind te houden en zetten dus ( stilzwijgend) in op MP en de vloot die MP/KL heeft. Kwestie van stikken en/of slikken
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ooit zijn er afspraken gemaakt dat de productie in Parijs evenredig moet toe en afnemen als in Amsterdam. Dit is ook ooit door de bonden gesteund. Nu kwam gisteren het bericht op internet dat Air France op Lima en Orlando gaat vliegen. Zou het kunnen betekenen dat de passagiers bestemmingen als wisselgeld gebruikt kunnen worden door KLM om de Martinair alle vracht binnen de groep te vervoeren en dat AF dan mag uitbreiden qua passagiers mag uitbreiden om zo de productie toch evenredig te verdelen tussen Ams en Cdg?
Martinair heeft al eerder te kunnen en te willen groeien in de vracht. Dit werd echter tegengehouden door Parijs. Niet zo zeer door de Air France zelf maar meer door de vakbonden. Door nu passagiers bestemmingen over te hevelen naar Parijs kan Martinair verder groeien als vracht.
Benieuwd hoe morgen alle puzzelstukjes in elkaar gaan vallen.
Martinair heeft al eerder te kunnen en te willen groeien in de vracht. Dit werd echter tegengehouden door Parijs. Niet zo zeer door de Air France zelf maar meer door de vakbonden. Door nu passagiers bestemmingen over te hevelen naar Parijs kan Martinair verder groeien als vracht.
Benieuwd hoe morgen alle puzzelstukjes in elkaar gaan vallen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ach, Amsterdam heeft Hengzhou en Entebbe toegevoegd afgelopen jaar....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo wrote:PH-MPP komt terug op SPL op 14-8 aanstaande vroeg in de ochtend. Waarschijnlijk gaat deze meteen naar de spuithal om in ACG kleuren te worden gespoten.
http://avherald.com/h?article=43141686&opt=0
Na korte tijd nu al technische problemen.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dit zou de MPP zijn?
Artikel van de Aviation Herald
Accident: ACG B744 at Hong Kong on Sep 21st 2010, gear collapse while turning onto runway
By Simon Hradecky, created Wednesday, Sep 22nd 2010 09:37Z, last updated Wednesday, Sep 22nd 2010 18:59Z
An Air Cargo Germany Boeing 747-400, registration D-ACGD performing flight 6U-8732 from Hong Kong (China) to Karaganda (Kazakhstan), was turning onto Hong Kong's southern runway 25L for departure when the left hand main gear collapsed. No injuries occurred, the airplane received substantial damage.
Following the mishap at just before 18:00L (08:00Z) the runway was closed for approximately 10 hours causing delays of up to 70 minutes to 195 flights, the airport authority said on Tuesday (Sep 22nd).
ACG said, that the left main gear buckled causing the left hand wing and left hand engines to hang down however without contacting ground. The airplane needed to be unloaded and fuel removed from the aircraft before the airplane could be towed to a maintenance hangar. The landing gear needs to be replaced on the aircraft, that had been acquired from Martinair only 14 days ago. The airplane had been fitted with a new landing gear six weeks ago.
Artikel van de Aviation Herald
Accident: ACG B744 at Hong Kong on Sep 21st 2010, gear collapse while turning onto runway
By Simon Hradecky, created Wednesday, Sep 22nd 2010 09:37Z, last updated Wednesday, Sep 22nd 2010 18:59Z
An Air Cargo Germany Boeing 747-400, registration D-ACGD performing flight 6U-8732 from Hong Kong (China) to Karaganda (Kazakhstan), was turning onto Hong Kong's southern runway 25L for departure when the left hand main gear collapsed. No injuries occurred, the airplane received substantial damage.
Following the mishap at just before 18:00L (08:00Z) the runway was closed for approximately 10 hours causing delays of up to 70 minutes to 195 flights, the airport authority said on Tuesday (Sep 22nd).
ACG said, that the left main gear buckled causing the left hand wing and left hand engines to hang down however without contacting ground. The airplane needed to be unloaded and fuel removed from the aircraft before the airplane could be towed to a maintenance hangar. The landing gear needs to be replaced on the aircraft, that had been acquired from Martinair only 14 days ago. The airplane had been fitted with a new landing gear six weeks ago.
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Even inhaken op sommige berichten .
Martinair heeft Entebbe al jaren in het vracht routenet.
KLM heeft passage vluchten .
HGH/Hangzhou KL881 is toegevoegd dit jaar.
EBB/Entebbe wordt al een paar jaar gevlogen als KL561
KGL/Kigali zal komende winter worden toegevoegd aan de lijn Entebbe als KL563.
Ik ben niet zo op de hoogte van strikte getallen en cijfers .
Ja, de Air France hut is lang zo efficient niet, lage benuttingsgraad, laat staan winstgevend als bijv. Martinair .
Maar zo wegcijferen als hierboven vind ik wel heel erg kort door de bocht.
G1XL op CDG-west is GROOT .. heel erg GROOT .. daarbij vergeleken zijn KL/MP loodsen een tuinhuisje.
Daar zitten veel franse Francjes in .. heel veel franse Francjes ..
Ondanks dat afgelopen 1 1/2 jaar zwaar verlies gevend zijn geweest kan ik me nog niet voorstellen dat ze de faciliteiten als een hobby projectje weg gooien .
Vergeet ook niet de verwevenheid van AF met de ( chauvinistische ) franse staat.
Beide zijn afhankelijk van elkaar, militair en civiel vervoer voor de franse staat wordt geleverd door Air France en dat zullen ze stellig blijven doen.
En al had ik mezelf voorgenomen hier weinig over te zeggen, zou ik graag positieve dingen willen zeggen met name over Martinair.
De grote 'groei' gaat niet bij Martinair plaatsvinden, samenwerkingsverband met een Zuid Chinese carrier heeft veel meer potentieel.
Ciao
Martinair heeft Entebbe al jaren in het vracht routenet.
KLM heeft passage vluchten .
HGH/Hangzhou KL881 is toegevoegd dit jaar.
EBB/Entebbe wordt al een paar jaar gevlogen als KL561
KGL/Kigali zal komende winter worden toegevoegd aan de lijn Entebbe als KL563.
Ik ben niet zo op de hoogte van strikte getallen en cijfers .
Ja, de Air France hut is lang zo efficient niet, lage benuttingsgraad, laat staan winstgevend als bijv. Martinair .
Maar zo wegcijferen als hierboven vind ik wel heel erg kort door de bocht.
G1XL op CDG-west is GROOT .. heel erg GROOT .. daarbij vergeleken zijn KL/MP loodsen een tuinhuisje.
Daar zitten veel franse Francjes in .. heel veel franse Francjes ..
Ondanks dat afgelopen 1 1/2 jaar zwaar verlies gevend zijn geweest kan ik me nog niet voorstellen dat ze de faciliteiten als een hobby projectje weg gooien .
Vergeet ook niet de verwevenheid van AF met de ( chauvinistische ) franse staat.
Beide zijn afhankelijk van elkaar, militair en civiel vervoer voor de franse staat wordt geleverd door Air France en dat zullen ze stellig blijven doen.
En al had ik mezelf voorgenomen hier weinig over te zeggen, zou ik graag positieve dingen willen zeggen met name over Martinair.
De grote 'groei' gaat niet bij Martinair plaatsvinden, samenwerkingsverband met een Zuid Chinese carrier heeft veel meer potentieel.
Ciao
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Bij KLM loopt de Lima vlucht ERG goed, en zou zelfs kunnen uitbreiden.
Opzich logisch dat uitbreiding komt met een vlucht vanaf de andere Hub.
Opzich logisch dat uitbreiding komt met een vlucht vanaf de andere Hub.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
het is nu definitief voorbij. Martinair pax is er klaar mee
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ondanks dat dat pand op CDG enorm groot is, heeft AF nog maar 2x 744F en 2x 777F. Alle 4 zijn ze in feb2011 exit.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Televaag artikel 'Het valt heel hard bij ons'
Best wel lullig voor deze echte Hollandse luchtvaartpioneers.
Idem overloper John B.
BTW met het inkrimpen van big T, heb ik geen moeite.
Big T heeft zich toegespitst op Tokkie transport en zwartmaken van 'collega' vliegers.
Best wel lullig voor deze echte Hollandse luchtvaartpioneers.
Idem overloper John B.
BTW met het inkrimpen van big T, heb ik geen moeite.
Big T heeft zich toegespitst op Tokkie transport en zwartmaken van 'collega' vliegers.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22185
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
November 2024 update at FokkerNews.nl....
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zie post 22 Sep 2010, 11:24Stratofreighter wrote:Oeps...
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat is big TPropwash wrote:Televaag artikel 'Het valt heel hard bij ons'
Best wel lullig voor deze echte Hollandse luchtvaartpioneers.
Idem overloper John B.
BTW met het inkrimpen van big T, heb ik geen moeite.
Big T heeft zich toegespitst op Tokkie transport en zwartmaken van 'collega' vliegers.
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het andere zelfstandig onderdeel van de Air France - KLM GroepBoudewijn van Oirschot wrote:Wat is big T
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En met Tokkie transport is veel geld te verdienen, zie EasyJet en Ryanair. Niks mis mee dus. En hoezo zwartmaken 'collega' vliegers? (Je hebt het toch niet over het aangeven bij de autoriteiten van verdachten van misdaden? Want daar lijkt me nou juist niks mis mee...)Propwash wrote:Big T heeft zich toegespitst op Tokkie transport en zwartmaken van 'collega' vliegers.
Anyway, dit lijkt me echt iets voor die andere praat/discussie/speculeer corner.
== All is well, as long as we keep spinning ==