TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Waarom niet een grotere versie die wat meer dan 252 passagiers kwijt kan?
Is er al een soort van plattegrondje van de 787?
Is er al een soort van plattegrondje van de 787?
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Daar zal vast wel een goede reden voor zijn..
787-900 (die er überhaupt toch nog niet eens is?!) kan wel tot 290 mensen vervoeren. De 787-800 maar tot ongeveer 250.
787-900 (die er überhaupt toch nog niet eens is?!) kan wel tot 290 mensen vervoeren. De 787-800 maar tot ongeveer 250.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
waarom wel. zovaak wordt er niet volle bak gevlogenMaartje wrote:Waarom niet een grotere versie die wat meer dan 252 passagiers kwijt kan?
?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Iets genuanceerder kan ook wel..
Ik heb toch echt wel een aantal keer gehoord dat de stoelen overboekt waren.. zoals die ene keer dat wij via Brussel moesten omdat er te weinig seats waren.
Was allemaal keurig opgelost door Arke hoor, daar geen comments op..
Maar zovaak niet volle bak, zovaak hebben ze ook echt wel stoelen te weinig hoor.. althans dat is dus mijn ervaring. Ik kan niet in het boekingssysteem van Arke kijken.
Ik heb toch echt wel een aantal keer gehoord dat de stoelen overboekt waren.. zoals die ene keer dat wij via Brussel moesten omdat er te weinig seats waren.
Was allemaal keurig opgelost door Arke hoor, daar geen comments op..
Maar zovaak niet volle bak, zovaak hebben ze ook echt wel stoelen te weinig hoor.. althans dat is dus mijn ervaring. Ik kan niet in het boekingssysteem van Arke kijken.
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Maatschappijen zullen altijd een vlucht lichtelijk overboeken omdat er altijd
mensen zijn nog voortijdig annuleren of gewoon weg niet of te laat komen
opdagen bij de vlucht.
En ik denk dat het gewoon in het bussinesplan van arke past dat ze niet de
allergrootste vliegtuigen nemen. Bedenk wel hoe grote het vliegtuig des te
meer man je nodig heb om het draaiende te houden (grondstewardessen, vliegend
personeel, technische mensen etc)
Daarnaast kun je beter later een toestel bij bestellen dan dat je met grote kosten
zit en mindere opbrengsten.
mensen zijn nog voortijdig annuleren of gewoon weg niet of te laat komen
opdagen bij de vlucht.
En ik denk dat het gewoon in het bussinesplan van arke past dat ze niet de
allergrootste vliegtuigen nemen. Bedenk wel hoe grote het vliegtuig des te
meer man je nodig heb om het draaiende te houden (grondstewardessen, vliegend
personeel, technische mensen etc)
Daarnaast kun je beter later een toestel bij bestellen dan dat je met grote kosten
zit en mindere opbrengsten.
Always a different day with aviation
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Denk dat je bij de -800 meer in de buurt van pakweg 320 of meer komt. Je praat tenslotte over formaat A332.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ten eerste ga je ervanuit dat de vlucht dan altijd vol zit.... want anders kan je hem ook niet overboeken. Ten tweede ga je ervanuit dat dat ook het gevoel is bij package deals. De meeste no-shows zijn nu niet echt de vakantiegangers die vlucht plus hotel boeken.Custom addict wrote:Maatschappijen zullen altijd een vlucht lichtelijk overboeken omdat er altijd mensen zijn nog voortijdig annuleren of gewoon weg niet of te laat komen opdagen bij de vlucht.
Dat zal meer te maken hebben met hun planningen en boekingsverwachtingen. Het uitkiezen van een type wordt niet alleen gedaan op basis van wat er in het business plan staat (als dat er al in staat). Het gaat om grootte, bereik, kosten, beschikbaarheid en nog een paar factoren. Uiteindelijk heeft het weinig zin om een toestel te kopen dat je niet vol krijgt (of dat altijd vol zit, want dan laat je potentiele klanten staan), dat de eindbestemming niet haalt, of niet geleverd kan worden als je het nodig hebt.Custom addict wrote:En ik denk dat het gewoon in het bussinesplan van arke past dat ze niet de allergrootste vliegtuigen nemen. Bedenk wel hoe grote het vliegtuig des te meer man je nodig heb om het draaiende te houden (grondstewardessen, vliegend personeel, technische mensen etc)
Vergeet daarbij niet dat de vlootplanning voor Arkefly ook te maken heeft met Tui (fly?).
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
TUI en TUIFly staan los van elkaar
Behalve dat beide Duits zijn.
ArkeFly en TUIFly zijn gelijk, TUI AG is het moederbedrijf van beide.
Vlootplanning doet ArkeFLy zelf, ze kopen alleen samen in als TUI AG.
Daarbij zijn de 767's van ArkeFly lang niet altijd vol. Overboeken gebeurt allen bij losse tickets, package deals worden niet overboekt
Behalve dat beide Duits zijn.
ArkeFly en TUIFly zijn gelijk, TUI AG is het moederbedrijf van beide.
Vlootplanning doet ArkeFLy zelf, ze kopen alleen samen in als TUI AG.
Daarbij zijn de 767's van ArkeFly lang niet altijd vol. Overboeken gebeurt allen bij losse tickets, package deals worden niet overboekt
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
En nu komt die er wel
Omdat Martinair haar vluchten naar MCO per mid januari 2011 staakt, springt ArkeFly in dit eerste ontstane "gat".
Start 25 maart 2011. OR0385 AMS-MCO-MIA-AMS 2x per week met een B767-300ER
Omdat Martinair haar vluchten naar MCO per mid januari 2011 staakt, springt ArkeFly in dit eerste ontstane "gat".
Start 25 maart 2011. OR0385 AMS-MCO-MIA-AMS 2x per week met een B767-300ER
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Mooi nieuws, hopen dat het deze keer wél door gaat =P
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
En het vertrek van het eerste oudje...
STD 21.30 OR067P FRA FRA 763 PH-AHY
Gaat weg in (soort van) ArkeFly kleuren naar Frankfurt voor een C-Check en gaat daarna terug naar de leasemaatschappij (Voorzover mijn informatie strekt gaat dit niet via Amsterdam)
Laatste vlucht in operationele dienst van ArkeFly:
STA: 06-10 18.20 OR0466 CMB GOI 763 PH-AHY (vertrek AMS 05-10)
STD 21.30 OR067P FRA FRA 763 PH-AHY
Gaat weg in (soort van) ArkeFly kleuren naar Frankfurt voor een C-Check en gaat daarna terug naar de leasemaatschappij (Voorzover mijn informatie strekt gaat dit niet via Amsterdam)
Laatste vlucht in operationele dienst van ArkeFly:
STA: 06-10 18.20 OR0466 CMB GOI 763 PH-AHY (vertrek AMS 05-10)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik zal haar missen.B767-300ER wrote:En het vertrek van het eerste oudje...
STD 21.30 OR067P FRA FRA 763 PH-AHY
Gaat weg in (soort van) ArkeFly kleuren naar Frankfurt voor een C-Check en gaat daarna terug naar de leasemaatschappij (Voorzover mijn informatie strekt gaat dit niet via Amsterdam)
Laatste vlucht in operationele dienst van ArkeFly:
STA: 06-10 18.20 OR0466 CMB GOI 763 PH-AHY (vertrek AMS 05-10)
Heb Oud en Nieuw gevierd in de Yankee bijna 7 jaar geleden op de terugweg van Punta Cana/Puerto Plata toen ik stage liep bij Air Holland. Good times!!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Stukje geschiedenis vergaat inderdaad. Een van de weinige kisten die op AMS gestationeerd is en bij 3 Nederlandse maatschappijen in dienst is geweest. Heb ik alle kisten van ArkeFly meerdere malen gevlogen, de AHY als enigste niet....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
This just in:
ArkeFly will announce the new route to Miami (MIA) and Orlando (SFB, so not MCO as mentioned a few posts back) officially this afternoon. Flights operated by B767 from June 24th 2011 on Mondays and Fridays.
Source: Reisrevue.nl
ArkeFly will announce the new route to Miami (MIA) and Orlando (SFB, so not MCO as mentioned a few posts back) officially this afternoon. Flights operated by B767 from June 24th 2011 on Mondays and Fridays.
Source: Reisrevue.nl