E,76-er wrote:Leuk allemaal, maar waar STAAT dat?
Je hebt een PM
E,76-er wrote:Leuk allemaal, maar waar STAAT dat?
De eerste dingen worden al duidelijk.B767-300ER wrote:Passage:
Op dit moment vliegt martinair per week de volgende rotaties:
4x767 MCO
2x767 MBA
2x767 PUJ AUA
5x767 CUR AUA
4x767 HAV
4x767 CUN
1x767 VRA PUJ.
KLM vliegt in diezelfde hoek op dit moment:
3x 744 CUR
2x 744 CUR AUA
2x 744 CUR SXM
Nieuwe situatie: (tussen haakjes de code van de maatschapij die hem in de huidige situatie vliegt)
MBA (MP) gaat naar KY (772/763), deze heeft de mogelijkheden om deze bestemming, al dan niet in combinatie met NBO, aan te vliegen.
CUR (MP en KL): KLM 7x per week met een 744. De tussenstop die KLM 4x per week op AUA en SXM wordt gedaan komt te vervallen
AUA (MP en KL) en SXM (KL). Hier wordt een 332 op ingezet, in combinatie met PUJ (MP). 3x PUJ-AUA (332), 2x SXM-AUA (332) en 2x AUA (332) AUA is altijd een KLM bestemming geweest (met een tussenpoos van 1 jaar) en kunnen dit probleemloos weer oppakken.
HAV (MP) en CUN (MP). 5x per week een combinatievlucht van KLM (A332) HAV-CUN.
VRA: Komt te vervallen. Met een frequentie van 5 vluchten per week op HAV, dat 100km verwijderd ligt van VRA, heeft VRA geen toegevoegde waarde voor KLM. AF zal vanaf Parijs ook een lijndienst naar HAV starten.
MCO: Gaat naar AF. Gaat meedere keren per week vliegen met een high density 773 (472 passagiers) (reeds aangekondigd op luchtvaartnieuws.nl)
MIA: een oude MP bestemming. Onder druk van KLM opgeheven. Komt weer terug in het routenetwerk van SkyTeam. Komt of bij KLM (M11/332) of bij Delta (332/763)
Voor het uitvoeren van deze nieuwe 332 vluchten zal KLM 3x A332 extra aan moeten schaffen (reeds eerder door mij gemeld) in een high density uitvoering. Deze cabines zijn dus anders als de huidige 332's in de KLM vloot. In deze kisten alleen een economy en economy comfort zone, geen business class. (charter / leisure vervoer zeg maar) AF heeft dat ook in een gedeelte van haar vloot (zie bijvoorbeeld de 773 die ze gaan gebruiken naar MCO en nu reeds naar PUJ en SDQ) en KLM gaat dat nu ook doen. Ook al wijkt dat af van het businessmodel dat KLM hanteert, als er geld mee te verdienen valt....
Maartje wrote:Mooie spannende tijden.