Definitely an APACHE callsign, so you can skip your Cougar!Redskin wrote:Is that one correct ?? Redskin is a apache callsignK-9 wrote:Noted today between 08.00/16.30
1x As-532 " Redskin 13 "
Again straight from the book....
EHVK 06-10-2010
Forum rules
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12076
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHVK 06-10-2010
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
Re: EHVK 06-10-2010
Hi Edward,Hornet69 wrote:Maybe already known but yesterday, tuesday 5th october, no use of parallel runway. Maybe for the spottersdays the "tigers" will use the parallel runway as taxitrack. We just can hope and keep our fingers crossed. Tomorrow we will have all the answers. Grtz, Edward.
Wat ik begreep van personeel on base, word je ter hoogte van de brandweer op 150mtr van de paralelbaan neer gezet. ATC stond er op dat dit werd gedaan. Verders hebben ze het verzoek neer gelegd om tijdens de spottersdagen take-off te gaan vanaf de paralel, recovery op de hoofdbaan en ALLE deelnemers backtracken over de paralel (ongeacht de windrichting)zodat de spotters max. plezier zouden kunnen beleven. Morgen weet je of het een haalbare kaart is/was en voldoende medewerking van een ieder! Aan de organisatie zal het niet gelegen hebben iig
Plezier, Ikke sta gewoon aan de buitenkant
Groet, Paul.
- K-9
- Scramble Addict
- Posts: 1577
- Joined: 04 Oct 2004, 16:49
- Type of spotter: military
- Location: Leiderdorp
Re: EHVK 06-10-2010
As mentioned in another post. I do not have a scanner. I only write down the movements that i see. One told me Redskin....ebauer wrote:Definitely an APACHE callsign, so you can skip your Cougar!Redskin wrote:Is that one correct ?? Redskin is a apache callsignK-9 wrote:Noted today between 08.00/16.30
1x As-532 " Redskin 13 "
Again straight from the book....
Knowing the difference between a cougar and apache, the callsign must be "wrong"...
So no skipping for me this time
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Posts: 5058
- Joined: 13 Jun 2005, 12:54
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
- Location: Eindhoven
Re: EHVK 06-10-2010
Even dit toevoegen: toch hoorde ik Volkel tower op 'n gegeven moment tegen één van de terugkomende NTM-heli's zeggen "You have the Cougar lifting off in sight?". Dat was op 't moment dat de toren ook tegen een "Redskin" aan 't praten was. En ik heb geen Cougar callsign gehoord. Het zegt op zich niet alles, want de tower kan best per ongeluk "Cougar" gezegd hebben ipv "Apache. Maar door bovenstaande log begin ik toch te denken dat er 'n Cougar is geweest als 'Redskin'.ebauer wrote:Definitely an APACHE callsign, so you can skip your Cougar!Redskin wrote:Is that one correct ?? Redskin is a apache callsignK-9 wrote:Noted today between 08.00/16.30
1x As-532 " Redskin 13 "
Again straight from the book....
Gr,
Stephan
- r.e.hendriks
- Scramble Master
- Posts: 2514
- Joined: 25 Nov 2002, 12:05
- Type of spotter: fly-by.nl
- Subscriber Scramble: 1990>
- Location: Uden, The Netherlands
- Contact:
Re: EHVK 06-10-2010
Shouldn't this be "G-red" ??K-9 wrote:Noted today between 08.00/16.30
Saab-105 R red * did not fly
Best regards Rob.
Re: EHVK 06-10-2010
Redskins zijn gehoord (niet door mij) als 11 t/m 14, zijnde 3x AH64 en 1 x Cougar boven de Veluwe <139.425>
Grtz
Joost
Grtz
Joost
Re: EHVK 06-10-2010
Hi,
Aantal kisten, waaronder deze heli's vliegen vanaf thuisveld. Idd kwamen de heli's vanmiddag leuk over de veluwe kachelen
Oz
Aantal kisten, waaronder deze heli's vliegen vanaf thuisveld. Idd kwamen de heli's vanmiddag leuk over de veluwe kachelen
Oz
- K-9
- Scramble Addict
- Posts: 1577
- Joined: 04 Oct 2004, 16:49
- Type of spotter: military
- Location: Leiderdorp
Re: EHVK 06-10-2010
Yep, a typo from my side. Not used to using my parents pcr.e.hendriks wrote:Shouldn't this be "G-red" ??K-9 wrote:Noted today between 08.00/16.30
Saab-105 R red * did not fly
Best regards Rob.
- Slijfie
- Scramble Die-Hard
- Posts: 782
- Joined: 23 Sep 2002, 13:14
- Subscriber Scramble: Slijfie
- Location: Hillegom
- Contact:
Re: EHVK 06-10-2010
Ik twijfel niet aan de organisatie van SGV, maar over de KLu ben ik minder zeker. Kan er zekerheid zijn voor we morgenochtend in de bus stappen? Als het niet lukt met die parallelbaan, kun je idd beter buiten gaan staan!Paul wrote:Wat ik begreep van personeel on base, word je ter hoogte van de brandweer op 150mtr van de paralelbaan neer gezet. ATC stond er op dat dit werd gedaan. Verders hebben ze het verzoek neer gelegd om tijdens de spottersdagen take-off te gaan vanaf de paralel, recovery op de hoofdbaan en ALLE deelnemers backtracken over de paralel (ongeacht de windrichting)zodat de spotters max. plezier zouden kunnen beleven.
Morgen weet je of het een haalbare kaart is/was en voldoende medewerking van een ieder! Aan de organisatie zal het niet gelegen hebben iig
Plezier, Ikke sta gewoon aan de buitenkant
Re: EHVK 06-10-2010
Als de afstand van de fotografen 150 meter wordt van de paralel, dan wordt het zo'n 320-350 meter afstand van de hoofdbaan.
Dat is een aardige afstand ........
Kier
Dat is een aardige afstand ........
Kier
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Posts: 5058
- Joined: 13 Jun 2005, 12:54
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
- Location: Eindhoven
Re: EHVK 06-10-2010
Of 150 meter van de parallel naar 't nóórden...dan sta je OP de hoofdbaan Geeft wel gave foto'sKIER wrote:Als de afstand van de fotografen 150 meter wordt van de paralel, dan wordt het zo'n 320-350 meter afstand van de hoofdbaan.
Dat is een aardige afstand ........
Kier
- Thijs
- Scramble Master
- Posts: 5085
- Joined: 10 Feb 2003, 13:42
- Subscriber Scramble: Thijs
- Location: West Intercourse Island
- Contact:
Re: EHVK 06-10-2010
At what time did the AMI AB212 and Hind depart and arrived back?
Thanks!
Thanks!
Assume makes an ASS of U and ME.