KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daarnaast;
de A330's van KL waren al besteld voor de AF overname/fusie, en KL heeft nog steeds een groot aantal opties tegen aantrekkelijke prijzen.
Volgens mij is zelfs de chef AF-KL fleet development een klm-er..
met de huidige fuel prijzen kun je je geen politieke besluiten meer veroorloven.
de A330's van KL waren al besteld voor de AF overname/fusie, en KL heeft nog steeds een groot aantal opties tegen aantrekkelijke prijzen.
Volgens mij is zelfs de chef AF-KL fleet development een klm-er..
met de huidige fuel prijzen kun je je geen politieke besluiten meer veroorloven.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3963
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uit gesprekken met de vliegdienst VP weet ik wel dat de KLM erg graag de B787 wil aanschaffen.
Echter, bedrijfspolicy van AFKL is dat er eerst goed gekeken moet worden naar de rest van de markt, de A350 dus.
Dus is nu t wachten op de eerste vlucht van dit airbus product.
De KLM zal geen A380 aanschaffen.
De order voor de A330 was in 2005 aangepast naar 12 orders en 12 opties, dus wie weet.
[ Post made via Mobile Device ]
Echter, bedrijfspolicy van AFKL is dat er eerst goed gekeken moet worden naar de rest van de markt, de A350 dus.
Dus is nu t wachten op de eerste vlucht van dit airbus product.
De KLM zal geen A380 aanschaffen.
De order voor de A330 was in 2005 aangepast naar 12 orders en 12 opties, dus wie weet.
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Of jij, of ik heb(t) dan minimaal een van de redenen voor die fusie niet goed begrepen. De bedoeling was onder andere samen nieuwe toestellen te bestellen, waardoor hogere (kwantum)kortingen kunnen worden bedongen. Als je dan vervolgens twee elkaar beconcurerende kisten gaat kopen haal je dus niet uit je fusie wat er wel in zit.Alpha4Delta wrote:Ik denk wel dat als er een 787 of A350 gekocht gaat worden, zal het Air France zijn die de A350 neemt, KLM de 787.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De Franse vrienden zijn ook redelijke fans van Boeing. Vandaar ook het grote aantal 777's in de vloot. Dat je twee verschillende merken vliegtuigen in de vloot hebt wil niet zeggen dat je niet het maximale uit de fusie haalt. Als je je hele bedrijf op 1 merk hebt opgebouwd/ingericht dan stap je niet snel over na een ander/ 2e merk. Dit kost verschrikkelijk veel geld. Maar daardoor is je onderhandelingspositie tov van een vliegtuigbouwer niet sterk. Je zal namelijk niet snel overstappen naar dat andere merk. Door de fusie zijn de Airbus en Boeing nog steeds bij beide vertegenwoordigd echter is de vloot erg groot geworden wat de kosten voor het runnen van beide merken verdeeld wordt.
Zoals misschien bekend hebben AF/KLM het aantal onderdelen in de magazijn kunnen verminderen door van elkaar onderdelen te gebruiken ipv alles zelf op voorraad te hebben. Natuurlijk zullen de Fransen ook met erg veel trots naar de fabriek in Toulouse kijken maar ik verwacht dat een nieuwe order zowel bussen als Boeing's gaat zijn en dat deze beide merken bij beide bedrijven zullen gaan vliegen.
Zoals misschien bekend hebben AF/KLM het aantal onderdelen in de magazijn kunnen verminderen door van elkaar onderdelen te gebruiken ipv alles zelf op voorraad te hebben. Natuurlijk zullen de Fransen ook met erg veel trots naar de fabriek in Toulouse kijken maar ik verwacht dat een nieuwe order zowel bussen als Boeing's gaat zijn en dat deze beide merken bij beide bedrijven zullen gaan vliegen.
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 237
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik heb ook niet gezegt dat ze geen Boeings hebben, maar het zijn en blijven Fransen.76-er wrote:Hallo! Hebben jullie het aantal T7's in de AF vloot wel eens geteld?!?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als het twee beconcurerende toestellen waren heb je wellicht gelijk, maar in de realiteit is het niet zo. Hoewel er enige overlap is, zijn de B787 en A350 niet simpel naast elkaar te leggen. Qua bereik en qua capaciteit zijn de verschillende varianten behoorlijk verschillend. Het is niet voor niets dat er al vele maatschappijen AFKL voor zijn gegaan in het bestellen van beide toestellen. Uiteindelijk zie ik beide toestellen in de gecombineerde vloot komen. En waarschijnlijk de grotere varianten van beide (B787-9 en A350-900/1000).aviodromefriend wrote:Als je dan vervolgens twee elkaar beconcurerende kisten gaat kopen haal je dus niet uit je fusie wat er wel in zit.
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik las dat KLM een extra 6e block in de timetable gaat introduceren. Hoe laat is dit extra block ongeveer?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet helemaal; klm vliegt nog steeds in 7 blokken. Maar tijdens de recessie waren op veel bestemmingen de vluchten minder.
Het eerste blok is het 'aankomst' blok s'ochtends vroeg. Het laatste blok het vertrek block rond half negen 's avonds.
Er zijn dus grof gezegd 6 blokken waarin vertrokken wordt.
In het 'summer 2011' thread zie je dat op de eene bestemming er in een vroeg blok een vlucht bij komt, op een andere bestemming een vlucht in een later blok.
Allemaal naar de vraag per bestemming.
Het eerste blok is het 'aankomst' blok s'ochtends vroeg. Het laatste blok het vertrek block rond half negen 's avonds.
Er zijn dus grof gezegd 6 blokken waarin vertrokken wordt.
In het 'summer 2011' thread zie je dat op de eene bestemming er in een vroeg blok een vlucht bij komt, op een andere bestemming een vlucht in een later blok.
Allemaal naar de vraag per bestemming.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Okay, daarom kon ik al geen extra blok ontdekken. De blokken op zich zijn mij wel bekend.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/114765_ ... n-de-grond
Neem aan een jumpseat landing meer niet toch?
Betrof de KL 7881 PH-OFN.
Neem aan een jumpseat landing meer niet toch?
Betrof de KL 7881 PH-OFN.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3963
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Quote: De KLM zal geen A380 aanschaffen.
Vandaag in telegraaf staat dat mr Hartman niet uitsluit dat de KLM met de A380 gaat vliegen op Shanghai en Beijing. Shock!
[ Post made via Mobile Device ]
Vandaag in telegraaf staat dat mr Hartman niet uitsluit dat de KLM met de A380 gaat vliegen op Shanghai en Beijing. Shock!
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16107
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vernam een week voor het bezoek van de B787 dat men 5 A380's zou willen hebben als vervanging voor de fullpax B747's..Piet Luijken wrote:Quote: De KLM zal geen A380 aanschaffen.
Vandaag in telegraaf staat dat mr Hartman niet uitsluit dat de KLM met de A380 gaat vliegen op Shanghai en Beijing. Shock!
[ Post made via Mobile Device ]
en uit betrouwbare bron hoor..
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lease misschien? Maar in ieder geval ben je al een aardig eindje op weg nu je al je conversie van Boeing (737) naar Airbus (330) hebt gehadPiet Luijken wrote:Quote: De KLM zal geen A380 aanschaffen.
Vandaag in telegraaf staat dat mr Hartman niet uitsluit dat de KLM met de A380 gaat vliegen op Shanghai en Beijing. Shock!
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Yespur
- Scramble Junior
- Posts: 102
- Joined: 08 Mar 2010, 10:00
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Utrecht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PARIJS - De luchtvloot van KLM wordt uitgebreid met drie Airbus A330-300’s en vijf Embraer 190's. Dat bevestigde KLM-topman Peter Hartman woensdag (17 november) tegenover Luchtvaartnieuws.nl. De drie geleasde A330's worden begin 2012 afgeleverd en de vijf extra regional jets van Embraer arriveren in 2011 en 2012.
KLM vliegt sinds 2005 met al met A330-200’s, waarin 243 passagiers kunnen worden vervoerd. De toestellen hebben bij KLM de Boeing 767-300ER vervangen. De tweemotorige A330-300 is afgeleid van de viermotorige A340-300. Met zo’n vijftig stoelen meer dan de 200-versie lijkt de A330-300 voor KLM de ideale opvolger van de MD-11, waarin plaats is voor 285 reizigers.
“We willen de MD-11’s uiterlijk in 2015 en 2016 vervangen. Het zou inderdaad goed kunnen dat we later meer A330-300’s bestellen ter vervanging van de MD-11”, aldus Hartman. “We weten nog steeds niet wanneer Airbus en Boeing ons de A350 en 787-9 kunnen leveren. In dit geval profiteert Airbus daarvan, omdat we kiezen voor de A330-300.”
Toch moet de keuze voor de A330-300 niet worden opgevat als een voorkeur voor de A350, zegt Hartman. “Uiteraard kunnen onze piloten makkelijk overstappen van de A330 op de A350, maar dat geldt net zo goed voor de 777 en 787.” Volgens de KLM-directeur worden de drie toestellen vooral aangetrokken ‘ter uitbreiding’, en niet direct als vervanging. De A330-300’s worden minimaal zeven jaar geleasd.
Embraer 190
KLM Cityhopper krijgt de beschikking over vijf extra Embraer E-190’s. De toestellen zijn nog niet officieel besteld, maar de aankoop wordt volgens Hartman op korte termijn afgerond. KLM verving de afgelopen twee jaar de Fokker 100-vloot door E-190’s. Met de komst van nog vijf exemplaren uit Brazilië verdwijnen ook de laatste vijf Fokker 100’s van het toneel.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=37063
De 190's bevallen schijnbaar wel!
KLM vliegt sinds 2005 met al met A330-200’s, waarin 243 passagiers kunnen worden vervoerd. De toestellen hebben bij KLM de Boeing 767-300ER vervangen. De tweemotorige A330-300 is afgeleid van de viermotorige A340-300. Met zo’n vijftig stoelen meer dan de 200-versie lijkt de A330-300 voor KLM de ideale opvolger van de MD-11, waarin plaats is voor 285 reizigers.
“We willen de MD-11’s uiterlijk in 2015 en 2016 vervangen. Het zou inderdaad goed kunnen dat we later meer A330-300’s bestellen ter vervanging van de MD-11”, aldus Hartman. “We weten nog steeds niet wanneer Airbus en Boeing ons de A350 en 787-9 kunnen leveren. In dit geval profiteert Airbus daarvan, omdat we kiezen voor de A330-300.”
Toch moet de keuze voor de A330-300 niet worden opgevat als een voorkeur voor de A350, zegt Hartman. “Uiteraard kunnen onze piloten makkelijk overstappen van de A330 op de A350, maar dat geldt net zo goed voor de 777 en 787.” Volgens de KLM-directeur worden de drie toestellen vooral aangetrokken ‘ter uitbreiding’, en niet direct als vervanging. De A330-300’s worden minimaal zeven jaar geleasd.
Embraer 190
KLM Cityhopper krijgt de beschikking over vijf extra Embraer E-190’s. De toestellen zijn nog niet officieel besteld, maar de aankoop wordt volgens Hartman op korte termijn afgerond. KLM verving de afgelopen twee jaar de Fokker 100-vloot door E-190’s. Met de komst van nog vijf exemplaren uit Brazilië verdwijnen ook de laatste vijf Fokker 100’s van het toneel.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=37063
De 190's bevallen schijnbaar wel!
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Goedemiddag,
Het stond dus in de Telegraaf over die A380's? Heeft iemand hier een abbo en toevallig een scanner? Ben erg benieuwd naar het artikel, alleen heb even geen auto om de Telegraaf uit de winkel te halen hehe!
Het stond dus in de Telegraaf over die A380's? Heeft iemand hier een abbo en toevallig een scanner? Ben erg benieuwd naar het artikel, alleen heb even geen auto om de Telegraaf uit de winkel te halen hehe!