Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:Helaas was de PH-MCV al verleasd naar een andere toko dus werd dit de second-best they had to offer :wink:
Tsja, en waar vloog die MCV voor (MCV was Queen of the fleet) ten tijde van het leasen van de MCJ....
Concurrent ArkeFly
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by jfaltena »

En tussendoor naar bmi voor de vluchten van LHR naar Saudi, maar dat was in 2007 ;)

Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Klopt, maar dat betrof een wet(dry?) lease. Toestel werd van ILFC geleased door ArkeFly. In ze zomermaanden vloog deze gewoon voor TFL. Daaromheen inderdaad voor BMI, maar met TFL Vliegers

Daarna na Varig waar het enkelt wat stof heeft staan vangen en vliegt nu als de EI-EED voor Blue Panaroma.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:
Hurricane wrote:Helaas was de PH-MCV al verleasd naar een andere toko dus werd dit de second-best they had to offer
Tsja, en waar vloog die MCV voor (MCV was Queen of the fleet) ten tijde van het leasen van de MCJ....
Concurrent ArkeFly
Das waar want omdat ze (MP) langer hebben gewacht op een leuke aanbieding was de kist al weg toen ze haar wouden hebben en werd het 2nd best MCJ (bij gebrek aan beter).
jfaltena wrote:En tussendoor naar bmi voor de vluchten van LHR naar Saudi, maar dat was in 2007
In 2006 & 2007 heeft de MCV voor BMI gevlogen, laatste jaar volgens mij in Star Alliance kleuren.
Groeten,
Ron
ivo de groot

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ivo de groot »

klopt,ph-mcv star alliance met kleine bmi sticker heb ik nog gemaakt op de taxibaan polderbaan.

ivo
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:
B767-300ER wrote:[In 2006 & 2007 heeft de MCV voor BMI gevlogen, laatste jaar volgens mij in Star Alliance kleuren.
Klopt, maar wel via een lease bij Arkefly, niet rechtsreeks bij ILFC. ArkeFly was degene die hem van 2005 tot en met 2007 leasde van ILFC, en vervolgens doorleasde aan BMI.
Heeft in Star Alliance kleuren ook voor ArkeFly gevlogen, maar dan zonder titels, maar wel met de zwarte staart.

:ontopic:
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Hurricane wrote:Das waar want omdat ze (MP) langer hebben gewacht op een leuke aanbieding was de kist al weg toen ze haar wouden hebben en werd het 2nd best MCJ (bij gebrek aan beter).

Klopt maar half. In 2002 liept de lease van MCV af en hij mocht van de RvC (rara wie daar toen in zat) niet blijven, zelfs niet toen ILFC 'm aanbood op basis van 'power by the hour'. MCJ kwam onder zware druk van de TO's binnen in 2005 en was toen wereldwijd de enige -300ER met P&W die beschikbaar was. Weliswaar met andere deuren/galley/stoelenconfiguratie, maar iets anders was er simpelweg niet.

Met MCJ verloopt 't technich hetzelfde als met destijds 757's AHF en AHI: een wrak bij binnenkomst, bij vertrek zgan. (Bij wijze van dan hè..) . :respect: voor de rooie TD.
Last edited by 76-er on 23 Oct 2010, 21:44, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Tsja, wie er toen in zat kan ik zo wel invullen. Er zijn in het verleden een hoop fouten gemaakt als je eea zo leest.
Waarom was de P en W een must? Dit ivm onderhoud of uniformiteit? Arke vliegt bijvoorbeeld nu ook met zowle GE als PW
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote: Dit ivm onderhoud of uniformiteit?
Ja, MP-TD deed/doet 767 onderhoud t/m FA intern en kent daarbij enkel de PW4000 series. Voor GE moet je bij de KLeM zijn.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Dus als je na 5 weken vakantie in Noord America terug komt, dan is er eigenlijk niet iets nieuws gebeurd.

Alles wat bekend gemaakt is, was eigenlijk al door ons besproken de afgelopen jaren... ;)

Ben ik alleen benieuwd naar de uitfasering van de MPH pax-vloot. Ik ben tenslotte een aerofiel.... ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

76-er wrote:
B767-300ER wrote: Dit ivm onderhoud of uniformiteit?
Ja, MP-TD deed/doet 767 onderhoud t/m FA intern en kent daarbij enkel de PW4000 series. Voor GE moet je bij de KLeM zijn.
De GE's zitten op B777's, je bedoeld waarschijnlijk CF6-80's (das de andere motor-keuze voor de 767 :wink: ) want daar is KLM ook goed in vertegenwoordigd.
Groeten,
Ron
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by SpotterNL »

Hurricane wrote:
76-er wrote:
B767-300ER wrote: Dit ivm onderhoud of uniformiteit?
Ja, MP-TD deed/doet 767 onderhoud t/m FA intern en kent daarbij enkel de PW4000 series. Voor GE moet je bij de KLeM zijn.
De GE's zitten op B777's, je bedoeld waarschijnlijk CF6-80's (das de andere motor-keuze voor de 767 :wink: ) want daar is KLM ook goed in vertegenwoordigd.
En laten CF-6'en nou net van General Electric zijn.. ;)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CF6 is GE

En voor Chris,
Phase Out of the MCJ will be 20-01-2011 ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

MP heeft idd zowel op de MD11 de 747 en de 767 PW4000 motoren.
Dit maakt het voor wat betreft reserve onderdelen wel erg makkelijk.

KLM heeft hetzelfde met de GE CF-6-80 motoren.
Die onder de A310/B767/B747-400 en MD 11 zitten/zaten

KLM heeft wel voor de B767 een onderhoudfs certificaat voor zowel de PW4000 als de CF6-80.

De 767 is verder ook geleverd met GE JT-9 en RR RB211 motoren.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

PH-MPS due to arrive at AMS at 25-11-2010. No times knowm by me (yet...)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”