Hej mensen,
Recentelijk heb ik een E-1 handstrap van Canon gekocht. Vandaag via de post ontvangen en wilde deze dus op mijn EOS 40D met BG plaatsen. Heel fijn: geen instructieplaatje. Kom er niet helemaal aan uit, vooral omdat er maar één zo'n plastic 'schuifje' op de strap zit (waar er bij een nekband twee zitten, een voor rechts en een voor links aan de body vast te maken).
Heeft iemand enige ervaring met het bevestigen van de straps? Heb ff gegoogled maar kwam weinig tegen (aantal site's waarbij 'zie foto's' stond waarna er geen foto's te vinden waren...)
Tnx!
Sven
Bevestigen Canon E-1 handstrap op body
Forum rules
- Sven van Roij
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Military & Helo's
- Subscriber Scramble: Sven van Roij
- Gerard
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Jawohl
Re: Bevestigen Canon E-1 handstrap op body
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
Die handstrap is een handig ding, maar niet op een EOS xxD of xxxD, wèl op een EOS xD. Bij de xxD en xxxD komt 'ie gedeeltelijk voor de deur te zitten waar je CF-kaart achter zit, en daar kun je dan vervolgens niet goed meer bij. Bij de 1D-series heb je dat probleem niet omdat het CF-slot op een andere plek zit.
Herbert
Herbert
Enjoy!
- Redskin
- Scramble Addict
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
Wat een onzin, heb er een gehad op mijn 400D en nu op mijn 50D en het wisselen van een CF kaart gaat echt niet moeilijker omdat er een strap op zit.Herbertvh wrote:Die handstrap is een handig ding, maar niet op een EOS xxD of xxxD, wèl op een EOS xD. Bij de xxD en xxxD komt 'ie gedeeltelijk voor de deur te zitten waar je CF-kaart achter zit, en daar kun je dan vervolgens niet goed meer bij.
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Als het je straks is gelukt, check dan even je eerste serie plaatjes. Ik heb ook zo'n ding gehad, maar bij mij veroorzaakte het scheve plaatjes. Kan natuurlijk een persoonlijke afwijking zijn (zal wel), maar het zou sneu zijn als je het pas tijdens een vette shoot ontdekt.
Veel plezier met je strap,
Iwan
Veel plezier met je strap,
Iwan
- nilsko
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Ik kan het verhaal van Iwan bevestigen. Had er ook last van aan mijn 1Dmk2n. Nu vind ik horizons (horizonten? ) rechtzetten niet zo'n supergroot probleem, maar ik doe het liever in 1 keer goed.
- Sven van Roij
- Scramble Die-Hard
Dank voor jullie reacties en tips. Zal deze avond eens gaan friemelen om dat ding erop te zetten en meteen wat proeffoto's maken!
Sven
Sven
- Venz
- Scramble Senior
- Type of spotter: Retired type of spotter, but mostly photos.
Check anders eens de handleiding van je batterygrip. Daar staat als het goed is ook de handleiding in voor het bevestigen van de handstrap. (sja, je verzint 't niet)
Heb 'm ook op beide body's en ik vind 't ideaal. Maar da's denk persoonlijk.
- Venz
- Scramble Senior
- Type of spotter: Retired type of spotter, but mostly photos.
Edit: Als je 'r niet uit komt, fiets dan anders ff langs. Dan fiks ik 't wel. Ik zie nl. net dat we in 't zelfde dorpke wonen.Venz wrote:Check anders eens de handleiding van je batterygrip. Daar staat als het goed is ook de handleiding in voor het bevestigen van de handstrap. (sja, je verzint 't niet)
- Sven van Roij
- Scramble Die-Hard
Bedankt voor alle reacties. A.d.h.v. de foto's van Amazon die Gerard plaatste is het bevestigen van de strap prima gelukt. Best een simpel systeem, als je weet hoe het erop moet
Sven
Sven