ook zo klaar met airliners???

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
warthog64
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2118
Joined: 16 Feb 2003, 09:23
Subscriber Scramble: Nope
Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
Contact:

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by warthog64 »

Kijk eens naar
Airplane-pictures.net,
Die moedigen zelfs aan creatief te zijn!

[ Post made via i-pad ]
Last edited by warthog64 on 03 Dec 2010, 15:15, edited 1 time in total.
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
User avatar
Hopla
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 438
Joined: 04 Dec 2004, 18:36

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by Hopla »

Ik snap uberhaubt niet waarom je wil publiceren. Ik maak een mooie foto voor mij zelf, niet voor airliners.net. Wat zoek je als je een foto op airlines.net zet bijvoorbeeld? Waardering? Strelen ego? Vind ik persoonlijk een heel verkeerd uitgangspunt van fotograveren. Op scramble zou ik een foto zetten omdat er een bijzondere kist was die je met andere wilt delen die er niet bij konden zijn.
User avatar
wild weasel
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1455
Joined: 27 Jul 2010, 02:40
Type of spotter: picked up my old hobby!
Subscriber Scramble: wild weasel

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by wild weasel »

:shock: :mrgreen: :shock:

Hahahaaaa, ik voel een heerlijke discussie op gang komen hier! In principe heeft iedereen een beetje gelijk natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik het zeer zeker eens ben met de laatste opmerking van Hopla. Een foto maken doe je in eerste instantie vooral voor jezelf (mits je natuurlijk een pro bent en er voor betaald krijgt)......en het gaat er dan vooral om dat jezelf tevreden over de gamaakte foto....

:scramble: Keep the pictures coming! :mrgreen:
Shoot first, edit later! :-)
LV84
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 139
Joined: 04 Jun 2008, 10:43

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by LV84 »

Dat is in de eerste plaatst te reden dat ik Fotografeer, voor mezelf. Maar ik ben wel blij dat het me lukt om een foto geaccepteerd te krijgen op A.net. Betekent voor mij toch dat ik een kwalitatief goede foto gemaakt heb ook goed nabewerkt heb.

Als ik een dag ga spotten en maak 1000 foto's dan upload ik daar een stuk of 5 leuke/bijzondere foto's van naar A.net. Als ze dan geaccepteerd worden betekent dat voor mij toch dat ik kwalitatief goede foto's heb kunnen maken. En ja daar ben ik dan interdaad trots op.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3373
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by pjotrtje »

Anyway: het is al eerder gezegd, Airliners.net is maar één van de sites waar je kunt publiceren. Zij hebben het recht om hun eigen standaarden te verzinnen en die ook echt strak aan te houden. Of er van af te wijken. Als we niet stemmen met de voeten ehhh muizen ehhh trackpads dan voelen zij zich gesterkt in hun overtuiging.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
SquAdmin
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3736
Joined: 21 Feb 2003, 11:04
Location: C a/d Y

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by SquAdmin »

Hopla wrote:Ik maak een mooie foto voor mij zelf, niet voor airliners.net. Wat zoek je als je een foto op airlines.net zet bijvoorbeeld? Waardering? Strelen ego? Vind ik persoonlijk een heel verkeerd uitgangspunt van fotograveren.
Ik denk dat de meesten voor zichzelf fotograferen, maar de foto publiceren om ermee te pronken. Als anderen het plezierig vinden om naar de foto's te kijken die jij upload/publiceert is daar niks mee.
Greetz,

Patrick
User avatar
nilsko
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1403
Joined: 06 Sep 2002, 14:53
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: No
Location: Doorn

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by nilsko »

De vraag is natuurlijk op de kosten/moeite/gedoe/frustratie/energie opwegen tegen de baten van het geplaatst hebben van een foto. Als ik die verhalen zo lees, gaat die businesscase bij mij al niet op ;-)
LV84
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 139
Joined: 04 Jun 2008, 10:43

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by LV84 »

nilsko wrote:De vraag is natuurlijk op de kosten/moeite/gedoe/frustratie/energie opwegen tegen de baten van het geplaatst hebben van een foto. Als ik die verhalen zo lees, gaat die businesscase bij mij al niet op ;-)
Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Ook zal iedereen daar anders over denken.
Spine24
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1711
Joined: 09 Oct 2003, 16:46
Location: PALO

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by Spine24 »

Als je foto's maakt kun je die op tig sites kwijt. Waarom moet het dan precies op die ene site zijn die alleen maar frustratie oproept? Ter meerdere eer en glorie van jezelf?
Het begint zo langzaam aan zielige vormen aan te nemen van gefrustreerde plaatjestrekkers die hun foto niet geplaatst krijgen.
User avatar
tomba2247
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1245
Joined: 25 Nov 2009, 12:15
Type of spotter: militair/Civil
Location: Haarlem
Contact:

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by tomba2247 »

Wat een negatieve instelling zeg, Zoals ik al meerdere malen heb vertelt stuur ik geen foto meer in.
En ja ik maak foto's omdat ik dat leuk vind.
Eigenlijk is het hier hetzelfde, als je dit topic niet begrijpt of niet leuk vind..Reageer dan niet! :wink:
User avatar
wild weasel
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1455
Joined: 27 Jul 2010, 02:40
Type of spotter: picked up my old hobby!
Subscriber Scramble: wild weasel

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by wild weasel »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Hahahahahaaaaaaaaaa, zoals ik al zei, ik voel een leuke discussie aankomen hier. ff scherp in de gaten houden de komende tijd :bday:

:grumble: :grumble: :grumble: :snipersmile: :cheers: :blpc: :)): :clap: :rofl2:
Shoot first, edit later! :-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by B767-300ER »

Spine24 wrote:Als je foto's maakt kun je die op tig sites kwijt. Waarom moet het dan precies op die ene site zijn die alleen maar frustratie oproept? Ter meerdere eer en glorie van jezelf?
Het begint zo langzaam aan zielige vormen aan te nemen van gefrustreerde plaatjestrekkers die hun foto niet geplaatst krijgen.
:mrgreen:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Copter
Moderator
Moderator
Posts: 2251
Joined: 09 Nov 2002, 17:10
Subscriber Scramble: yes !
Location: The Netherlands
Contact:

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by Copter »

Mijn idee is dat men bij Airliners.net alleen (zwaar) bewerkte foto's accepteerd. Zonder bewerking maak je naar mijn idee weinig tot geen kans.

Helaas is er nog steeds geen goed alternatief voor airliners.net (een site waar de eisen reeel zijn). Je hebt wel diverse andere vergelijkbare websites, echter hier staan vaak foto's op die ver onder de maat zijn of zijn voorzien van verkeerde informatie.
User avatar
dj_ad
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 20 Nov 2007, 13:24
Location: Den Haag

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by dj_ad »

Copter wrote:Helaas is er nog steeds geen goed alternatief voor airliners.net (een site waar de eisen reeel zijn). Je hebt wel diverse andere vergelijkbare websites, echter hier staan vaak foto's op die ver onder de maat zijn of zijn voorzien van verkeerde informatie.
En waarom is er geen goed alternatief dan voor A.net, omdat de fotos daar meer hits opleveren?(zoals eerder gezegd ter meerdere eer en glorie van iemand) als op andere sites, nou volgens mij valt dat ook wel mee. Ik fotografeer ook voor mij zelf en vind het ook leuk als mijn fotos geaccepteerd worden en bekeken worden door anderen maar de frustratie die A.net hierbij teweegbrengt weegt niet op tegen het aantal hits en maak ik dus gewoon gebruik van de andere vergelijkbare sites
http://jetphotos.net/showphotos.php?userid=16298" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2143
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: ook zo klaar met airliners???

Post by ErwinS »

Copter wrote:Helaas is er nog steeds geen goed alternatief voor airliners.net (een site waar de eisen reeel zijn). Je hebt wel diverse andere vergelijkbare websites, echter hier staan vaak foto's op die ver onder de maat zijn of zijn voorzien van verkeerde informatie.
Ik hoop dat jetphotos toch wel een redelijk alternatief is (oke ik ben bevooroordeeld ;-) ) Vind nou niet echt dat wij ondermaatse foto's accepteren en de info is toch ook wel vaak accuraat. Wij geven de scramble dbase ook regelmatig door aan onze uploaders voor de mil info! En het civvie gedeelte hou ik toch ook wel in de gaten.

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen recht en ideeen over wat te doen met zijn of haar foto's. Uploaden naar een site zoals a.net, jp.net of pp.net is niks mis mee alleen het vergt wat meer werk om je foto's op een bepaalde standaard te krijgen. De vraag is of je dat wilt.......

En anders is er altijd nog picasa enz....
Post Reply

Return to “'t Praethuys”