Coati,
hij zegt dan niet dat de Typhoon beter is, hij zegt wel dat de OPLOSSING beter is.
de achtergrond bij het argument dat het uitwisselen van personeel lekker makkelijk is, ontgaat me. Als dat zo zou zijn, waarom is Twenthe dan dicht gegaan en niet meteen LW. Immers, TW en VKL liggen om de hoek van elkaar. (Toch moest ' men ' verhuizen van TW naar VKL of EH). Geldt (gold?!) ook voor SSB...was ook 'stukken dichterbij'.
Daar en boven, Concentratie van alle air-assets in 1 gebied is bepaald onhandig om niet te zeggen: stupide. Hier niet uiteenzetten waarom. (de tegenstander / vijand leest mee.)
(laten 'we' nou eens op houden te denken dat Nederland zo groot is. LW en VKL, wat is dat nou voor een afstand. Het is geen Lulea-Götenborg of Lecce-Aviano he.)
In het kader van de opmerking van def.NL 'te groot' is doe ik een opzetje kado; Schaf dan maar de veel te dure F-35 vloot NIET aan. Kost een afkoopsommetje (nou en) & scheelt een paar banen (zit de 2e kamer niet mee, voorbeelden te over), maar daarmee besparen we heel veel geld. Geld dat in tijden van crisis wel beter kan worden gebruikt. (ja!)
Bovendien: Die anderhalve F-35, daar winnen we 'de oorlog' toch niet mee. In geen enkel scenario. Stoppen met die zooi. Lekker 'links' onder een 'rechts' *1 kabinet.
edit:
ad *1 gelet op de bezuinigingen die b.v. onder -VVD'er- Henk Kamp zijn doorgevoerd is het moeilijk te duiden welke politieke stroming uiteindelijk beter is voor een krachtige defensie...)
ps. Wat kost dat nieuwe Chinese ding, die J-20? 2 vool 1 plijs?
en dan In NL te bouwen? Ik weet een bijna lege grote fabriek en een stel bijna werkloze techneuten, (zut, die fabriek ligt ook al die in ene provincie...., maar oké , wel lekker dicht bij de bases.)
Ik zeg alvast