Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: yes
Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit
Twee weken voor aanvang Tiger Meet stopte mijn Konika Minolta Dynax 7D ermee. Alleen nog een onheilspellend geluid bij het aanzetten. Foto de Vakman in Uden geraadpleegd. Die stuurden hem op. Naar Bremen?? Kosten 40 euro. Meteen defect klepje accu laten repareren en sensor reinigen. Zou minstens acht weken gaan duren. Leenbody´s alleen Canon of Nikon beschikbaar. Daar paste mijn Sigma 50/500 niet op. Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan. Twee vliegen in één klap: Bigma paste en ook CF-kaarten. Tigermeet was gered!! Na vijf weken was body terug. Kosten 35 euro!!! Grote klasse
gr
Kilo Bravo
gr
Kilo Bravo
mooi zo.Kilo Bravo wrote:Twee weken voor aanvang Tiger Meet stopte mijn Konika Minolta Dynax 7D ermee...................... Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan. Twee vliegen in één klap: Bigma paste en ook CF-kaarten. Tigermeet was gered!! Na vijf weken was body terug. Kosten 35 euro!!! Grote klasse
gr
Kilo Bravo
Even voor de duidelijkheid KB: was het binnen, ruim buiten of net buiten garantieperiode?
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
-
- Scramble Junior
Was heel ver na de garantieperiode. Body is vijf jaar oud. uiteindelijk bleek het probleem een storing in het elektrisch systeem te zijn.Glidepath wrote:mooi zo.Kilo Bravo wrote:Twee weken voor aanvang Tiger Meet stopte mijn Konika Minolta Dynax 7D ermee...................... Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan. Twee vliegen in één klap: Bigma paste en ook CF-kaarten. Tigermeet was gered!! Na vijf weken was body terug. Kosten 35 euro!!! Grote klasse
gr
Kilo Bravo
Even voor de duidelijkheid KB: was het binnen, ruim buiten of net buiten garantieperiode?
KB
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5 Military
Dan is het inderdaad een geweldige service!Kilo Bravo wrote:Was heel ver na de garantieperiode. Body is vijf jaar oud. uiteindelijk bleek het probleem een storing in het elektrisch systeem te zijn.
-
- Scramble Junior
Vond ik ook. Daarom heb ik de man (behalve dat ik uiteraard de rekening heb voldaan) een fles wijn cadeau gedaan....
KB
KB
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Grote klasse ! Dit is nou precies een mooi voorbeeld van het voordeel van kopen bij een lokale winkel ipv via internet. Eigenlijk gewoon de beste advertentie die zo'n winkel kan krijgen.Kilo Bravo wrote:Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan.
Super dat je Tiger Meet is gered.
Doej,
Iwan
Tech repair:
(1.)
Digi-SLR camera:
gecheckt en defect onderdeel vervangen. 5,15 weken.
Geen prijsopgave, want dat hoeft niet want 'binnen garantie'! ergo kosten nul, keurig een bon mee wat er is gebeurd, 3mnd reparatiegarantie.
samenvatting:
A. Tijd 5,14 weken
B. Naam / NAW bedrijf Tech repair:
C. Kwaliteit in afwachting van verder praktijktest, maar alles lijkt oke, na 1e test in arctische omstandigheden op EHGR
D. Klantvriendelijkheid MAAR : enige nadeel, geen bruikleen DSLR beschikbaar. 'Last' van gehad?: ja.
(1.)
Digi-SLR camera:
gecheckt en defect onderdeel vervangen. 5,15 weken.
Geen prijsopgave, want dat hoeft niet want 'binnen garantie'! ergo kosten nul, keurig een bon mee wat er is gebeurd, 3mnd reparatiegarantie.
samenvatting:
A. Tijd 5,14 weken
C. Kwaliteit in afwachting van verder praktijktest, maar alles lijkt oke, na 1e test in arctische omstandigheden op EHGR
D. Klantvriendelijkheid MAAR : enige nadeel, geen bruikleen DSLR beschikbaar. 'Last' van gehad?: ja.
Last edited by Glidepath on 30 Nov 2010, 18:28, edited 1 time in total.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Tech repair:
(2.)
origineel wit telezoom L-objectief : Ruim binnen garantietermijn de IS.unit kapot!
alles gecheckt en defect onderdeel vervangen.
kosten uiteraard nul, keurig een bon mee wat er is gebeurd, 3mnd reparatiegarantie.
happy? met canon: niet meer zo.
happy dat het opgelost is door Tech repair: ja.
samenvatting:
A. Tijd 5,14 weken
C. Kwaliteit in afwachting van verder praktijktest, maar alles lijkt oke, na 1e test in arctische omstandigheden op EHGR.
D. Klantvriendelijkheid
(2.)
origineel wit telezoom L-objectief : Ruim binnen garantietermijn de IS.unit kapot!
alles gecheckt en defect onderdeel vervangen.
kosten uiteraard nul, keurig een bon mee wat er is gebeurd, 3mnd reparatiegarantie.
happy? met canon: niet meer zo.
happy dat het opgelost is door Tech repair: ja.
samenvatting:
A. Tijd 5,14 weken
C. Kwaliteit in afwachting van verder praktijktest, maar alles lijkt oke, na 1e test in arctische omstandigheden op EHGR.
D. Klantvriendelijkheid
Last edited by Glidepath on 18 Dec 2010, 20:10, edited 1 time in total.
- Harry Spotter
- Scramble Senior
Mijn Canon 100-400 ging dus 2 weken voor mijn vakantie naar Afrika stuk (IS functioneerde niet meer).
samenvatting:
A. Tijd 5 werkdagen (CPS was een zegen in dit geval, anders had ik het niet gehaald voor mijn vakantie)
B. Naam / NAW bedrijf Tech repair
C. Kwaliteit Alles werkt weer. IS unit vervangen, lens schoongemaakt/gecalibreerd. Kostte een paar honderd Euro, maar een heel stuk goedkoper dan een nieuwe lens.
D. Klantvriendelijkheid Prima, al kan de feedback van de voortgang wel wat beter. Je moet zelf bellen om een update te vragen.
samenvatting:
A. Tijd 5 werkdagen (CPS was een zegen in dit geval, anders had ik het niet gehaald voor mijn vakantie)
B. Naam / NAW bedrijf Tech repair
C. Kwaliteit Alles werkt weer. IS unit vervangen, lens schoongemaakt/gecalibreerd. Kostte een paar honderd Euro, maar een heel stuk goedkoper dan een nieuwe lens.
D. Klantvriendelijkheid Prima, al kan de feedback van de voortgang wel wat beter. Je moet zelf bellen om een update te vragen.
- DJMikey
- Scramble Addict
IS van mijn Canon 300/F4 vertoonde gebreken. Via de winkel waar ik de lens gekocht heb in reparatie laten brengen.
A. Tijd: 2 weken, incl. verzending heen en retour.
B. Naam / NAW bedrijf: Canon Tech repair.
C. Kwaliteit: Alles werkt weer. IS unit vervangen, lens schoongemaakt. Kostte niets vanwege garantie. Lens gekocht in april 2010.
D. Klantvriendelijkheid: Prima, lens is gemaakt.
A. Tijd: 2 weken, incl. verzending heen en retour.
B. Naam / NAW bedrijf: Canon Tech repair.
C. Kwaliteit: Alles werkt weer. IS unit vervangen, lens schoongemaakt. Kostte niets vanwege garantie. Lens gekocht in april 2010.
D. Klantvriendelijkheid: Prima, lens is gemaakt.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
De spiegel van mijn 5D lag ineens los in mijn camera. Verder lenzen en mijn andere camera gecalibreerd:
A. Tijd: Maandag gebracht, donderdag opgehaald, zonder afspraak
B. Naam: DSP Nederweert
C. Kwaliteit: Voor zover ik na een paar dagen kan beoordelen: Uitstekend.
D. Klantvriendelijkheid: Prima. Keurig gebeld dat alles weer klaar lag. Kosten: 0 euro. Ik ben dan wel CPS silver lid.
A. Tijd: Maandag gebracht, donderdag opgehaald, zonder afspraak
B. Naam: DSP Nederweert
C. Kwaliteit: Voor zover ik na een paar dagen kan beoordelen: Uitstekend.
D. Klantvriendelijkheid: Prima. Keurig gebeld dat alles weer klaar lag. Kosten: 0 euro. Ik ben dan wel CPS silver lid.
Met vriendelijke groet / Sincerely,
Hans van den Berg
Scramble photo editor
-----------------------------------------
E-mail: Hans.van.den.Berg@scramble.nl
Hans van den Berg
Scramble photo editor
-----------------------------------------
E-mail: Hans.van.den.Berg@scramble.nl
BALEN.
Mijn camera moest terug, onder meer omdat een deel vd body coating was los geweest tijdens de vorige reparatie, en nu uit zichzelf nog een keer loskwam.
Een tweede issue was van technische aard. Ik heb er een techneut bij gevraagd en die kwam geduldig luisteren en babbelen over e.e.a.
samenvatting:
A. Tijd 13 dagen ( plakken en meer)
B. Naam / NAW bedrijf Techrepair
C. Kwaliteit ? kweetniet- afwachten of klachten uitblijven of herhalen
D. Klantvriendelijkheid goed
Het is ronduit vervelend dat Canon (in casu: Techrepair) bij defecten IN de garantieperiode desgevraagd toch GEEN leen-apparatuur ter beschikking wil stellen. Ik wil dat daar verandering in komt.
Mijn camera moest terug, onder meer omdat een deel vd body coating was los geweest tijdens de vorige reparatie, en nu uit zichzelf nog een keer loskwam.
Een tweede issue was van technische aard. Ik heb er een techneut bij gevraagd en die kwam geduldig luisteren en babbelen over e.e.a.
samenvatting:
A. Tijd 13 dagen ( plakken en meer)
B. Naam / NAW bedrijf Techrepair
C. Kwaliteit ? kweetniet- afwachten of klachten uitblijven of herhalen
D. Klantvriendelijkheid goed
Het is ronduit vervelend dat Canon (in casu: Techrepair) bij defecten IN de garantieperiode desgevraagd toch GEEN leen-apparatuur ter beschikking wil stellen. Ik wil dat daar verandering in komt.