KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's.
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoi,
Iemand nog gezien vanochtend 14-01-2011 op het S-platform een KLM 744 ERF met een main-gear pootje in het gras???.....
weet even alleen niet welke dit was.
Grt,
Michel
Iemand nog gezien vanochtend 14-01-2011 op het S-platform een KLM 744 ERF met een main-gear pootje in het gras???.....
weet even alleen niet welke dit was.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Staat op http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... &start=622: PH-CKC door een gebroken tow-bar (als die info klopt, natuurlijk).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die staan al jaaaaaaaaaaaren op Mojave.Nlspot2003 wrote:Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's.
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
- Yespur
- Scramble Junior
- Posts: 102
- Joined: 08 Mar 2010, 10:00
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Utrecht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien oud nieuws, maar ik had het hier in ieder geval nog niet gezien. KLM heeft een nieuwe serie registraties in gebruik genomen. Afgelopen zondag (de 9de) heb ik een B738 gezien met de registratie PH-BCA, de naam van de kist is "Flamingo".
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hij zegt ook niet dat dat niet zo is? Dat ze er al jaren staan klopt, maar toen werden ze nog niet gesloopt en dat is nu dus wel gebeurt. Of heb je ze al eerder in deze staat gezien?Gietje wrote:Die staan al jaaaaaaaaaaaren op Mojave.Nlspot2003 wrote:Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's. http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik wist niet zeker of hij slopen bedoelde, en dat zie ik nu in. Dat slopen is trouwens al een tijdje geleden begonnen.SPL wrote:Hij zegt ook niet dat dat niet zo is? Dat ze er al jaren staan klopt, maar toen werden ze nog niet gesloopt en dat is nu dus wel gebeurt. Of heb je ze al eerder in deze staat gezien?Gietje wrote:Die staan al jaaaaaaaaaaaren op Mojave.Nlspot2003 wrote:Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's. http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
Groeten Martijn
Heb deze kist trouwens ook al in juli gezien, en toen waren er ook al een aantal deuren etc uit verdwenen. Meer kon ik niet zien vanuit de verte.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik hoorde laatst dat KLM 'n nieuwe oorder voor de 777-300 gaat plaatsen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij had Hartman al eerder beweerd dat er geen nieuwe 777 zouden komen omdat dat een achterhaald ontwerp zou zijn met de 787 en de 350 in aantocht...
Dus weet niet van wie je dat gehoord (denkt) te hebben...
Dus weet niet van wie je dat gehoord (denkt) te hebben...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Beide nieuwe ontwerpen hebben de welbekende vertragingen. KLM/AF heeft voor deze type's nog geen enkele bestelling uitstaan en zullen achteraan in de rij aan moeten sluiten. Daarom zouden er nieuwe 777-300's komen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tuurlijk. Lekker logisch ook. Je besteld 773's (423 pax!) omdat de 787(230 pax) nog even op zich laat wachten. Gewoon even kisten met 175 stoelen meer bestellen. Wat denk je zelf.
Nieuwe kisten die komen zullen ter vervanging zijn. De eerste kisten die vervangen worden zijn de M11(283 pax) deze ga je niet vervangen voor een 773 met (423 pax). Overigens is de keuze hiervoor al (bijna definitief) op de 333 gevallen. De 2e serie die vervangen wordt is de 74M(265 pax). Ook hier lijkt mij de 773 niet logisch. Hiervoor komt of de 788 en de 350 met gelijk liggende pax waarschijnlijk als eerste in aanmerking. Of KLM krijgt boeing zo gek de 748M certificeren..
Moraal van dit verhaal, 773 is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn enkelt al 3x333 besteld ter uitbreiding.
[ Post made via Mobile Device ]
Nieuwe kisten die komen zullen ter vervanging zijn. De eerste kisten die vervangen worden zijn de M11(283 pax) deze ga je niet vervangen voor een 773 met (423 pax). Overigens is de keuze hiervoor al (bijna definitief) op de 333 gevallen. De 2e serie die vervangen wordt is de 74M(265 pax). Ook hier lijkt mij de 773 niet logisch. Hiervoor komt of de 788 en de 350 met gelijk liggende pax waarschijnlijk als eerste in aanmerking. Of KLM krijgt boeing zo gek de 748M certificeren..
Moraal van dit verhaal, 773 is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn enkelt al 3x333 besteld ter uitbreiding.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Volgens mij had Hartman al eerder beweerd dat er geen nieuwe 777 zouden komen...
Bijna goed, hij doelde daarbij specifiek op de -200ER.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Enige denkfout die je dan maakt is dat niet elke bestelling een vervanging van een andere kist hoeft te zijn én dat niet elke vervanging 1-op-1 hoeft te zijn. Het feit dat KLM 20 jaar geleden een 74M heeft gekocht omdat die toen het beste was, hoeft niet te zeggen dat een 1-op-1 vervanging nu nog steeds het beste is.B767-300ER wrote:Tuurlijk. Lekker logisch ook. Je besteld 773's (423 pax!) omdat de 787(230 pax) nog even op zich laat wachten. Gewoon even kisten met 175 stoelen meer bestellen. Wat denk je zelf.
Nieuwe kisten die komen zullen ter vervanging zijn. De eerste kisten die vervangen worden zijn de M11(283 pax) deze ga je niet vervangen voor een 773 met (423 pax). Overigens is de keuze hiervoor al (bijna definitief) op de 333 gevallen. De 2e serie die vervangen wordt is de 74M(265 pax). Ook hier lijkt mij de 773 niet logisch. Hiervoor komt of de 788 en de 350 met gelijk liggende pax waarschijnlijk als eerste in aanmerking. Of KLM krijgt boeing zo gek de 748M certificeren..
Moraal van dit verhaal, 773 is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn enkelt al 3x333 besteld ter uitbreiding.
De toekomst voor KLM ligt in Azie, specifiek China, waar ze nu al nieuwe routes aan het openen zijn. Met de sterke groei daar kan het best zo zijn dat men al op korte termijn extra capaciteit verwacht nodig te hebben en die krijgt men niet van de nieuwe generatie vliegtuigen.
Is bovenstaande nu gebasseerd op kennis die ik heb van bestellingen van de KLM? Nee, het is alleen gebasseerd op de kennis dat de markt continu verandert en daarmee ook de behoefte van KLM. Het zou mij niet verbazen als KLM een paar extra B77W zal aanschaffen voor de grote mega order die iedereen verwacht. Sterker.... ik denk zelfs dat er nog extra 200ERs bij zullen komen....
Erwin