Hollandse nieuwe 2011

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by cHabu »

ErikFB wrote:Ik weet heel goed door inside info dat het oversteken van de een naar de andere afhandelaar aan de orde van de dag is en dat de contracten keihard worden gemaakt en nageleefd. En dat men zelfs korting wil bij in gebreken blijven. Maar als je de verhalen al leest over de problemen bij de afhandeling van TFL aan de gates dan mag je jezelf wel eens afvragen waarom dat niet goed loopt en het "beneden" wel. Weet dat Menzies hard er voor moet werken om hun contracten te behouden.
Iedere afhandelaar moet er voor werken.

Zolang er CAO-technisch nog steeds op het personeel wordt beknibbeld, zal je problemen blijven houden als carrier.
Tegenwoordig gaan maatschappijen niet meer voor kwaliteit maar voor prijs, dus ze moeten niet zeuren als het aan kwaliteit ontbreekt.

Het wordt tijd dat de afhandelaren gaan voor een Branche-CAO. Pas dan gaat de kwaliteit weer een rol spelen.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by B767-300ER »

Afspraken tussen TFL en ServisAir zijn niet enkelt op prijs, mar ook op prestaties.
Het feit dat ServisAir op dit moment echt wanttoestanden levert bij de check-in komt ze uiteindelijk duur te staan.
Kwaliteit speelt bij ServisAir, kennelijk in tegenstelling tot Menzies (Chris, neem aan dat je spreekt uit de ervaring aldaar), in ieder geval wel een rol daar het ze anders nog meer geld kost.
Daarbij is de afhandelaar natuurlijk niet verplicht een contract te tekenen als ze de voorwaarden erin niet na kunnen komen.
De hierboven door ErikFB genoemde problemen aan de gate herken ik niet.
Erik over welke verhalen heb je het en wanneer zijn die gedateerd?
Last edited by B767-300ER on 10 Feb 2011, 15:29, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by SkyPlane »

cHabu wrote:
ErikFB wrote:Ik weet heel goed door inside info dat het oversteken van de een naar de andere afhandelaar aan de orde van de dag is en dat de contracten keihard worden gemaakt en nageleefd. En dat men zelfs korting wil bij in gebreken blijven. Maar als je de verhalen al leest over de problemen bij de afhandeling van TFL aan de gates dan mag je jezelf wel eens afvragen waarom dat niet goed loopt en het "beneden" wel. Weet dat Menzies hard er voor moet werken om hun contracten te behouden.
Iedere afhandelaar moet er voor werken.

Zolang er CAO-technisch nog steeds op het personeel wordt beknibbeld, zal je problemen blijven houden als carrier.
Tegenwoordig gaan maatschappijen niet meer voor kwaliteit maar voor prijs, dus ze moeten niet zeuren als het aan kwaliteit ontbreekt.

Het wordt tijd dat de afhandelaren gaan voor een Branche-CAO. Pas dan gaat de kwaliteit weer een rol spelen.
Daar wordt het inderdaad tijd voor. Elkaar kapot concurreren heeft geen meerwaarde.
Tevens weet k niet waar dat verhaal van de tk vandaan komt? Maar er is nog niks besloten

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by ErikFB »

B767-300ER wrote:Afspraken tussen TFL en ServisAir zijn niet enkelt op prijs, mar ook op prestaties.
De hierboven door ErikFB genoemde problemen aan de gate herken ik niet.
Erik over welke verhalen heb je het en wanneer zijn die gedateerd?

Kan het nu even niet zo snel terugvinden op dit tijdstip, maar ging over het feit dat TK zou gaan verkassen naar een andere afhandelaar en dat TFL daarmee dreigde> Zal morgen even zien of ik het bewuste verhaaltje nog kan herleiden / terugvinden in een van de topics

Edit: staat in dit topic vermeld in de discussie over check-in personeel en het personeel "beneden"
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by B767-300ER »

erik, ik heb het hele topic doorgelezen, maar waarschijnlijk niet goed genoeg. Ik zie nergens 'verhalen' staan over gate problemen bij tfl? Ik herken dat ook niet eerlijk gezegd. Zie ik iets over het hoofd?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by ErikFB »

Jammer voor onze grondafhandelaar dat de TK bij hun weg gaat cf. opmerking van Maartje

ServisAir heeft consequent tekort check-in personeel bij de ArkeFly vluchten.
Moet die grondafhandelaar maar zorgen voor voldoende check-in personeel, anders is TFL ook zo weg heb ik begrepen

Laatste 2 zinnen van 767-300er. Door deze zinnen ga je toch duidelijk het gevoel krijgen dat er iets niet klopt binnen de organisatie en dat TFL wel degelijk het begint zat te worden. Overigens heb ik regelmatig contact met iemand van TFL ( vliegdienst) die zo ook een en ander weet te melden. Niet specifiek hierover maar toch
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by Maartje »

ErikFB wrote:Jammer voor onze grondafhandelaar dat de TK bij hun weg gaat cf. opmerking van Maartje

ServisAir heeft consequent tekort check-in personeel bij de ArkeFly vluchten.
Moet die grondafhandelaar maar zorgen voor voldoende check-in personeel, anders is TFL ook zo weg heb ik begrepen

Laatste 2 zinnen van 767-300er. Door deze zinnen ga je toch duidelijk het gevoel krijgen dat er iets niet klopt binnen de organisatie en dat TFL wel degelijk het begint zat te worden. Overigens heb ik regelmatig contact met iemand van TFL ( vliegdienst) die zo ook een en ander weet te melden. Niet specifiek hierover maar toch
Dat heeft Moffel gezegd, ik niet.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by aviodromefriend »

Maartje wrote:
ErikFB wrote:Jammer voor onze grondafhandelaar dat de TK bij hun weg gaat cf. opmerking van Maartje
Dat heeft Moffel gezegd, ik niet.
Pag 4 afgelopen woensdag (9 feb) om 13.11 uur. Van wie was die post?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by ErikFB »

Hear hear ;-)
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by Maartje »

aviodromefriend wrote:
Maartje wrote:
ErikFB wrote:Jammer voor onze grondafhandelaar dat de TK bij hun weg gaat cf. opmerking van Maartje
Dat heeft Moffel gezegd, ik niet.
Pag 4 afgelopen woensdag (9 feb) om 13.11 uur. Van wie was die post?
Moffel Post subject: Re: Hollandse nieuwe 2011Posted: 08 Feb 2011, 12:57

Scramble Newbie

Joined: 21 Dec 2009, 18:47
Posts: 33 De TK en XL Airways naar Aviapartner.

[ Post made via Mobile Device ]

Top

Maartje Post subject: Re: Hollandse nieuwe 2011Posted: 09 Feb 2011, 14:11

Scramble Junior

Joined: 20 Aug 2010, 11:49
Posts: 170 Jammer voor onze grondafhandelaar dat de TK bij hun weg gaat.

Top
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by B767-300ER »

erik, ik denk dat we langs elkaar heen praten 8)
Ik zie nog steeds nergens een post over problemen bij de gateafhandeling. Ik zie enkel posts over problemen bij de check in. Feit blijft dat servisair fouten maakt daar.

Aan de andere kant, Menzies was ook niet alles. kLM ook niet. Heb zelf nu 2x gehad met Martinair dat er bij aankomst gewacht moet worden omdat er geen afhandelaar aanwezig was. Zoals Chris al terecht aangaf, alles draait om geld. Snap alleen niet dat afhandelaars een contract tekenen waarvan ze weten dat ze een en ander toch niet waar kunnen maken

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by ErikFB »

Klopt alles draait om de muntjes. Weet dat de contracten van Easyjet en Menzies strak staan en dat het minste geringeste aangesproken wordt om weer verder te kunnen beknibbelen op deze kosten.

Dat KLM steken laat vallen weet ik alles van ( meer instappers aanbieden op een 737 van HV dan er zitplaatsen zijn en daar een uur over doen om dat uit te zoeken en vervolgens datzelfde verhaal weer tijdens een tussenlanding omdat er nog steeds meer mensen op de lijst staan dan mogelijk is.

Kijk dat er fouten gemaakt worden is duidelijk en dat je niet altijd de juiste poppetjes op de juiste plaatsen hebt kan ik ook begrijpen ( als je die al kan krijgen naturlijk), maar door dit probleem krijg je een tombola van toko's die wisselen van afhandelaar.

Contracten tekenen lijkt op dit moment de oplossing om je werk te behouden en dan maar zien waar het schip strandt. Zie je overal, stad- / streekvervoer maar ook doelgroepen vervoer waar ik mee te maken heb. De opdrachtgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en hoe de uitvoerende partij dat oplost is hun eerste probleem niet. Totdat het fout gaat en men de billen gaat branden door de vele klachten.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by B767-300ER »

Ik snap dat bedrijven op hun centen zitten, maar ze willen toch ook kwaliteit?
Ik zou als afhandelaar rustig hofere tarieven vragen, maar dat ik GARANDEER dat wat ik toezeg ook na kom.

Prive werkt het precies hetzelfde. Ik zit bij 1 van de duurte IT providers van Nederland, maar heb wel gegarandeerd internet. Dat is mij ook wat waard. Maar ja, bedrijven denken anders 8)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by SkyPlane »

Its all about the money. Zolang er teveel afhandelaren op schiphol zijn moet men haast nog geld toegeven. Weet dat de airberlin bij menzies een kleine 525 euro per afhandeling betaald(ja de airberlin gaat naar menzies lcc).

En zolang er geen algemene cao is voor alle afhandelingsbedrijven wordt er beknibbeld op personeel want dat kost het meeste

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: Hollandse nieuwe 2011

Post by SkyPlane »

Iemand al een prefix voor Corendon NL? Vliegschema is bekend met 1 kist, slots zijn aangevraagd etc maar nergens een prefix te bekennen

[ Post made via Mobile Device ]
Post Reply

Return to “'t Praethuys”