Op 27 september 1965 crashte de R-123 op de strip van Ermelo, waarbij de vlieger en de waarnemer omkwamen.
Weet iemand of er een rapport van het ongeval bestaat en of hieraan te komen is?
Piper L-21B R-123 crash
Forum rules
Re: Piper L-21B R-123 crash
Hm... zolang er ambtenaren bestaan, worden er rapporten gemaakt, dus ja: er moet rapport van opgemaakt zijn.
Maar serieus... bij een dodelijk vliegongeval kan ik het me niet voorstellen dat er geen raport van is. Of hier ook aan te komen is, is een tweede, want militair.
Wel staat er in het Super Cubboek van Herman Dekker/AIRnieuws dat de kist cat.5 beschadigd is na 'engine failure'. De namen van de inzittenden worden ook genoemd.
Greetingsenzo,
Bert.
Maar serieus... bij een dodelijk vliegongeval kan ik het me niet voorstellen dat er geen raport van is. Of hier ook aan te komen is, is een tweede, want militair.
Wel staat er in het Super Cubboek van Herman Dekker/AIRnieuws dat de kist cat.5 beschadigd is na 'engine failure'. De namen van de inzittenden worden ook genoemd.
Greetingsenzo,
Bert.
Bert,
Bedankt. Betreft dit Herman Dekker's oude boek, er zou toch ook een hernieuwde uitgave verschijnen?
Gr.
Paul
Bedankt. Betreft dit Herman Dekker's oude boek, er zou toch ook een hernieuwde uitgave verschijnen?
Gr.
Paul
Dit komt inderdaad uit het boekje "Dutch Super Cubs" uit 1982. Er komt volgens de site van Herman géén nieuwe versie van het boek.Mustang wrote:Bert,
Gr.
Paul
Zie: http://www.hdekker.info/DIVERSEN/SCNOS.htm
Allemaal bedankt ! Bestaat er ergens nog een foto van de R-123?
Gr.
Paul
Gr.
Paul
Vandaag het uitgebreide rapport van Defensie mogen ontvangen ! Overigens ben ik nog steeds op zoek naar een foto van de R-123....